2024-02-05, 14:09
Medlem
Poorboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigneKanin
Hon var naken. Hennes trosor ”avskurna”. Hennes DNA fanns på hans penis, och han hade kalsonger på sig när de hittades. Alla handbojor, rep, läderhalsband och grejer hade en blandbild av bägges DNA på sig. Allt detta finns trots allt i FUP även om det mesta är maskat.
Då missförstod jag spår eller så ljög de/polisen, rätt säker på att de säger att Julia inte utsattes för sexuellt våld eller liknande.
Citera
2024-02-05, 17:00
Medlem
Kan någon lägga upp en fungerande Fup? Testat alla länkar men får ingen att fungera 🤔🤔
Citera
2024-02-05, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davent
Kan någon lägga upp en fungerande Fup? Testat alla länkar men får ingen att fungera 🤔🤔

Malmö TR B 8845-21
https://fup.link/tr/malmo/b-8845-21
Citera
2024-02-05, 19:28
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusHBG
Nytt som i vadå?

Robert sköt ihjäl Juli@ och efter det sköt han ihjäl sig själv. Fallet kommer läggas ned inom kort.

Hmm.. Du hade fel, det lades inte ner..
Marco var inte så oskyldig.
Senast redigerad av Lilett 2024-02-05 kl. 19:32.
Citera
2024-02-05, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backvudejaflash
Vad var det för båt de jobbade på?
Finnlines
Citera
2024-02-05, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kcabpuf
Malmö TR B 8845-21
https://fup.link/tr/malmo/b-8845-21

Tack! 😊
Citera
2024-02-05, 20:33
Medlem
SigneKanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poorboy
Då missförstod jag spår eller så ljög de/polisen, rätt säker på att de säger att Julia inte utsattes för sexuellt våld eller liknande.

Nej du missförstod inte, jag hörde också att journalisten sa så i ”Spår”. Jag förstår inte varför bara, för det är ju helt uppenbart att så visst är fallet. Varför säger de inget om alla de tekniska bevisen? Det räcker att läsa FUP ordentligt för att begripa att motivet var sexualsadistiskt. Precis som en av de medverkade poliserna refererar till när han likställer mordet med vad som hände Kim Wall (varför göra den jämförelsen om det inte förekom något sexuellt våld här).

Det här märkliga sidospåret med att råna henne på pengar har fått orimligt stort utrymme när det sannolikt bara var ett svepskäl - det bygger dessutom i princip helt på Markos vittnesmål. Det nämns inte i podden att vi bara pratar om 40k, knappast värt att kidnappa och mörda för när man har ett skuldsaldo på 1 mille hos fogden. Den där låneansökan som pratas om fullföljdes inte ens. För det handlade inte om pengarna.

Det enda jag kan komma på är att det var något slags krav från familjen, att de kanske villkorade sin medverkan i podden med att det skulle vinklas på ett för Julia mindre kränkande sätt. Eller så är det bara för mycket att ta in vad som faktiskt hände.
Senast redigerad av SigneKanin 2024-02-05 kl. 20:49.
Citera
2024-02-07, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pannkakur
Våldtäkt med en machete inblandad

Vet du mer vad som hände henne där?
Citera
2024-02-07, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomblands
Det är det inte. Läser man förhören så fattar man ganska snabbt att han inte viste något för ens efter att det hänt, han är bara dålig på att formulera sig.

Detta är ett justitiemord.

Vad snackar du om, han åker ju fast i direkt lögn efter direkt lögn. Visst, han är uppenbarligen förståndshandikappad, men han ljuger med flit.
Citera
2024-02-22, 00:07
Medlem
Jag läste tidigare i denna tråd att Robert bytt namn, gjort samma sak mot en kvinna innan. Sägs även i spår. Min undran är im någon har den fupen eller domen?
Citera
2024-02-22, 01:02
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Kanske OT men vad var det för händelse i utlandet?

Citat:
Ursprungligen postat av pannkakur
Våldtäkt med en machete inblandad

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan85
Vet du mer vad som hände henne där?

Antar användaren pannkakur svarar på en tidigare händelse i utlandet av Robert och inte denna med Julia.
Citera
2024-02-22, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Antar användaren pannkakur svarar på en tidigare händelse i utlandet av Robert och inte denna med Julia.

Ja menar det med andra tjejen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in