Citat:
Ursprungligen postat av
Jaefvel
Samtiden får mig att tänka, vad skulle jag själv göra?
Jag är på inte på långa vägar en prepper, har mat för högst ett par dagar, inklusive couscous-paketet som bara står i skafferiet. Nåväl, vad gör jag? Har ett sommarställe, men det är ju långt ifrån ett gömställe - helt synligt. Har galningarna/ religiösa/zombiesarna tagit över så är det enda att... ja, vad då? Gräva ner sig? Gömma sig i stadsparken bland tiotusen andra (läderbögar, kanske t.o.m trettiotusen), lägga sig i diket och låtsas vara en tok? Enklast är nog å sjappa - tanka bilen och lämna landet. Men jag lär väl bli upphunnen i kön till tankstationen, slaktad och resten av familjen blir sålda som slavar.
Dystopiskt men vad gör jag rent praktiskt? Hittills lämnar var och en zonen, som de gjort i Syrien, Afghanistan - motståndsvilja känner jag. Har bara yxa och batteridriven cirkelsåg som vapen, helt värdelösa mot gårdagens arsenal.
Sticka eller gräva en grop? Liera sig med fienden?
Det finns inte så mycket du kan göra.
Elbolagen gör fler och fler planerade strömavbrott.
Har du ingen vedkamin hemma och inga ljus ens så tar det några timmar så är det lika kallt inne som ute, samt fuktigt, och du börjar snabbt bli sjuk.
En båt med vedkamin, solceller, powerstation, vattendestillator och kanske hydroelektrisk generator. Om du går till en sån här båt och kör iväg och lägger ankar i strömt vatten så har du obegränsat med el, värme och rent vatten i 10-20 år om du har köpt rätt powerstation med sån livslängd.
Mat behöver du inte ens bry dig om så länge du dricker rent vatten och mediterar. Det är nyttigt att fasta.
Tyvär så kommer de oförberedda att dö ganska snabbt. Vid översvämningar så blir allt vatten giftigt pga översvämmade avlopp, så utan vattenrening så dör dom flesta på det viset. Även kyla kommer bli det som tar många liv.
Många felinformerade människor kommer att tvångsfasta i 2-3 dagar sen tror dom att dom dör om dom inte äter snabbt. Det är då dom blir sugna på att äta upp dig istället för att fortsätta den nyttiga fastan och dricka rent vatten.
Många blir mördade då av sina grannar som tror att dom måste äta upp grannen eller dö själv i brist på något fast att tugga på.
Din enda överlevnadschans är att försöka sno överlevnadsprylar från preppers som sitter med vapen och väntar på att skjuta dig i huvudet för att du inte preppade , och då försöker sno andras prylar.
Meditering och ett hemmagjort vattenfilter med ett sandlager , grillkol-lager och ett till sandlager tex. Och ved från skogen, det kan möjligtvis vara en bättre ide än att försöka jaga preppers.