2021-08-19, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Kper tre veckors mat, lagar iordning den och ter matlda ven till middag.

ta frysmat varje dag? Nej tack d sparar jag p annat i stllet.
Citera
2021-08-19, 17:44
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Man behver faktiskt inte fler kalorier n 2000 s, nr livet mest r stillasittande som dom flesta faktiskt lever

Prata fr dig sjlv😁
Citera
2021-08-19, 17:53
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaskigbajs
Vad r Mealprepp?

Hur kan du storhandla till en person?

Jag handlar en gng i veckan hgst och handlar fr runt 400 kr. Kollar annonsbladen och handlar det som r billigt. Blir en full dramaten.

Lagar storkok max 3ggr i veckan och har matldor i kylen konstant. Oftast tre olika rtter som jag alternerar.

1kg kycklingfil, 1kg frs och 1,5 kg flskytterfile r ganska vanligt att jag inhandlar och ter p en vecka. Blir ofta sex olika rtter p en vecka och cirka tv mltider av varje rtt.

1kg fryst kycklingfil kostar 40-60 kr. 1 kg frs 40-60 kr. 1 kg flsk 50 kr.
Citera
2021-08-19, 17:53
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinkertoy
Hej

Vad anser ni vara rimlig matkostnad i mnaden fr en man?
Vad r det minsta man kan tnka sig om man lagar sjlv och inte te ute?
Vad r rimligt om man gr det mesta sjlv och ter ute ngra gnger i mnaden?
Vad har ni sjlva fr matkostnad?

Jag ligger runt 3500-4000 kr det jag handlar frn Ica varje mnad. S det r inte bara mat utan andra varor som man ven handlar frn Ica som tvttmedel, kaffe etc etc.

Gr skert att f ner kostnaden men vill ta det som r gott. Mat gr jag sjlv s det r inga frdiga halv fabrikat i mitt kk.
Citera
2021-08-19, 18:15
Medlem
hushll p 2 personer, strax ver 6000. Vad rimligt fr en man r vl d hlften? Men serist gr fett snla ner det med storkok linser bnor
Citera
2021-08-19, 18:29
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noixdecoco
hushll p 2 personer, strax ver 6000. Vad rimligt fr en man r vl d hlften? Men serist gr fett snla ner det med storkok linser bnor

Hur jvla kul r det att ta snt 7 dagar i veckan😆
Citera
2021-08-19, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Hur jvla kul r det att ta snt 7 dagar i veckan😆

Ska det va kul nu med?

Som sagt hushll p 2 och vi ligger ver 6000 / mnad. Inget ta ute bara lagad mat. Hade vi vatt mn s kanske vatt ngot mer d? s rimligt fr 1 man 4000 per mnad. Ska man sen ta utelunch, restaurang nn fredag s 5-6000 per mnad lter rimligt
Citera
2021-08-19, 18:50
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noixdecoco
Ska det va kul nu med?

Som sagt hushll p 2 och vi ligger ver 6000 / mnad. Inget ta ute bara lagad mat. Hade vi vatt mn s kanske vatt ngot mer d? s rimligt fr 1 man 4000 per mnad. Ska man sen ta utelunch, restaurang nn fredag s 5-6000 per mnad lter rimligt

Det ska bde vara kul och gott, eller? 😆
Jag ligger runt 4000 kr varje mnad frn Ica. Inget ta ute, bara lagad mat 😋
Citera
2021-08-19, 19:05
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Man behver faktiskt inte fler kalorier n 2000 s, nr livet mest r stillasittande som dom flesta faktiskt lever
Jas. r man lite rejlt byggd behver man faktiskt upp mot 3 000, sen r nog de flesta inte heller "stillasittande". Ditt lata dvrgskrlle.

Jag ligger kring 3 000 kr men d ingr diverse goda drycker.
Citera
2021-08-19, 19:27
Medlem
Jag vill bara tillgga:
Det r vrt att ta. Vissa mnniskor r slsaktiga och/eller ter fr myvket / fr onyttigt.
MEN om du vet att du redan ter lite fr lite, s frsk att inte rkna varje re!!
Om man redan har mat ngest allts.
Jag har haft problem med magen och sjlvbilden och livslusten hela mitt liv, vart tstrd alltid fast inte riktigt s det mrks, men jag har nyligen insett hur jag straffar mig och plgar mig genom mat. Och inre konflikt varje dag fr att jag inte tycker mig vara frtjnt av vad mat kostar, s jag gr hungrig och deprimerad osv.
INTE att rekommendera.
Man blir dum, trg, sl, ledsen av att inte ta tillrckligt.
Killar kan ocks ha tstrningar, har jag mrkt av personliga erfarenheter.

OT jag vet men ta hand om er, kram.
Citera
2021-08-19, 19:33
Medlem
Diamondgrits avatar
Jag tror att jag gr av med 4-5000 per mnad p att handla. D mest mat men det ingr ju annat typ toapapper och tandkrm osv. Sg 3500-4000 p mat. Kanske.
Citera
2021-08-19, 19:38
Medlem
Om jag var sjlv hade jag kunnat g runt p 1500, men det hade blivet riktigt trkigt, s hade nog lagt 2500 p kk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in