Citat:
Ursprungligen postat av
Poorboy
Då missförstod jag spår eller så ljög de/polisen, rätt säker på att de säger att Julia inte utsattes för sexuellt våld eller liknande.
Nej du missförstod inte, jag hörde också att journalisten sa så i ”Spår”. Jag förstår inte varför bara, för det är ju helt uppenbart att så visst är fallet. Varför säger de inget om alla de tekniska bevisen? Det räcker att läsa FUP ordentligt för att begripa att motivet var sexualsadistiskt. Precis som en av de medverkade poliserna refererar till när han likställer mordet med vad som hände Kim Wall (varför göra den jämförelsen om det inte förekom något sexuellt våld här).
Det här märkliga sidospåret med att råna henne på pengar har fått orimligt stort utrymme när det sannolikt bara var ett svepskäl - det bygger dessutom i princip helt på Markos vittnesmål. Det nämns inte i podden att vi bara pratar om 40k, knappast värt att kidnappa och mörda för när man har ett skuldsaldo på 1 mille hos fogden. Den där låneansökan som pratas om fullföljdes inte ens. För det handlade inte om pengarna.
Det enda jag kan komma på är att det var något slags krav från familjen, att de kanske villkorade sin medverkan i podden med att det skulle vinklas på ett för Julia mindre kränkande sätt. Eller så är det bara för mycket att ta in vad som faktiskt hände.