2021-08-22, 07:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det var emot sexistiska värderingar (se trådstarten), och dit räknar radikala feminister porren.
Fast det verkar ju som att de var emot repression av sextualitet och för sexuell frihet. Om du kollade på vad dessa personer faktiskt sa att de står för så hade du insett att det inte är hyckleri, utan tvärtom helt i enlighet med vad de sagt och demonstrerat för tidigare.

Så går det när man är ett litet Flashbackmongo som inte förstår att även feminism har olika grenar och att inte alla sorters feminism är samma sak.
Citera
2021-08-22, 14:15
Medlem
Citat:
Du lever i en fantasivärld och har fel på alla punkter. Det finns inga sexpositiva feminister. Vilka feminister förespråkar en fri manlig sexualitet? Länka! Pussy Riots grundare visar ju att hon bara bryr sig om pengar och berömmelse. Det finns ingen ideologi. De är köpta av destruktiva intressen. Fattar du inte det, så är du ett får.
Huruvida de ska tas på allvar eller inte är en annan fråga - Men det du inledde med att det är nån slags dubbelmoral stämmer inte per aut.
Citera
2021-08-22, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pensive
En del kanske gör det, de som gör allt för att öka chansen att få stoppa kuken i någon som gör andra män avundsjuka.. rätt bögigt egentligen.
”En del…” lägg av - Hela jävla samhället bygger ju på det och de flesta, män som kvinnor, är med i racet att skaffa mest prylar och och tillgångar
Citera
2021-08-22, 15:54
Medlem
ZugMaskins avatar
Nu orkar jag inte läsa igenom 33 sidor så jag undrar om nån kan länka bilder? Tror jag ska bli ihop med henne.
Citera
2021-08-22, 20:10
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Även om inte jag gillar det så finns det många feminister som är för porr, inte bara ”pk porr”, finns många som är för prostitution också
Citera
2021-08-22, 20:50
Medlem
Fredrik Wadström, P1 kulturradion, Fd korre i Ryssland bl.a
har vid många inslag prisat Pussy Riot till skyarna så han
borde kunna svara på vad han tycker om detta...
Citera
2021-08-22, 22:39
Medlem
K
Citat:
Topic: Vad tycker ni om denna hycklande kvinna och hennes val att sälja porr på OnlyFans? I synnerhet mot bakgrund av deras påstådda ideologi:

Källor:
https://www.friatider.se/feministikon-har-skaffat-only-fans

Vad är hyckleriet?

Citat:
Det var emot sexistiska värderingar (se trådstarten), och dit räknar radikala feminister porren.

Dit räknar vissa radikalfeminister porren. Det finns även de radikalfeminister som t.o.m. gör gjort vad de anser är feministisk porr.
Citera
2021-08-22, 23:16
Medlem
antoneriks avatar
Det kanske inte är så lätt att få stålar om man är en ensamstående kvinna från Ryssland som inte pratar svenska.
Citera
2021-08-24, 19:18
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Det är för att dagens extremfeminister är just hycklare. De använder feminismen endast för ett ändamål, och det är att roffa åt sig pengar, karriär genom att skuldbelägga män för allt. Samma män som de låter betala för att förnedra dem, antingen på nätet eller i någon sunkig lägenhet.

Om inte du respekterar dig själv som kvinna, varför ska vi då göra det?

Vad har detta med ämnet att göra? Min poäng är ju att feminister (vilka?) inte har kritiserat varken de som säljer snusk på OnlyFans eller de som driver sajten. Så vari ligger hyckerliet?
Citera
2021-08-25, 07:31
Medlem
Pussy Riots är uppenbarligen inte radikalfeminister så jag förstår inte varför du skriver det i trådstarten. Nadezjda är en feminist ja, men ingen radikalfeminist. Alltså inget hyckleri från hennes sida.

Däremot så är det ju inte en feministisk handling att sälja lättklädda bilder på sig själv för att pleasa patriarkatet och tjäna pengar på det.

Tycker hela den här tråden blir fjantig när så många skriver att det är "empowering" och att hon minsann har kontrollen och makten över sin kropp och väljer/bestämmer över sitt eget liv, och bla bla bla, alltså seriöst...

Det kan man ju precis lika gärna ha och göra utan att sälja lättklädda bilder på sig själv, i sexuellt syfte, som andra främmande människor onanerar till. Man kan visa att man har makt och kontroll över sig själv och sitt eget liv utan att förminska sig själv på det viset och framställa sig själv som ett sexobjekt.

Hade hon gått ut utan tröja och bh eller utan att raka armarna/benen eller whatever, för att hon känner att det är något hon vill göra och att det är hennes rätt att göra det, så hade jag tyckt det var bra gjort. Det hade varit "empowering" eftersom att hon i så fall hade gjort något för sin egen skull. Inte för att få bekräftelse på att hon är sexig och duglig som kvinna (av män som förtrycker henne) eller för att tjäna pengar på att förtrycka sig själv.

Och ja. Jag själv är 100% emot porrindustrin. Tycker det är patetiskt när så många "feminister" uppmuntrar varandra att sälja sig själva på nätet och kallar det för "girlpower".

Det är ju fan inte feministiskt alls. Eller friskt över huvud taget. Som att det skulle hjälpa unga tjejer att prostitution på nätet är lagligt och normaliserat.
Senast redigerad av 1snille 2021-08-25 kl. 07:50.
Citera
2021-08-25, 11:30
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1snille
Pussy Riots är uppenbarligen inte radikalfeminister så jag förstår inte varför du skriver det i trådstarten. Nadezjda är en feminist ja, men ingen radikalfeminist. Alltså inget hyckleri från hennes sida.
Uppenbarligen har du fel eftersom de själva kallar sig det.
http://pussy-riot.info/

Nu får du definiera vad du menar med radikalfeminist för dig själv, för du kan knappast göra det åt mig.
Har man feminismen kopplad till sin aktivism och dessutom hyser väldigt radikala åsikter och dessutom fått sitta fängslad för det, får du svårt att övertyga mig om motsatsen.

Vad du gillar porr och vad du har emot sex, eller andras intressen för det är din ensak.
Anser du dig ha något att säga till om, för andras räkning är du fascist.
Senast redigerad av Flickfotograf 2021-08-25 kl. 11:32.
Citera
2021-08-25, 13:16
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Uppenbarligen har du fel eftersom de själva kallar sig det.
Men de kallar sig inte moralfeminister? De har inte sagt att de vill förbjuda onlyfans eller liknande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in