• 1
  • 2
2021-08-18, 18:00
Medlem
Träffade en tjej i helgen jag blev lite intresserad utav. Vi satt med några andra ute på krogen och det kände som att vi klickade ganska bra. Så när jag kom hem så började jag följa hennes på Instagram och hon följde mig tillbaka. Så min tanke nu är att imorgon (Torsdag) tänkte jag skriva till henne och fråga om vi skulle ses och ta en öl. Det finns dock ett litet dilemma...
Jag låg med hennes syster för cirka två år sedan...
Detta är något jag är ganska säker på att hon vet och det känns som att hon kanske tänker att jag är helt sjuk i huvudet som ens kommer på tanken att bjuda ut henne när jag legat med hennes syster.
Tacksam för tips!
Citera
2021-08-18, 18:01
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovbiffsora
Träffade en tjej i helgen jag blev lite intresserad utav. Vi satt med några andra ute på krogen och det kände som att vi klickade ganska bra. Så när jag kom hem så började jag följa hennes på Instagram och hon följde mig tillbaka. Så min tanke nu är att imorgon (Torsdag) tänkte jag skriva till henne och fråga om vi skulle ses och ta en öl. Det finns dock ett litet dilemma...
Jag låg med hennes syster för cirka två år sedan...
Detta är något jag är ganska säker på att hon vet och det känns som att hon kanske tänker att jag är helt sjuk i huvudet som ens kommer på tanken att bjuda ut henne när jag legat med hennes syster.
Tacksam för tips!

Vad är dilemmat? Jag förstår inte
Citera
2021-08-18, 18:02
Medlem
RedXs avatar
Om hon vet om det är det väl bara att bjuda ut henne. Stör det henne så lär hon tacka nej.
Citera
2021-08-18, 18:03
Medlem
Varför då? Du är ju redan godkänd av systern. Kvinnor tänker inte som män. Hade hon haft något emot dig så hade ingenting hänt.
Citera
2021-08-18, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Vad är dilemmat? Jag förstår inte
Att jag inte vill framstå som en sjuk fan. Kommer garanterat träffa henne igen även fast jag inte bjuder ut henne.
Citera
2021-08-18, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Varför då? Du är ju redan godkänd av systern. Kvinnor tänker inte som män. Hade hon haft något emot dig så hade ingenting hänt.
Du har en poäng.
Citera
2021-08-18, 18:09
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Du har en poäng.

Ja, det var precis det jag reflekterade över. Hade det varit mindre lyckat med systern hade du kanske märkt det.
Lycka till.
Citera
2021-08-18, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Ja, det var precis det jag reflekterade över. Hade det varit mindre lyckat med systern hade du kanske märkt det.
Lycka till.
Ska nog satsa ändå det får väll bära eller brista
Citera
2021-08-18, 22:53
Medlem
Det kanske är kannonläge för dig om du var juste mot syrran o hon vet.

Då har syrran gett henne goda referenser om dig = kanonläge

Men det kan ju också vara tvärtom o då blir det inga dopp i den grytan
Citera
2021-08-18, 23:18
Medlem
Det är bara att skriva! Det värsta som kan hända är att du får nobben.
Är nyfiken på hur det kommer att gå, lycka till!
Citera
2021-08-19, 04:11
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Att jag inte vill framstå som en sjuk fan. Kommer garanterat träffa henne igen även fast jag inte bjuder ut henne.

Fast tänker folk i allmänhet så idag då? Förr, när våra lagar byggde mer direkt på Mose Lag - fram till sekelskiftet 1900 eller någonstans däromkring - så hade det räknats som blodskam och varit straffbart. Men som sagt, jag tror inte folk känner till det idag, eller bryr sig. Kanske väldigt religiösa människor?

Sedan är det en annan sak, att det kan bli lite stelt när du träffar systern i din nya flickväns sällskap första gången, men det bör ju gå över. Det är ju inte som att du har varit tillsammans med den ena systern och lämnat henne för den andra - DET hade nog inte förlåtits.
Citera
2021-08-19, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Det kanske är kannonläge för dig om du var juste mot syrran o hon vet.

Då har syrran gett henne goda referenser om dig = kanonläge

Men det kan ju också vara tvärtom o då blir det inga dopp i den grytan
Vi får hoppas att detta finns ett gott ryckte
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in