Citat:
Ursprungligen postat av
Milford.Cubicle
”Veta vad kärlek är”
Det fick jag höra i mitt första förhållande att vi vet inte vad kärlek är. Vi älskade varandra. Det är en känsla. Och det var för att vi hade mycket sex som de ansåg att vi inte vet vad kärlek är.
Att leva vardagen ihop där man inte ens tycker om varandra är inte kärlek på riktigt, men det är det normala
Det kan funka att leva ihop utan kärlek. Alla är olika. En del har varandra fäör praktiska skäl.
Vad jag menar är kanske man vuxit upp med föräldrar som aldrig fått en att må bra. Då vet man inte vad man letar efter. Har föräldrarna ansett att man aldrig får älskas utan prestation eller inte alls, så kanske man inte fattar att man träffat en kärleksfull kille, man kanske tror han är fjäskig fast han är kär. Eller att tjejen tror att det är en bra kille för att killen behandlar henne som mamma och pappa gjorde, var det minsta som tjejen gjorde fel så blev det psykisk terror.
Många som växer upp med föräldrar som bryr sig om barnet känner igen en sund relation.
Sedan kanske två har olika åsikter om relationen. Tycker han den är OK pga allt sex så har han ju inte fel men hon har inte fel heller om hon saknar att de pratar om viktiga saker med varandra.
Jag kände en som fick jobba för maten från hon var 12. Hon lärde sig aldrig lita på att en kille skulle ge henne mat om hon blev utan pengar. Så hon förblev singel och satsade på att samla pengar. Sorgligt.
Sedan betyder kärlek så många olika saker. Det kan vara romans, det kan vara vänskap och lojalitet. Ingen har patent på ordet. Så jag ber om ursäkt att jag behandlade det slarvigt.