Citat:
Ursprungligen postat av
bubbsel
Jag har varit singel hela livet, aldrig haft någon som tyckt om mig och jag vet vad det beror på. Jag är ful och har en ful röst. När jag ser mig i spegeln mår jag dåligt och jag undviker speglar så mycket jag kan och jag mår skit över mitt ansikte och jag inser att jag aldrig kommer att hitta en tjej som gillar mig. Sedan när jag satt och lirade lite onlinespel och pratade i mikrofonen så sa folk att jag hade en ful röst, och en väldigt ljus röst på det. Att jag har en asperger-röst, om det nu finns.
Men jag spelade in min röst och lyssnade på den och inser att jag faktiskt har en ful röst. Sedan dess har jag blivit avundsjuk när jag hör andra män med fin röst. En manlig röst. Det är så sjukt värt.
Att leva ensam hela livet är inget jag vill göra och funderar lite på vad jag kan göra åt mitt ansikte och röst? Finns det ansiktstransplanationer och man kanske kan förändra stämbanden?
1. Skaffa ett bra jobb via utbildning eller någon annan väg och försök att tjäna så mycket pengar du kan
2. Köp någon ansiktskräm om du har acne eller roscasea etc, ett tandbleknings kit, hår produkt med hög stadga och medium glans, snygga kläder, en manlig parfym och ett gymkort.
3. Låt ditt hår växa och be sedan frisören att klippa det kort på sidorna med sax och inte med maskin kamma håret bakåt med en hårprodukt produkt. Odla sedan ett "five o'clock shadow" eller skäggstubb. Ungefär 3mm på en skäggtrimmer.
4. Prata en aning långsammare än vad du brukar prata. Det kommer göra att din röst kommer låta manligare. Prata dock inte alldeles för långsamt, annars kommer du se efterbliven ut.
5. Plastikirugi, botox och fillers borde vara den sista vägen och det innebär att du har provat i stort sett allt som du kan göra själv men det funkade inte
6. DEN VIKTIGASTE PUNKTEN! Du har skitdåligt självförtroende. Det får dig att se ännu fulare ut. Du måste verkligen jobba på det. Du kan se på motiverande youtube videos för att få lite inspiration. Jordan Peterson kan lära dig mycket om självförtroende och integritet