2021-08-20, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --cory
Nej nej, var inte rädd! Postade om detta fenomen i ett annat inlägg. Det jag skrev då var att tjejer måste våga börja ragga mer då metoo förstört det för många bra killar.

Kvinnor har sagt att de inte vill ha manlig uppmärksamhet. Metoo är bara kod för bortskämda fruntimmer i din text.

Ja ni fick som ni ville... Har Iofs nästan aldrig raggat. De brukar komma till, med, mig

Inte så många men ändå...
Citera
2021-08-20, 01:13
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Svenska killar vågar inte flörta längre. Det har alla metoo kärringar skapat.

Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Då vi riskerar att bli anmälda för sexuella trakasserier, uthängda på #metoo osv om vi tilltalar en kvinna på något sätt vi aldrig skulle gjort med en man avstår vi kontaktsökande. Det är inte vi som inte vill utan kvinnorna som valt att ha det så. Sen har ni mage att klaga. Kvinnor saknar konsekvenstänk!

Vad är det för djävla trams ni håller på med egentligen? Ni borde fått stryk som barn era borklemade djävla fjantar, obeskrivligt patetiskt.
Citera
2021-08-20, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Vad är det för djävla trams ni håller på med egentligen? Ni borde fått stryk som barn era borklemade djävla fjantar, obeskrivligt patetiskt.
Blir du provocerad av att få höra sanningen ?
Citera
2021-08-20, 01:51
Medlem
Citat:
Ta en blecka och ut och slåss. Du gör ju det när du krökar. Stabil är du inte men stor i käften
Citera
2021-08-20, 03:24
Medlem
Det kan stämma. Jag är helt värdelös på det(att flörta), tror jag, och absolut inte framåt eller drivande av mig. Misstänker att allt hänger samman med vår(skandinaver och tyskar) syn på arbete(som vi värderar väldigt högt) och att det påverkar vissa delar av relationskapande(så som att flörta) på olika sätt. Men det är bara en spontan reflektion.
Citera
2021-08-20, 04:54
Medlem
Haajibs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castle
Enligt vissa pickupexperter så är skandinaver och tyskar sämst i världen på att flirta.

Ligger det något i detta?
Är du bra på att flirta, vad gör du?
Tycker kvinnor att svenska män är bra på att flirta?
Tycker ni svenska män att kvinnor är bra på att "bli flirtade"?

Ska jag börja med att lägga in en personlig observation så är det att svenska kvinnor är hyfsat tråkiga att flirta med (som jag gör/försöker) och utländska kvinnor begriper det mycket bättre.

Ämnet är fritt att diskutera.

Bara bra att riktiga män inte är simps, utan tar vad de vill ha.
Citera
2021-08-20, 11:08
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Ta en blecka och ut och slåss. Du gör ju det när du krökar. Stabil är du inte men stor i käften

Oj, modigt av dig att skriva tillbaka din lilla fjant, akta dig så du inte blir metooad här i tråden nu också.
Citera
2021-08-20, 11:15
Medlem
Citat:
Oj, modigt av dig att skriva tillbaka din lilla fjant, akta dig så du inte blir metooad här i tråden nu också.

Du vet mycket väl att stämningen har förändrats på arbetsplatser och allmänt pga detta. Män drar sig för att ställa upp som mentorer tex. Benny Fredriksson chef Stadsteatern tog livet av sig pga av denna häxjakt. Tagga ner lite. Du verkar ju ha en del innanför pannbenet.
Citera
2021-08-20, 11:20
Medlem
Laureths avatar
Vet ärligt talat inte vad flirta innebär, inte särskilt intresserad heller.

/Svensk man
Citera
2021-08-20, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castle
Ligger det något i detta?
Hela tråden är förbluffande, för den kräver missförstånd kring hela den svenska kulturen. Likt alla andra kulturer finns ett antal unika drag. Ett av de mest unika drag den här kulturen har är tyvärr(?*) att den svenska befolkningen kan vara världens minst socialt kompetenta. Detta upplevs extremt konstigt i nästan alla andra kulturer. Jämför tex hur du känner/tänker om du hamnar i en kultur där ingen kan räkna, läsa eller skriva.

* Det finns människor som uppskattar detta, eftersom det är ett av få utvecklade länder där du kan springa runt och titta ned på dina skor vid möten med andra människar utan att uppfattas som ett läskigt freak

Citat:
Ursprungligen postat av sonny.r
Det kan stämma. Jag är helt värdelös på det(att flörta), tror jag, och absolut inte framåt eller drivande av mig. Misstänker att allt hänger samman med vår(skandinaver och tyskar) syn på arbete(som vi värderar väldigt högt) och att det påverkar vissa delar av relationskapande(så som att flörta) på olika sätt. Men det är bara en spontan reflektion.
Oavsett vad det kan härledas från så beror det för individen på att det sociala är en färdighet, som aldrig utvecklas i Sverige. En amerikansk 5-åring förväntas kunna uppföra sig i sociala sammanhang, på ett sätt en svensk 30-åring inte förväntas klara av.

Om vi inte hade kulturella förväntningar om att kunna läsa och skriva skulle inte folk kunna det heller.
Senast redigerad av LarryLarry 2021-08-20 kl. 11:32.
Citera
2021-08-20, 11:32
Medlem
Katzyns avatar
Känns ju onekligen som att det är utbredd asperger när det gäller att raggning skulle uppfattas som sexuella trakasserier.

Om bilden av att flirta är typ "öhhhhh schyssta pattar hem till mig och knulla ikväll eller?" så löper man den risken ja. Men nej kvinnor tar det inte som sexuella trakasserier om en man tar kontakt på ett trevligt sätt eller ens ger komplimanger sålänge de inte är typ "du ser ut att vara bra på att suga kuk". Däremot betyder ju inte det att man blir intresserad eller ens glad om en oattraktiv man man är helt ointresserad av tar kontakt, men det är skillnad på att bli dissad och att det uppfattades som sexuella trakassarier. Tycks vara samma personer som har problem med den distinktionen som dem som tror att de utsätts för censur och åsiktsförföljelse av att någon anser att de har fel i sak.
Citera
2021-08-20, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Känns ju onekligen som att det är utbredd asperger när det gäller att raggning skulle uppfattas som sexuella trakasserier.

Om bilden av att flirta är typ "öhhhhh schyssta pattar hem till mig och knulla ikväll eller?" så löper man den risken ja. Men nej kvinnor tar det inte som sexuella trakasserier om en man tar kontakt på ett trevligt sätt eller ens ger komplimanger sålänge de inte är typ "du ser ut att vara bra på att suga kuk". Däremot betyder ju inte det att man blir intresserad eller ens glad om en oattraktiv man man är helt ointresserad av tar kontakt, men det är skillnad på att bli dissad och att det uppfattades som sexuella trakassarier. Tycks vara samma personer som har problem med den distinktionen som dem som tror att de utsätts för censur och åsiktsförföljelse av att någon anser att de har fel i sak.
Snarare är "problemet" att interaktionen uppfattas som en helt enorm komplimang. Svenska tjejer uppfattas ofta lättfotade internationellt. Inte för att de är det, utan för att de upplever sig otroligt uppvaktade när en man från en annan kultur möter dem i vad mannen upplever som en helt vanlig social interaktion.

"Problemet" blir minst lika stort när män möter män. Om man träffar en svensk man och beter sig på ett mer kultur-neutralt icke-efterblivet vis, så kommer den mannen väldigt ofta tro att ni nu är bästa vänner som ska hänga med varandra. Man kan i princip bli tvungen att "göra slut" efter en kort ordväxling vid bardisken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in