Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Jag tycker inget om dig och sitta barn, du menar att du visade din kärlek genom att inte döda det. Oklart om du också visade din kärlek genom att ge det en lampa och en vattenreningstablett och sen tillhandahöll en säker förlossning.
jo men skillnaden är väll att du ser barmhärtighet och kärlek i att piska och stena ihjäl en busig kvinna, jag gör ju inte det, lika lite som jag ser kärlek och barmhärtighet i att mörda sin bebis.
men det har troligtvis med biologiska skillnader att göra. könshormoner påverkar ju vårt betende, oavset vilket "genus" vi väljer.
Och självkart känner jag stor uppskatning för de män som som get mig och min familj de absoluta bästa förutsättningarna och möjligheterna som någonsin exsisterat, jag kan inte annat än att anstränga mig för att fortsätta deras arbete och lära andra av historiens misstag.
visste du tex att risken för bröstcancer ökar kraftigt för varje abort du gör, utöver risken då att dö av behandlingen mer direkt.
Citat:
Är det dina krav för att du ska anse talibanerna vara hyvens också?
Att de inte får döda andra av kärlek, eller andra bissara rationaliseringar, ja, man är inte en hyvens taliban om man gör det.