Har för mej att det var först med Commodore 128 det gick att utnyttja båda sidorna på flobbydisketten. Kan ha fel.
Ja där har du fel. Jag hade en Commodore 64 på 80-talet och där gick det att använda båda sidorna. Dock var man tvungen att vända manuellt. Inte som på PC eller Amiga där det båda sidorna användes automatiskt.
Ja där har du fel. Jag hade en Commodore 64 på 80-talet och där gick det att använda båda sidorna. Dock var man tvungen att vända manuellt. Inte som på PC eller Amiga där det båda sidorna användes automatiskt.
C1541 var väl singelside floppy för 5 1/2" . Man kunde dock göra ett extra jack i dem sedan vända dem.
Haha fick en nostalgikick när du skrev om turbo, jag har nog inte tänkt på det sen åttiotalet.
Minns att jag hade målat hela fodralet och skrivit Turbo lite fräckt.
Vilka tider!
Kasettspel kunde man kopiera mha. en dubbel-kasettspelare.
Fast det blev ofta inladdningsproblem eftersom analog kopiering försämrar kopian jämfört med originalet. Funkade bättre att skaffa crackade turbospel som kan kunde ladda in i datorn och kopiera digitalt till nytt band.
Fast det blev ofta inladdningsproblem eftersom analog kopiering försämrar kopian jämfört med originalet. Funkade bättre att skaffa crackade turbospel som kan kunde ladda in i datorn och kopiera digitalt till nytt band.
Hade en Hitachi HiFi dubbeldäck. Det blev rätt bra kopior. Jo, om du hade en dålig bandare så kunde det bli problem.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!