• 1
  • 2
2021-08-21, 21:33
Medlem
bubbsels avatar
Jag har varit singel hela livet, aldrig haft någon som tyckt om mig och jag vet vad det beror på. Jag är ful och har en ful röst. När jag ser mig i spegeln mår jag dåligt och jag undviker speglar så mycket jag kan och jag mår skit över mitt ansikte och jag inser att jag aldrig kommer att hitta en tjej som gillar mig. Sedan när jag satt och lirade lite onlinespel och pratade i mikrofonen så sa folk att jag hade en ful röst, och en väldigt ljus röst på det. Att jag har en asperger-röst, om det nu finns.

Men jag spelade in min röst och lyssnade på den och inser att jag faktiskt har en ful röst. Sedan dess har jag blivit avundsjuk när jag hör andra män med fin röst. En manlig röst. Det är så sjukt värt.

Att leva ensam hela livet är inget jag vill göra och funderar lite på vad jag kan göra åt mitt ansikte och röst? Finns det ansiktstransplanationer och man kanske kan förändra stämbanden?
Citera
2021-08-21, 21:37
Det handlar inte om det utan vilka guts du har i magen.
Du kan både gå och prata som en kastrerad shemale. Har du bara självförtroende så är ditt fula ansikte och din gnälliga röst inte relevant. Det är ditt självförtroende som är attraktivt.
Citera
2021-08-21, 21:48
Medlem
CyberIngmars avatar
Börja träna är mitt tips. Finns röstträning om det är så pass illa. Den första träningen menar jag gym. När du ser resultat ger det självförtroende.
Citera
2021-08-21, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbsel
Jag har varit singel hela livet, aldrig haft någon som tyckt om mig och jag vet vad det beror på. Jag är ful och har en ful röst. När jag ser mig i spegeln mår jag dåligt och jag undviker speglar så mycket jag kan och jag mår skit över mitt ansikte och jag inser att jag aldrig kommer att hitta en tjej som gillar mig. Sedan när jag satt och lirade lite onlinespel och pratade i mikrofonen så sa folk att jag hade en ful röst, och en väldigt ljus röst på det. Att jag har en asperger-röst, om det nu finns.

Men jag spelade in min röst och lyssnade på den och inser att jag faktiskt har en ful röst. Sedan dess har jag blivit avundsjuk när jag hör andra män med fin röst. En manlig röst. Det är så sjukt värt.

Att leva ensam hela livet är inget jag vill göra och funderar lite på vad jag kan göra åt mitt ansikte och röst? Finns det ansiktstransplanationer och man kanske kan förändra stämbanden?

Du kommer att få svaret att du skall arbeta på dig själv och lära dig att älska dig själv först. Eftersom du dock ställer en specifik fråga, så skall jag istället besvara denna från ett kallt och "tekniskt" perspektiv.

Ansiktstransplantationer utförs givetvis inte på grund av rent kosmetiska skäl, utan enbart på individer som förlorat sina egna ansikten. Donatorer växer ju heller liksom inte på träd.

Däremot finns det ju diverse kosmetiska ingrepp att tillgå.
Hörde/läste för ett tag sedan om något som kallades "model makeover" och som tydligen går ut på att skulptera fram ett nytt ansikte eller käklinje hos patienten med hjälp av semi-permanenta fillers, som följande kille genomgick: https://www.mensjournal.com/wp-conte...gmentation.jpg
Från artikel: https://www.mensjournal.com/style/4-...ok-more-manly/

Vad beträffar röst, så lär en talpedagog vara den bästa lösningen där.
Citera
2021-08-21, 21:57
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:

Res 10 varrv runt jorden och fråga alla kvinnor du möter vad de tycker om din röst och ditt ansikte

Sedan vet du vad kvinnor på riktigt tycker om dig när det gäller ditt ansikte och din röst.

Sen är det ju som föregående talare berättar.

Det handlar bara om självförtroende.

Om du lär dig tung styrketräning och reser 10 varv runt jorden får du efter ett tag enormt bra självförtroende.

Och det kommer synas i ditt ansikte (din blick) och det kommer höras på din röst då du kommer låta mer avslapppnad och få lite mörkare röst (för att du är avslappnad).

Lycka till nu
Citera
2021-08-21, 21:59
Medlem
Citat:

1. Skaffa ett bra jobb via utbildning eller någon annan väg och försök att tjäna så mycket pengar du kan

2. Köp någon ansiktskräm om du har acne eller roscasea etc, ett tandbleknings kit, hår produkt med hög stadga och medium glans, snygga kläder, en manlig parfym och ett gymkort.

3. Låt ditt hår växa och be sedan frisören att klippa det kort på sidorna med sax och inte med maskin kamma håret bakåt med en hårprodukt produkt. Odla sedan ett "five o'clock shadow" eller skäggstubb. Ungefär 3mm på en skäggtrimmer.

4. Prata en aning långsammare än vad du brukar prata. Det kommer göra att din röst kommer låta manligare. Prata dock inte alldeles för långsamt, annars kommer du se efterbliven ut.

5. Plastikirugi, botox och fillers borde vara den sista vägen och det innebär att du har provat i stort sett allt som du kan göra själv men det funkade inte

6. DEN VIKTIGASTE PUNKTEN! Du har skitdåligt självförtroende. Det får dig att se ännu fulare ut. Du måste verkligen jobba på det. Du kan se på motiverande youtube videos för att få lite inspiration. Jordan Peterson kan lära dig mycket om självförtroende och integritet
Citera
2021-08-21, 22:33
Medlem
Kanske något sånt här:

https://www.akademisktcentrum.com/in...asculinization
Pris: 25000kr

Finns operationer för stämbanden, men det är bara utomlands, så istället kanske du kan gå hos en logoped och träna rösten, eller följa nån tutorial online.

Skulle va intressant att se hur du ser ut för att avgöra om du bara har dåligt självförtroende och är för djupt inne i incel-logiken, eller om det faktiskt är din käklinje och näsa osv. som gör att du inte får tjejer.
Citera
2021-08-21, 22:35
Medlem
Larasofts avatar
Citat:

Plastikkirurgi måste väl kunna hjälpa? Rösten kan du träna på att sänka, artikulera osv. Ta kontakt med en talpedagog/logoped.
Citera
2021-08-21, 22:38
Medlem
El-gigantes avatar
Sluta sitta och tro att saker kan bli bättre osv om man bara genomgår en magisk fe-transformation eller liknande, det är bara fantasier. Saker blir inte bättre, saker blir gradvis sämre tills man dör, särskilt om du är socialt och emotionellt skadad pga avsaknad av romantiska relationer under uppväxten. Finn dig i det för ett stabilare psyke.
Citera
2021-08-21, 22:55
Medlem
bubbsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Börja träna är mitt tips. Finns röstträning om det är så pass illa. Den första träningen menar jag gym. När du ser resultat ger det självförtroende.
Gick på gym ett bra tag, blev starkare men blev ingen synlig skillnad. Eller så pass liten att jag inte kunde märka den iallafall.

Citat:
Ursprungligen postat av kossemu
Kanske något sånt här:

https://www.akademisktcentrum.com/in...asculinization
Pris: 25000kr

Skulle va intressant att se hur du ser ut för att avgöra om du bara har dåligt självförtroende och är för djupt inne i incel-logiken, eller om det faktiskt är din käklinje och näsa osv. som gör att du inte får tjejer.
Låter mycket intressant det där. Värt pengarna om det skulle hjälpa. Men finns ju tyvärr inga före och efter bilder vad jag kan hitta.

Om jag inte hade skrivit för mycket om mig själv här på forumet hade jag kunnat ladda upp en bild. Jag har ett ganska runt huvud vilket inte är så fint. Blev kallad bowlingklotet i grundskolan.
Citera
2021-08-21, 22:57
Vet hur det är att hata sin röst. Hatar min så jävla ocharmig och horribel :/
Citera
2021-08-21, 22:58
Låt inte folk komma åt dig även om det nu skulle stämma. Gör det de så blir det fulare, man hör och ser sånt. Som RoccoZiffredi skrev.

VI KRÄVER ETT RÖST SAMPLE!
Antagligen inte så illa som du tror...

Citat:
Säg gärna:

Tar du den i tvåan?
30 slak 60 rak

Någon annan vänlig själ får gärna komma med förslag så vi får ut max upplevelse av din röst alltså djup, bas, lågt, högt, du fattar...

Om du nu är ful med ful röst och även skulle vara efterbliven:

Ladda upp ljudfil här: https://anonymfiles.com

Spela in ljudet med ditt headset eller telefon. Du kan göra det från antingen dator eller telefon, apparna du behöver borde redan finnas i telefon likaså på datorn. Annars kika på microsoft store efter: Windows Voice Recorder.

Simma lungt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in