• 1
  • 2
2021-08-17, 15:52
Medlem
theshades avatar
Jag har blivit blåst när jag köpt cannabis några gånger. 500 kr hit och dit och nu senast blev jag blåst på 5000 kr så jag funderar på att slå sönder en ytterdörr som hämnd.

Hur mycket ha ni blivit lurade på genom åren och hur hanterade ni det? "Kompisar" som vill låna pengar som aldrig betalas tillbaka, eller bilköp där ni tvingats skrota bilen efter en månad. Köp av prylar på blocket som aldrig kom etc. Vad har ni varit med om?
Citera
2021-08-17, 15:55
Medlem
en lurade mig på 600 kr på tradera. Efter ett långt mailade där personen ändå svarade fick jag tillbaka pengarna, detta efter sagt att jag åker hem till personen och hämtar pengarna (30 mil tur o retur). Något jag också skulle gjort
Citera
2021-08-17, 15:56
Medlem
200 ish kr skins CS
Citera
2021-08-17, 16:07
Medlem
Har väl haft tur. Löst bekanta som "lånat" en femhundring när jag varit full och nekat när jag stött på dom ett halvår senare.

Betalade ett par tusen för mycket för en taxiresa en gång efter att haft taskig koll på valutan. Men det var väl mitt fel. Mongot som körde kan ju trott att jag var gjord av pengar.

Trodde en gång att jag blivit blåst på ett femsiffrigt belopp och härjade som fan i en smärre evighet innan jag märkte att pengarna funnits på mitt konto hela tiden.

Har sluppit sånt i stil med det trummisen i Bad Cash Quartet berättade i nån pod nyligen. Fattig som en kyrkråtta fick han ärva ett par hundra tusen. Berättade för turken som har närbutiken och gick med på att låna honom pengarna. Nån vecka senare var butiken stängd och turken borta.
Senast redigerad av Bemp 2021-08-17 kl. 16:16.
Citera
2021-08-17, 16:08
Medlem
GormDenGamles avatar
15 kr. av en försäljare på stranden i Tunisien.
Förbarmar honom än idag.
Citera
2021-08-17, 16:17
Medlem
hbtq4lifes avatar
1000 sek i främmande stad när jag skulle besöka hora. Magkänslan sa scam och fara samtidigt, jag valde att spela med på blåsningen och betala i kontanter istället för blod...
Citera
2021-08-17, 16:21
Medlem
Mobscenes avatar
Minns än idag när jag o min vän betalade 50 kr för två stycken cappuccino när vi var femton. Vi tappade hakan för vi inte visste vad det var men kärringen kunde ha sagt att det var några cl.
Senast redigerad av Mobscene 2021-08-17 kl. 16:23.
Citera
2021-08-17, 16:46
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Hittills i tråden räknas bara tummisen i Bad Cash (pun intended) Quartet med handlånet till ComviQ-entreprenören med närbutik.

Allt under belopp SEK 100K är felväxelpengar.

Vi har själva av genuint onda blivit blåsta på miljoner och måste se glada ut ändå.

Ingen som inte själv blivit stabilt lurad förstår ens öde.
Citera
2021-08-17, 17:51
Medlem
Onanikrems avatar
Köpte några prylar för 800kr på "gulatidningstiden" fick inga prylar, 50 mil bort och inga kontakter i den hålan, snubben la av luren.

Tipsade polisen om droger där anonymt...
Kan sätta båda pungkulorna på att det fanns droger där också!

Idag hade jag åkt upp själv med kompisar även om det blivit dyrare än det jag blivit blåst på, bara för den goda sakens skull..
Citera
2021-08-17, 18:38
Medlem
Köpte någon NHL version till tv spel på tradera för typ 150kr och det var någe jävla fel på skivan så gick aldrig o spela....
Citera
2021-08-17, 19:00
Medlem
Mailmanss avatar
200 spänn när jag var en liten knodd och bad en alkis köpa ut en platta bärs.. han kom ut med sprit till sig själv och sa "jag vill inte att ni ska bli som mig, tack för spriten".

Roligt så här 1000år senare.
Citera
2021-08-17, 19:40
Medlem
lazycowboys avatar
35 lax. Blåst på en klocka över nätet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto