Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Du lever i en fantasivärld och har fel på alla punkter. Det finns inga sexpositiva feminister. Vilka feminister förespråkar en fri manlig sexualitet? Länka! Pussy Riots grundare visar ju att hon bara bryr sig om pengar och berömmelse. Det finns ingen ideologi. De är köpta av destruktiva intressen. Fattar du inte det, så är du ett får.
Nej, det är faktisk du som har fel.
Det största felet du gör är dessvärre att inte sätta dig in i ämnet och kolla hur det rent faktiskt ser ut utan istället köpa budskapet i en vinklad artikel. Ja, det är inte bara Aftonbladet och DN som sätter sina egna politiska övertygelser främst när det är dags att lyfta fram meningsmotståndare i artikelform. Att dra alla feminister över en kam och tro att samtliga feminister tillhör
tredje vågen femismen är lika korkat som när aftonbladets medarbetare tror att alla som inte hatar SD är nazister.
Om du verkligen köper den onyanserade beskrivning av feminism som vore alla av dem lika är det snarare du som är ett får utan kritisk synsätt och förmågan att själv ta reda på hur verkligheten ser ut istället för att köpa någon annans färdiga koncept.
Jag har inte särskilt mycket till övers för det mesta som kallas feminism, men jag har åtminstone lärt mig skilja mellan de olika riktningarna av feminism för att kunna särskilja dem åt på fler nivåer än bara som en enda homogen massa där det är paraplybegreppet feminism som sätter agendan för hela deras ideologiska bas. Det kan ju vara bra att vara någorlunda insatt i hur det man ifrågasätter rent faktiskt ser ut så att man vet vad det är man kan ifrågasätta om man inte, som du, mest vill ägna sig åt att bara slå i luften eller slåss mot väderkvarnar.
Intressant förresten att du menar att jag har "fel på alla punkter" då det per automatik innebär att du menar att
Tolokonnikova heter
Nadja och inte
Nadya eftersom det var en av punkterna jag lyfte fram... Ganska lustigt att du även menar att
Nina Hartley aldrig varit en inbiten radikalfeminist som predikat jämställdhet genom porr, vilket är en annan punkt jag lyfte fram...