Citat:
Ursprungligen postat av
kolingen321
Ja....Det har varit åtskilliga försök att få tjejer att bli ingenjörer.. Äh vet du vad nu orkar jag inte ens. Du kom ihåg mig varför det är helt omöjligt att föra en debatt online. Du påstår att du inte vet att nordiska länder är mer genus en till exempel ryssland? Liksom hur kan man inte ens veta det om man är 45 år... Dom flesta 15 åringar skulle veta det. Du leker bara dum för du inte vill förlora ett argument. Suck.. Ha det bra.
Nej, jag leker inte dum. Jag är tämligen ointresserad av genusvetenskap. Och det är ju just det vi diskuterar: intresse gör en insatt och duktig i något. Ointresse gör en dåligt insatt.
För mig känns begreppet genusvetenskap luddigt och något som svävar runt som ett mantra i alla verksamheter, men som jag inte ser tillstymmelse till i konkret handling. Så hur fasiken ska jag då kunna ta ställning till om detta för mig, osynliga väsen, är mer utbrett i nordiska länder än i Ryssland? Jag tror du förstår att det blir en omöjlig fråga för mig att svara på?
Vad jag däremot är intresserad av är epigenetik, humanism, jämställdhet, musik, film, kvantmekanik, neurologi osv. Och jag antar att
vissa av dessa ämnen tangerar genusvetenskap, eftersom folk tycks tro att jag både är intresserad av genusvetenskap och är feminist.