• 3
  • 4
2021-08-21, 04:35
Medlem
WhiteStraightMales avatar
du har fått knulla lite, och? bara med att du behöver skryta på flashback avslöjar din osäkerhet
Citera
2021-08-21, 04:57
Medlem
neuron-drones avatar
Inget fel på folks utseende på Tinder. Vi är lurade att alla ska se ut som skådisar. En del lyckas ta kort som inte ens liknar dem.

Men problemet är att de har sina egna ryggsäckar. De har hamnat i en ond cirkel där de kanske redan från barnsben accepterat misshandel. Många har hittat den rätta massa gånger men för att de inte vet vad kärlek är har de gått på nitar.

Det finns väldigt många skadade människor på Tinder. De har gett upp IRL.

Nu säger jag inte att de inte förtjänar kärlek men man ska veta att man ger sig in i psykisk ohälsa. Ofta har båda det, eller hon har det och han har NPF.

De borde fatta vad som blev fel i deras tidigare förhållanden innan de går vidare. Men verkar som alla anser att det är deras rättighet att ha någon.

Att gå på puben visar hur folk är när de är fulla. Som om man ska vara full resten av relationen.

Alla har svårt att träffas, även bara som vänner. Vi är världens ensammaste folk. När folk jobbar hemifrån blir det ännu värre.

För dem som är lite äldre finns vänföreningar. Jag tror man måste gå den vägen. Träffas många och ha en aktivitet. För vi är så himla handikappade att träffa folk utan öl. Men det verkar inte vara för de yngre.

Att förstå varför svensken är ensam är det första steget. Det finns så många anledningar. Svenskar är introverta, svårt att lära känna. De är konflikträdda. De har ideal att de andra ska vara perfekta. Se perfekta ut. Vara som i en film. Släng ut dumburken och sociala medier. Förlåt folk som inte uppför sig perfekt för de tycker du gör samma men ingen vågar säga något. Vi är imperfekta varelser. Bjussa på dig själv, en floskel, jag vet. Men att inte kunna skratta åt sig själv hade fått mig i ensamhet. Våga vara lite orädd med, alla kommer inte svindla dig för att du bjussar kaffe. Intressera dig för andra. Gå in med känslan att du älskar människor (det gör inte jag men att respektera dem har gjort att jag kommit långt). Vi är så snåla med vardagskärlek.

Vi skulle kunna lösa ensamheten som är mycket allvarligare än att 18-åringar inte får knulla när de vill.
Citera
2021-08-21, 10:04
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Inget fel på folks utseende på Tinder. Vi är lurade att alla ska se ut som skådisar. En del lyckas ta kort som inte ens liknar dem.

Men problemet är att de har sina egna ryggsäckar. De har hamnat i en ond cirkel där de kanske redan från barnsben accepterat misshandel. Många har hittat den rätta massa gånger men för att de inte vet vad kärlek är har de gått på nitar.

Det finns väldigt många skadade människor på Tinder. De har gett upp IRL.

Nu säger jag inte att de inte förtjänar kärlek men man ska veta att man ger sig in i psykisk ohälsa. Ofta har båda det, eller hon har det och han har NPF.

De borde fatta vad som blev fel i deras tidigare förhållanden innan de går vidare. Men verkar som alla anser att det är deras rättighet att ha någon.

Att gå på puben visar hur folk är när de är fulla. Som om man ska vara full resten av relationen.

Alla har svårt att träffas, även bara som vänner. Vi är världens ensammaste folk. När folk jobbar hemifrån blir det ännu värre.

För dem som är lite äldre finns vänföreningar. Jag tror man måste gå den vägen. Träffas många och ha en aktivitet. För vi är så himla handikappade att träffa folk utan öl. Men det verkar inte vara för de yngre.

Att förstå varför svensken är ensam är det första steget. Det finns så många anledningar. Svenskar är introverta, svårt att lära känna. De är konflikträdda. De har ideal att de andra ska vara perfekta. Se perfekta ut. Vara som i en film. Släng ut dumburken och sociala medier. Förlåt folk som inte uppför sig perfekt för de tycker du gör samma men ingen vågar säga något. Vi är imperfekta varelser. Bjussa på dig själv, en floskel, jag vet. Men att inte kunna skratta åt sig själv hade fått mig i ensamhet. Våga vara lite orädd med, alla kommer inte svindla dig för att du bjussar kaffe. Intressera dig för andra. Gå in med känslan att du älskar människor (det gör inte jag men att respektera dem har gjort att jag kommit långt). Vi är så snåla med vardagskärlek.

Vi skulle kunna lösa ensamheten som är mycket allvarligare än att 18-åringar inte får knulla när de vill.

”Veta vad kärlek är”
Det fick jag höra i mitt första förhållande att vi vet inte vad kärlek är. Vi älskade varandra. Det är en känsla. Och det var för att vi hade mycket sex som de ansåg att vi inte vet vad kärlek är.
Att leva vardagen ihop där man inte ens tycker om varandra är inte kärlek på riktigt, men det är det normala
Citera
2021-08-21, 10:29
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
”Veta vad kärlek är”
Det fick jag höra i mitt första förhållande att vi vet inte vad kärlek är. Vi älskade varandra. Det är en känsla. Och det var för att vi hade mycket sex som de ansåg att vi inte vet vad kärlek är.
Att leva vardagen ihop där man inte ens tycker om varandra är inte kärlek på riktigt, men det är det normala

Det kan funka att leva ihop utan kärlek. Alla är olika. En del har varandra fäör praktiska skäl.

Vad jag menar är kanske man vuxit upp med föräldrar som aldrig fått en att må bra. Då vet man inte vad man letar efter. Har föräldrarna ansett att man aldrig får älskas utan prestation eller inte alls, så kanske man inte fattar att man träffat en kärleksfull kille, man kanske tror han är fjäskig fast han är kär. Eller att tjejen tror att det är en bra kille för att killen behandlar henne som mamma och pappa gjorde, var det minsta som tjejen gjorde fel så blev det psykisk terror.

Många som växer upp med föräldrar som bryr sig om barnet känner igen en sund relation.

Sedan kanske två har olika åsikter om relationen. Tycker han den är OK pga allt sex så har han ju inte fel men hon har inte fel heller om hon saknar att de pratar om viktiga saker med varandra.

Jag kände en som fick jobba för maten från hon var 12. Hon lärde sig aldrig lita på att en kille skulle ge henne mat om hon blev utan pengar. Så hon förblev singel och satsade på att samla pengar. Sorgligt.

Sedan betyder kärlek så många olika saker. Det kan vara romans, det kan vara vänskap och lojalitet. Ingen har patent på ordet. Så jag ber om ursäkt att jag behandlade det slarvigt.
Citera
2021-08-22, 08:11
Medlem
paperboy85s avatar
Jag kan också bli lite trött ibland på människor här inne som utgår ifrån sig själva och tror att det är precis lika lätt för alla andra att finna någon. Vissa har helt enkelt inte särskilt attraktiva fysiska attribut hur mycket de än klipper sig och köper nya kläder. På mitt jobb finns där en kollega som uppenbarligen ser bra ut för så fort en kvinna trillar in på arbetsplatsen ska de hålla långa konversationer med honom med mycket leenden och frågor. Det är intressant att se och bevisar bara det jag redan vet: att vi alla har olika fördelar här i livet. Sen måste man givetvis anstränga sig om man vill ha förändring, men flera av er "storknullare" hade också blivit knäckta om ni hade fått vandra en tid i någon annans skor.
Citera
2021-08-24, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gladgubbe1234
Att sitta med kostym på en tinderbild är nog ingen bra idé. Det ger ett desperat intryck och det känner tjejer av. Det är svårt att förklara, men de killar som är ensamma som aldrig träffar någon är förmodligen killar som försöker för mycket, så att det istället blir pinsamt. Killar som inte förstår sociala koder, killar som försöker spela macho och ta fram plånkan och bjuda, killar som är verbalt klumpiga osv. Det spelar inge roll hur mycket du gymmar eller hur mycket du övar för det kommer alltid finnas en aura runt dig om desperation och failure, för dessa killar försöker ofta anama en egen stil där de känner sig bekväma vilket sällan funkar. Oftast handlar det om ”hårdrockskillar” som köper en skjorta för att försöka se snygg ut för tjejer men köper den i 2 nummer för stor för att killen har noll koll på passform eller sociala koder, till detta har han jeansskjorts och en gammal dassig plånboksskedja som hänger på sidan av byxorna. Dessutom behåller han det långa håret och skägget på hakan vilket bara får det att se tafatt ut.

Ett tips är väl att helt kopiera en framgångsrik persons kläder och stil rakt av istället för att ”försöka slå index” själv. Har du dålig skäggväxt raka av skiten, klipp dig, tjejer gillar inte långt fett hår, köp fräscha skor och kläder, lägg pengar på kvalité. Du behöver inte ha en jättevältränad kropp så länge du inte är svinfet eller jätteskinny. Sträva efter en normal kropp, det duger, vill du lägga på lite extra muskler för du GILLAR att träna, go for it, men det kommer inte att få tjejer att flockas kring dig vilket många killar verkar tro?? Okej så kläder, utseende och kroppsform är kanske 30% av vad tjejer går på. Har du prickat i dessa har du i alla fall lite bättre odds än innan.

Mycket mer handlar om personlighet. Men för att tjejer ens ska ge dig en chans bland alla korvar behöver du i alla fall se någorlunda normal ut. När jag hade tinder hade jag tjejer som stod i kö för att få träffa mig för de tyckte jag stack ut i personlighet då jag hade rolig humor, och humor är det viktigaste. Så jävla svårt är det inte att träffa brudar från tinder, var bara rolig och lite rå så löser det sig. Har några polare som heller aldrig lyckas på tinder och jag misstänker att de är för snälla bara

Håller med ts om krogen. Jag är fan lång och rätt snygg enligt många tjejer men inte fan har jag knappt någonsin lyckats på krogen med tjejer för jag knappt aldrig tagit initiativ. Inte ens på dom lökigaste, svettigaste och grisigaste nattklubbarna har jag lyckats för jag INTE tagit något initiativ. Tjejer går oftast inte fram till killar det är en sak som är rätt sann. Kanske är en tröst till er fula korta killar som är bittra.

Nej du har fel. Ju mer man "försöker" desto bättre blir man, sen kommer man till en punkt då man slutar bry sig.
Alltså du börjar som desperat och kass. Sedan kommer du till en punkt där du inte bryr dig överhuvudtaget längre, men försöker ändå.

Tinder är svårt om man inte får bra matchingar
Därför folk inte lyckas. Du är inget geni som är rolig på Tinder, du har haft bra bilder
Citera
2021-08-24, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Nej du har fel. Ju mer man "försöker" desto bättre blir man, sen kommer man till en punkt då man slutar bry sig.
Alltså du börjar som desperat och kass. Sedan kommer du till en punkt där du inte bryr dig överhuvudtaget längre, men försöker ändå.

Tinder är svårt om man inte får bra matchingar
Därför folk inte lyckas. Du är inget geni som är rolig på Tinder, du har haft bra bilder

Nu menar jag killar som är feta/taniga hårdrockare med långt fett hår exempelvis. Om de försöker med kostym så ser det bara skit ut för resten av dom ser skit ut. Dom behöver fixa stilen med hela paketet, skägg, frisyr, kläder. Och kostym har varenda jävel på bilder på facebook från studenten, inget unikt i det. Att ha det på tinder ser bara forcerat ut. Kör mer avslappnad fuck off stil. En pösig skjorta, schysta brillor tex.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in