• 2
  • 3
2021-08-24, 03:23
Avstängd
TwoThousands avatar
Säg till allihopa att inte blev förnekad tillträdde till himmelriket och att det inte finns vetenskapliga idol dyrkare där.
Citera
2021-08-24, 06:45
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-P-I
De hamnar där för att de faktiskt inte klarar av att ta sig vidare eftersom det fortfarande finns saker som fortfarande håller fast dem.
Jag jobbar själv med somliga där och vissa men inte alla väljer frivilligt att vara där.
Andra kommer aldrig därifrån.
Den kategorierna du beskriver finns också.
Citera
2021-08-24, 16:37
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Jag jobbar själv med somliga där och vissa men inte alla väljer frivilligt att vara där.
Andra kommer aldrig därifrån.
Den kategorierna du beskriver finns också.

Och nu var det den delen med att ljuga så att folk tror det du skriver vilket leder till vilseledande och okunskap som kan äventyra livet för människor.

Ingen är frivilligt kvar på jorden..
Alla vedervärdiga människor är rädd för att gå in i ljuset för allt ont dom gjort i världen.

Och sedan..
Alla människor med anhöriga vill inte lämna först har framfört meddelandet om att väntar på dom.

Och sist..
Guds erbjudande om att hänga kvar i mellan världen tills den stora uppryckningen sker.

Sådär, skriv inte ett enda inlägg till som en villfarelse.
Senast redigerad av TwoThousand 2021-08-24 kl. 16:39.
Citera
2021-08-24, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Och nu var det den delen med att ljuga så att folk tror det du skriver vilket leder till vilseledande och okunskap som kan äventyra livet för människor.

Ingen är frivilligt kvar på jorden..
Alla vedervärdiga människor är rädd för att gå in i ljuset för allt ont dom gjort i världen.

Och sedan..
Alla människor med anhöriga vill inte lämna först har framfört meddelandet om att väntar på dom.

Och sist..
Guds erbjudande om att hänga kvar i mellan världen tills den stora uppryckningen sker.

Sådär, skriv inte ett enda inlägg till som en villfarelse.

Har du inget bättre för dig än att läsa trådar du inte är intresserad av och kommentera med arga inlägg? Stackars dig..
Citera
2021-08-24, 17:26
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenolaflindqren
Har du inget bättre för dig än att läsa trådar du inte är intresserad av och kommentera med arga inlägg? Stackars dig..

Ifall det räddar livet på en religiös människa och resulterar i döden för en idol dyrkare.

Så är jag nöjd med min Gudstjänst..

Men tills dess, ska djävulen löpa amok på deras själar.
Citera
2021-08-26, 01:19
Medlem
HarryManbacks avatar
Det lilla jag läst och hört mig till kan jag sammanfatta som följer:
(Inga egna själaresor dock.)

Fysiskt plan

Eteriskt plan, här hänger platsbundna andar som ej vill gå vidare eller förstår att dom är döda

Det astrala planet Ett neutralt plan där många tillbringar sina nätter, ovetandes, inklusive mig själv.

Det lägre astrala som är ett subplan till ovan, här hamnar du om du själv anser efter din död att du varit elak, hemsk mot dina medmänniskor och vill stå ditt kast. Här kan du också hamna om du har starka inre drifter i livet som du inte kan bemästra. Begått brott. Säg att du är en mördare, då hamnar du tillsammans med likasinnade och ni mördar varandra om och om igen tills man är klar med det. Sen får du komma in i det vanliga astrala.

Det högre astrala: Här finns: Buddhistiska himlen,Kristna himlen, Hinduistiska himlen o.s.v.
En mer "vanlig" himmel Typ du bor i ett område som är tipp topp och livet är underbart, du åldras inte m.m.

Ovan är det spirituella planet.
Här finns:

Livsåterblicken då du går igenom ditt nyss levda liv genom dom människor du påverkats ögon.

Helande centrum.

Parken där du hänger med likasinnade och kanske din guide.

Akasha-arkiven där allt som någonsin hänt och någonsin kommer hända finns i bokform, VR-form eller vilken form du vill.

Mötet med dom äldre, rådet. Mästare som försöker guida din själ på bästa sätt och höra vad du tycker om din insats i ditt senaste liv. Går igenom tendenser du har genom olika liv du levt och hur du klarat dom uppgifter du tog på dig innan du inkarnerade.

Utslussningscentret, här väljer du kropp och liv samt föräldrar och värld innan du på nytt inkarnerar.

Platsen där nya själar hamnar efter dom fått sin existens.

Din själagrupp ditt riktiga hem.

Som jag förstått det är hela tanken med upplägget att man ska sluta inkarnera och konstant leva i dom icke-fysiska världarna. Sen på väldigt lång sikt återförenas med källan som är ursprunget till ens själ.

Så, klar med den rundan. En till?

Mycket av det jag skriver hämtar jag från Michael Newtons bok "Journey of Souls". Rekommenderas om man vill veta vad som väntar den dagen ens hjärta slutar slå.

Det är dom plan jag har kunskap om, det finns plan som några resenärer har anat men som dom ej kan få tillgång till, deras slutsats är att dom ej var avancerade nog, än. Teorin är väl att när man väl har slutat att inkarnera och avancerar så kommer man få tillgång till dom planen på sikt.

Sen en brasklapp: Det här behöver givetvis inte vara korrekt men det lirar med egna upplevelser och jag har kross-jämfört från många olika källor. Sen finns det givetvis saker jag glömt skriva.

Nåväl, safe travels.
Senast redigerad av HarryManback 2021-08-26 kl. 01:27.
Citera
2021-08-31, 04:22
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Finns inga lögnare eller hycklare, smädare och kättare inte heller finns det idol dyrkare i riket.

Ja, det är skönt faktiskt..
Ibland tycker det är tråkigt att ni valde döden istället för livet.
Tänk om det är du som hamnar i mellanvärlden genom att välja ilska mot oss som tror annorlunda?
Du kanske inte har lär dig det du ska på jorden, att älska din nästa som dig själv, för du blir arg på oss som inte tror som du.

Du är helt säker på att du har rätt (du verkar kristen), men vägrar ge eller själv beakta argument (bibelord etc) och kärleksfullt och intellektuellt (bibelverser etc) vägleda folk in i din tro.

Intellektuellt kan jag säga att din tro är helt grundlös. Inte en enda vers i Bibelns gamla testamente godkänner en människas (eller guds) död på ett kors som ett offer för mänsklighetens synder, det är grundlöst. Så, Jesus dog i onödan.
Idoldyrkare är just kristna som ber till människan Jesus istället för gud, för bibeln saknar kapittel om påhittet treenighet, helt grundlöst.

Du tror på något grundlöst (men ok man får tro utan att veta, det är det som är tro) och ditt arga beteende mot oss som inte tror som dig gestaltar inte budet att älska sina medmänniskor på samma sätt som man själv bli älskad.

Jag förlåter dig för ditt ilskna grundlösa beteende mot mig, jag är inte heller perfekt. Hjälps vi åt att älska våra medmänniskor minskar risken att hamna i mellanvärlden efter döden.
Senast redigerad av TunderTarFyr 2021-08-31 kl. 04:25.
Citera
2021-11-08, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarryManback
Det lilla jag läst och hört mig till kan jag sammanfatta som följer:
(Inga egna själaresor dock.)

Fysiskt plan

Eteriskt plan, här hänger platsbundna andar som ej vill gå vidare eller förstår att dom är döda

Det astrala planet Ett neutralt plan där många tillbringar sina nätter, ovetandes, inklusive mig själv.

Det lägre astrala som är ett subplan till ovan, här hamnar du om du själv anser efter din död att du varit elak, hemsk mot dina medmänniskor och vill stå ditt kast. Här kan du också hamna om du har starka inre drifter i livet som du inte kan bemästra. Begått brott. Säg att du är en mördare, då hamnar du tillsammans med likasinnade och ni mördar varandra om och om igen tills man är klar med det. Sen får du komma in i det vanliga astrala.

Det högre astrala: Här finns: Buddhistiska himlen,Kristna himlen, Hinduistiska himlen o.s.v.
En mer "vanlig" himmel Typ du bor i ett område som är tipp topp och livet är underbart, du åldras inte m.m.

Ovan är det spirituella planet.
Här finns:

Livsåterblicken då du går igenom ditt nyss levda liv genom dom människor du påverkats ögon.

Helande centrum.

Parken där du hänger med likasinnade och kanske din guide.

Akasha-arkiven där allt som någonsin hänt och någonsin kommer hända finns i bokform, VR-form eller vilken form du vill.

Mötet med dom äldre, rådet. Mästare som försöker guida din själ på bästa sätt och höra vad du tycker om din insats i ditt senaste liv. Går igenom tendenser du har genom olika liv du levt och hur du klarat dom uppgifter du tog på dig innan du inkarnerade.

Utslussningscentret, här väljer du kropp och liv samt föräldrar och värld innan du på nytt inkarnerar.

Platsen där nya själar hamnar efter dom fått sin existens.

Din själagrupp ditt riktiga hem.

Som jag förstått det är hela tanken med upplägget att man ska sluta inkarnera och konstant leva i dom icke-fysiska världarna. Sen på väldigt lång sikt återförenas med källan som är ursprunget till ens själ.

Så, klar med den rundan. En till?

Mycket av det jag skriver hämtar jag från Michael Newtons bok "Journey of Souls". Rekommenderas om man vill veta vad som väntar den dagen ens hjärta slutar slå.

Det är dom plan jag har kunskap om, det finns plan som några resenärer har anat men som dom ej kan få tillgång till, deras slutsats är att dom ej var avancerade nog, än. Teorin är väl att när man väl har slutat att inkarnera och avancerar så kommer man få tillgång till dom planen på sikt.

Sen en brasklapp: Det här behöver givetvis inte vara korrekt men det lirar med egna upplevelser och jag har kross-jämfört från många olika källor. Sen finns det givetvis saker jag glömt skriva.

Nåväl, safe travels.
Tack för redogörelse...mkt bra beskrivet!
Citera
2022-10-17, 21:59
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Jag är inte övertygad om att det finns en mellanvärld, men andevärldar finns tror jag.

Det finns nio världar:
1) Asgård
2) Vanheim
3) Muspelheim (Eldjättarnas rike)
4) Midgård (för människor)
5) Alfheim, för ljusalfer och älvor.
6) Svartalfheim (under marken, för Svartafer och Dvärgar).
7) Jotunheim för jättarna.
8) Nifelheim för isens och kylans jättar.
9) Hels rike, för de döda som inte kommer till Valhall, eller någon annan Guds område i Asgård, eller som lever i sina gravar under jord med Svartalferna.

I folktron som är min tro (tillsammans med Judisk etik för livsstil) kommer människor tillbaka och spökar och lever rövare, oftast för att de blivit mördade eller orättvist behandlade i livet. De får inte frid, kan inte släppa och gå vidare (det är inte bara döda som har svårt att släppa orättvisor).
Andra gånger kommer döda tillbaka för att besöka älskade anhöriga eller för att varna och ge råd.

Faktum är att människans ande består av flera olika delar i folktron. Den som lever har livsande i sitt blod och en annan livsande i sin andning/andedräkt.
Människan har en vålnad, kallad vård, som kan resa (=astralresa) ut ur kroppen och i världen och världarna. När människan dör lämnar vården kroppen för gott och reser oftast till sin Guds boning eller till Hels rike (ordet är ursprunget till ordet helvete).
Blodet och kroppen som innehåller blod med livsande kan begravas så den livsanden hamnar i joden hos svartalferna.
Livsanden i andedräkten far ut i atmosfären och en del av den livsande i blodet som kremeras går ut med röken i atmosfären där den lever vidare med ljusafer.
Människan har även hug och håg, ord som vi idag skulle kalla motivation eller tanke och känsla. Hugen och hågen går troligen med vården även i döden så den dödes ande behåller delar av sin personlighet (en nödvändighet för att vissa ska kunna vara osaliga).
Människans olika andliga delar hamnar alltså i olika ställen världarna.
Du snackar skit! Jag tror inte på sånt där sago värld! Håll dig till verkligheten istället
Citera
2025-09-02, 06:39
Medlem
Wrossmols avatar
Mellan stjärnor, andevärlden och vakuum glider varelser vi inte kan uppfatta. De lever i mörk energi, i kvantfluktuationer, där tid och rum är mjuka och bubblande. Vi ser bara spår, små anomalier, ekon av något större. Kanske är allt vi ser en skugga av deras existens, och en skugga av oss själva.
Och kanske är de andar, kvarlevor av medvetande som inte längre behöver kropp, eller plasma-baserade organismer som existerar som flödande mönster av energi. De lämnar avtryck i vår verklighet utan att vi någonsin kan mäta dem direkt, och kanske är vi, med vår begränsade perception, bara fragment som skymtar deras kosmiska närvaro.

I deras tysta rörelser mellan dimensioner kan vi ana en form av medvetande, ett liv som inte är biologiskt men ändå fullt av historia, minnen och möjligheter. De påminner oss om att universum är större, djupare och mer gåtfullt än vi någonsin kan förstå, och att verklighetens struktur är fylld av lager vi bara skymtar.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in