• 1
  • 2
2021-08-21, 18:25
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Den 18 augusti 2021 dömde Malmö tingsrätt afghanen Mohammad Younes Nazari, född 20020607, till 15 månaders fängelse för våldtäkt mot barn. Den 10 mars samma år började det gå rykten om att ett tolvårigt svenskt barn hade haft sex och hon togs därför till barnakuten där hennes trosor togs i beslag. I dem återfanns bland annat sperma från Nazari som kunde identifieras via Snapchat.

Nazari kunde inte lämna en rimlig förklaring på varför hans sperma hade hamnat i barnets trosor. Tingsrätten ansåg vidare att han var likgiltigt inför om barnet var tolv år eller äldre.

https://www.nyariks.se/afghanerna-fo...olvarigt-barn/
Citera
2021-08-21, 18:29
Medlem
Dan88s avatar
15 månaders fängelse för att våldta ett barn...

I USA hade han fått 20-30 år plus livstids utvisning.
Citera
2021-08-21, 18:32
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
15 månaders fängelse för att våldta ett barn...

I USA hade han fått 20-30 år plus livstids utvisning.

Och två tredjedelars-regeln, så mindre än ett års fängelse.
Citera
2021-08-21, 19:48
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dribz
Jag tror inte du förstår vad ordet våldtäkt betyder.
Varför tror du att lillflickan gick till en okänd afghan? För att baka bullar? idiotfan.'

Hon bär själv skuld till det inträffade, även hennes föräldrar och politiker. Jag har noll skuld i detta. Du kanske har jag vet inte vem du är och bryr mig inte.
Citera
2021-08-22, 03:20
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
https://www.nyariks.se/afghanerna-fo...olvarigt-barn/

Han sitter väl av tiden och när han gjort det så skriver väl de ner honom i åldern så han kan få ett fett skadestånd...
Citera
2021-08-22, 03:59
Medlem
Spinnacers avatar
15 månader, sen blir det väl hälften av tiden, och immun mot utvisning. Blatte + Ungdomsrabatten är helt sanslös. När ska svensk lagstiftning renoveras?
20 år i fängelse + omedelbar utvisning, från fängelset till planet.
Citera
2021-08-22, 06:43
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Varför tror du att lillflickan gick till en okänd afghan? För att baka bullar? idiotfan.'

Hon bär själv skuld till det inträffade, även hennes föräldrar och politiker. Jag har noll skuld i detta. Du kanske har jag vet inte vem du är och bryr mig inte.

Offret bär inte skuld överhuvudtaget i detta, vidrigt av dig att påstå det. De som bär skuld i detta är förövaren och politikerna.
Citera
2021-08-22, 08:17
Medlem
S7HLMs avatar
Finns det någon bild på horungen så vill jag gärna se den.

Och för att förtydliga mig i dagens Sverige så talar jag om afghanen - inte barnet.
Citera
2021-08-22, 09:39
Medlem
Jag antar att någon sitter på domen och gärna vill lägga upp den, istället för att bara hänvisa till en tidningsartikel.
Citera
2021-08-22, 09:53
Medlem
kibokos avatar
Känns som den där rapporteringen var något förenklad (aldrig hört talas om källan "nyariks"), hade varit kul att få någon annan källa på det.

Skulle hon ha samma trosor med samma spermafläck på sig en massa dagar senare i skolan?

För att tidpunkt från att spridas rykten tills att samhället reagerar mäts normalt i veckor och månader mer än timmar på samma dag. Så det är knappast så att det skedde på morgonen och hon blev hämtad samma dag i skolan.

Angående straffet så var han 18 vid brottets genomförande är straffrabatten normalt 50%. Dvs dom 15 månaderna motsvarar 30månader som vuxen. Det är något högre än minimistraffet för våldtäkt mot barn som då var 2 år / 24 månader, ligger ett utredningsförslag att höja till 3 år /36 månader. Samtidigt ligger förslag att mer eller mindre helt avskaffa straffrabatten mellan 18 och 21 år så totalt är ökar minimistraff för en 18 åring från 12 månader till 36. Men det är en klen tröst för dom som drabbas idag. Och 17 åringar har ju en ännu större straffrabatt som det inte ligger förslag på att ta bort, och barnkonventionen säger (i svensk tolkning) att man om möjligt helt ska undvika att sätta sub-18åringar i fängelse så i framtiden får man våldta satan till sin 18årsdag istället och sedan gå över till att spela fia med knuff.
Citera
2021-08-22, 09:54
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blueberryrice
Jag antar att någon sitter på domen och gärna vill lägga upp den, istället för att bara hänvisa till en tidningsartikel.
Vore definitivt önskvärt. Tidningar, både till höger och vänster, har en tendens att väva in sina egna agendor för mycket för att man ska kunna lite på dem.
Citera
2021-08-22, 09:56
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Känns som den där rapporteringen var något förenklad (aldrig hört talas om källan "nyariks"), hade varit kul att få någon annan källa på det.

Skulle hon ha samma trosor med samma spermafläck på sig en massa dagar senare i skolan?

För att tidpunkt från att spridas rykten tills att samhället reagerar mäts normalt i veckor och månader mer än timmar på samma dag. Så det är knappast så att det skedde på morgonen och hon blev hämtad samma dag i skolan.

Angående straffet så var han 18 vid brottets genomförande är straffrabatten normalt 50%. Dvs dom 15 månaderna motsvarar 30månader som vuxen. Det är något högre än minimistraffet för våldtäkt mot barn som då var 2 år / 24 månader, ligger ett utredningsförslag att höja till 3 år /36 månader. Samtidigt ligger förslag att mer eller mindre helt avskaffa straffrabatten mellan 18 och 21 år så totalt är ökar minimistraff för en 18 åring från 12 månader till 36. Men det är en klen tröst för dom som drabbas idag. Och 17 åringar har ju en ännu större straffrabatt som det inte ligger förslag på att ta bort, och barnkonventionen säger (i svensk tolkning) att man om möjligt helt ska undvika att sätta sub-18åringar i fängelse så i framtiden får man våldta satan till sin 18årsdag istället och sedan gå över till att spela fia med knuff.
Nja, nog slarvigt skrivet bara: trosorna hade hon nog hemma och tog med till polisen. Men, man vet aldrig, det kan handla om ett försummat "vind-för-våg"-barn också...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in