• 4
  • 5
2021-08-20, 13:04
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Du vet mycket väl att stämningen har förändrats på arbetsplatser och allmänt pga detta. Män drar sig för att ställa upp som mentorer tex. Benny Fredriksson chef Stadsteatern tog livet av sig pga av denna häxjakt. Tagga ner lite. Du verkar ju ha en del innanför pannbenet.

"Du vet mycket väl..." vilken fatalt miserabel smörja, säger jag! Denna typ av DEFAITISTISKA inställning är just vad som kommer förgöra rasens överlevnad i framtiden! Ni stackars arma dumskallar förstår givetvis inte bättre, det är djupt beklagligt och tragiskt, då era tankegångar genom livet kommer spegla av sig... osv. Narcissus har du säkert hört talas om? Och "The Beautiful Ones" från musexperimentet? Ni är ena riktiga ljushuvuden allihopa! Men ni glömmer helt av era instinkter och beter er för konstlat, så att ni glömmer vad livet går ut på, och kommer med höga krav och dumma ursäkter. Nej nu får det vara nog här! Lite jävlar anamma måste man allt ha för att ta sig fram någonstans!
Senast redigerad av Schicklgrubblare 2021-08-20 kl. 13:07.
Citera
2021-08-20, 13:18
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Känns ju onekligen som att det är utbredd asperger när det gäller att raggning skulle uppfattas som sexuella trakasserier.

Om bilden av att flirta är typ "öhhhhh schyssta pattar hem till mig och knulla ikväll eller?" så löper man den risken ja. Men nej kvinnor tar det inte som sexuella trakasserier om en man tar kontakt på ett trevligt sätt eller ens ger komplimanger sålänge de inte är typ "du ser ut att vara bra på att suga kuk". Däremot betyder ju inte det att man blir intresserad eller ens glad om en oattraktiv man man är helt ointresserad av tar kontakt, men det är skillnad på att bli dissad och att det uppfattades som sexuella trakassarier. Tycks vara samma personer som har problem med den distinktionen som dem som tror att de utsätts för censur och åsiktsförföljelse av att någon anser att de har fel i sak.

Haha, trådens bästa inlägg.

Väldigt stor skillnad på trevligt flirtande och ofredande/sexuella trakasserier. Jag som kvinna har aldrig t.ex. ropat ”MeToo” eller anmält en man som flirtar på ett vanligt, trevligt och socialt sätt. Dvs. helt enkelt tar en vanlig social kontakt. Mer av sådant är faktiskt väldigt välkommet.
Citera
2021-08-20, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
"Du vet mycket väl..." vilken fatalt miserabel smörja, säger jag! Denna typ av DEFAITISTISKA inställning är just vad som kommer förgöra rasens överlevnad i framtiden! Ni stackars arma dumskallar förstår givetvis inte bättre, det är djupt beklagligt och tragiskt, då era tankegångar genom livet kommer spegla av sig... osv. Narcissus har du säkert hört talas om? Och "The Beautiful Ones" från musexperimentet? Ni är ena riktiga ljushuvuden allihopa! Men ni glömmer helt av era instinkter och beter er för konstlat, så att ni glömmer vad livet går ut på, och kommer med höga krav och dumma ursäkter. Nej nu får det vara nog här! Lite jävlar anamma måste man allt ha för att ta sig fram någonstans!
Lägg av med ditt ordbajseri ! Du tillför inget med din ilska. Mitt sista svar till dig !
Citera
2021-08-20, 18:43
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Lägg av med ditt ordbajseri ! Du tillför inget med din ilska. Mitt sista svar till dig !

Ta dina "metoo"-nojjor och kör upp dem säger jag!
Citera
2021-08-20, 19:31
Medlem
Ja svenska män är dåliga på att flirta och svenska kvinnor vill inte bli raggade på. Det blir en kulturkrock när utländska killar flitrar med svenska tjejer då det inte är svensk kultur att göra det. Och utländska kvinnor kan bli förbannade på svenska killar om de inte flirtar med dem. Svårt att säga varför det är så.
Citera
2021-08-20, 20:20
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gladgubbe1234
Ja svenska män är dåliga på att flirta och svenska kvinnor vill inte bli raggade på. Det blir en kulturkrock när utländska killar flitrar med svenska tjejer då det inte är svensk kultur att göra det. Och utländska kvinnor kan bli förbannade på svenska killar om de inte flirtar med dem. Svårt att säga varför det är så.

Ja, så jävla svårt kan det tydligen vara. Där ser man, ja
Citera
2021-08-21, 19:40
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Det är såna här trådar som får en förstå varför Sverige är världens mest ensamma land
Citera
2021-08-21, 19:58
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Det är såna här trådar som får en förstå varför Sverige är världens mest ensamma land

ja här vågar vi inte ens hälsa på våra grannar.. hemskt ju
Citera
2021-08-22, 03:12
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
ja här vågar vi inte ens hälsa på våra grannar.. hemskt ju

Det är helt otroligt och sjukt på riktigt.
Citera
2021-08-22, 03:22
Medlem
Jag vet inte om jag är bra eller dålig. Hur gör man?
Citera
2021-08-22, 03:45
Medlem
karamazows avatar
Det är inte med orden du raggar - blicken. Sök deras och får du respons, backa av en stund för att återkomma under kvällen/på jobbet. Sätter det sig och det byggs upp är det dags att gå fram - faller det inte på plats just då är det att prova nästa gång. Det här flåsiga chansandet kan gå hem rakt på, men kvinnor vill känna sig speciella, uppcharmade och att de inte riskerar att bli ONS-ade eller fuckzonade.
Problemet med allt det här att blicken avslöjar så mycket mer än orden och en normalt funtad kvinna kodar av självförtroende, utstrålning etc detta mer eller mindre som en naturlag. Du måste ha det. Det.
Senast redigerad av karamazow 2021-08-22 kl. 03:52.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in