Citat:
Ursprungligen postat av
nathaliejzh
Jag är 22. Typ aldrig någon under 30 som är intresserad av mig.
Jag skulle säga att detta inte är helt exceptionellt och jag känner igen mig i din frustration. Jag har aldrig haft en kvinna som varit i närheten av min egen ålder utan det har nästan alltid varit en åldersskillnad på minst 5 år där jag har alltid varit den yngsta. När jag själv var 23*så var de flesta jag träffade ca 29 - 34 och det kunde i vissa stunder kännas väldigt frustrerande att ha den där "glappet" med erfarenheter och att man själv såg ut som en baby i deras ögon (vilket flera inte himlade med) medan de själva såg ut som gammal mjölk i jämförelse.*
Nu närmar jag mig 30 års åldern själv och den här åldern ser inte alls så gammal ut längre. Men jag kan i stunden önska att man kunde träffa en jämnårig med samma syn och anda på livet, men det känns som att den här åldern rent generellt är ett dragplåster för äldre kvinnor och män.*
Sen är det svårt att trolla fram ett intresse bland [insert kön och ålder] och du är i den åldern när man är frustrerad över sånt här. Det kommer lösa sig och du kommer träffa någon som du gillar ska du se.