Citat:
Ursprungligen postat av
cyber_zeke
Jag hatar verkligen när folk inte kan säga rakt ut vad de menar. Oftast är det klarspråk mellan killar, medans kvinnor lindar in budskapet. Om min fru säger att i morgon skall det vara bra väder på förmiddagen, betyder det att ”Du kan inte ligga och dra dig i morgon bitti, för då skall du ut och jobba i trädgården” det tog ett par år innan man lärde sig den…
..och nästan vid alla samtal med alla kvinnor bortsett från en enda manhaftig sådan jag känner mycket väl,..så pågår suspekta ord som det uppenbarligen är meningen att man skall tolka av, som tonåring var det lika vanligt och det gjorde ont, riktigt ont,..förmodligen i just mitt fall pga att jag ville väääldigt mycket och därför överskattade mig själv och villa äga tjejer. Man hade en geist som jag klarade mig igenom detta på! på den tiden ofta kritik som när en tjej säger att något är ”äckligt” och de menar en person som är i sällskapet och alltid säger de så att personen själv hör det men kan också vara anspelningar på attraktion vid andra tillfällen fast exakt samma ord. När jag var yngre tolkade jag det som pikar och ironisk kritik pga - som jag i min enfald trodde - att det var något ”fel” på mig. Med åren märkte jag ( plus att jag förändrats och med det blir annorlunda bemött. En kombo.) att dessa ord är möjligheter! Dörrar att om jag bryter förseglingen eller kyskhetsbältet som man kan kalla det så lärde jag snabbt en helt ny värld.
Senast imorse, ”ska vi gå rundan innan vi handlar” varav hon sträckte sig efter saltet och sade med ett soligt leende, ”det är så VIKTIGT att handla!” Jag vet ju att hon menar att rundan är oviktig och hon tar upp luren och låtsas läsa, ”man måste variera sig i kosttillskottet” Ännu mer specifikt exempel: man är i Maxi och handlar.. 2 kvinns bevinner sig nära och plockar med något.
Nästan ALLTID vid sådana tillfällen talas och skrattas det riktat mot mig om jag är där själv. Inget fel i det. Numera är det gemensamt intresse och helt andra ord. Kvinnan vet. Inte om jag är där med honan. Jag hörde nyligen,” den här glassen skulle man vilka äta opp”, varav de sneglade på mig och skrattade så att det klingade härligt i hela butiken! Vanligt från tjejer/kvinnor = att de synkar i exakt timing och säger vad man tänker men inte hinner säga!