Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Absolut är vi överens om det. Det finns som människor gör här i världen som görs som helt annat än kärleksgärningar, man har ju ett liva att leva också.
Absolut, och man kan inte leva ut sitt liv och lustar genom att mörda andra, bara för att man kan.
Citat:
Då är frågan som jag har försök få svar på hur män visar att de älskar sina bebisar.
ja och vi är ju ense om att man inte får mörda sina bebisar. det är ju ett stort steg, var 15minut, dygnet runt alla dagar på året, så visar ju en kvinna att man inte behöver bry sig om att älska sin bebis, utan man kan helt sonika döda det.
Citat:
Att göra allt han kan för att underlätta för kvinnan och barnet, se till så att graviditeten blir så lätt som möjligt, få henne att känna sig tillfreds reducera stresshormoner och skapa må bra-hormoner dömde du ut för att då hade talibanerna tydligen en bättre metod.
är det inte så talibaner , finnar och polacker gör (eller för den delen vilket folk som helst) utifrån den låga frekvensen av aborter, för jag förmodar att i en fantasivärld där det är det givna skälet till att svenska kvinnor gör abort, inte tex som de själva uppger, för att de ville bli gravida tex, så måste det väll vara skillnaden mellan "oss" och "alla andra", att de är bättre, helt hysteriskt mycket bättre dessutom på det fetade.?
Citat:
Nåt med ljus, värme och rent vatten var det visst också, så jag antar att du gav mamman en glödlampa och en vattenreningstablett.
jo även glödlampan (T. Edison) och vattenreningstabletten (Carl Rogers Darnell) är ju mäns bidrag, det går givetvis att förmoda att det haft och har enorma effekter på barn såväl som mödradödligheten. rent vatten och ljus underlättar ju även vid förlossning, och resten av livet.