• 1
  • 2
2021-08-17, 15:30
Bannlyst
Män som inte visar känslor är ju "toxic-man" enligt feminismen. "Toxic-man" männen har fastnat i gamla mansroller anser feministerna.

Så då undrar jag om det e ok att visa känslor som gnäll och där man klagar som man?

Alla vet ju att feminister hatar män som klagar men älskar kvinnor som klagar. Män som klagar är oattraktiva, svaga, energi-tjuvar, incel, kvinnohatande rasistiska troll. Kvinnor löser detta med psykisk misshandel som "shame:ing" för att mannen ska sluta klaga och börja ge energi till kvinnan istället så att hon kan rida på lyckoruset lite extra medans mannen lider i mörkret.

Så då undrar jag om det fortfarande är okej att visa känslor som man där man klagar och gnäller? Eller är man "toxic-man" då? Det kan man väll inte vara. Det är ju inte "gamla mansroller" att gnälla? "Gamla mansroller" e ju där man INTE visar känslor men då e man ju toxic man igen o de e ju inte okej om man e PK?

Så vad tror ni? Är det okej för en man att gnälla? Eller blir han dissad av kvinnorna då? Eller är det okej att inte visa känslor? Eller blir han dissad av kvinnorna då med?

Får man bara visa vissa känslor för att inte bli dissad då eller? Jävla krav isåfall. E man inte perfekt så blir man dissad? Fyfan de e väll "toxic-woman" som fan isåfall??
Senast redigerad av Jokern.ger.er.allt 2021-08-17 kl. 15:37.
Citera
2021-08-17, 16:09
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jokern.ger.er.allt
Män som inte visar känslor är ju "toxic-man" enligt feminismen.
För att ha det på det klara, toxic betyder i detta fallet nån som "sprider gift". Dvs nån som förtalar folk bakom deras rygg. Nån som spelar ut folk mot varandra så de blir ovänner pga det giftspridaren säger men som annars inte har nåt emot varandra. Nån som orsakar bråk , osämja som annars inte skulle vara.

Giftspridare finns i alla led oberoende av ålder, socialstatus, kvinna eller man. Ifall nu feminister sagt nåt sånt vet jag inte då du inte visar nån källa men isåfall är det simpelt missbruk av ordet. Bäst jag ser det är feminister själva toxiska som sprider manshat eftersom anledning till det är inbillad.
Citera
2021-08-17, 16:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
För att ha det på det klara, toxic betyder i detta fallet nån som "sprider gift". Dvs nån som förtalar folk bakom deras rygg. Nån som spelar ut folk mot varandra så de blir ovänner pga det giftspridaren säger men som annars inte har nåt emot varandra. Nån som orsakar bråk , osämja som annars inte skulle vara.

Giftspridare finns i alla led oberoende av ålder, socialstatus, kvinna eller man. Ifall nu feminister sagt nåt sånt vet jag inte då du inte visar nån källa men isåfall är det simpelt missbruk av ordet. Bäst jag ser det är feminister själva toxiska som sprider manshat eftersom anledning till det är inbillad.

Då är frågan om man är "giftig" om man klagar. Räknas "offerkoftan" som "toxic" och "giftig?
Citera
2021-08-17, 16:30
Medlem
Citat:

Jag håller med, toxisk maskulinet brukar ju vara den lågresoluta och efterblivna förklaringen på varför där finns våld, sexism , homofobi och liknande, det är tydligen även anledningen till att män är MYCKET effektivare självmördare än kvinnor.

naturligtvis är det dumheter, dels för att det inte är ideal eller eftersträvansvärt, dels för att kvinnor lika gärna kan delta, och gör det.

Att femenister gärna pratar om det är ju för att kvinnor är naturligt "toxiska" gentemot andra, det är så de tävlar med andra kvinnor, precis som män tävlar med andra män med kompetens om resurser (för slogs vi om dem).
Citera
2021-08-17, 16:30
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Då är frågan om man är "giftig" om man klagar. Räknas "offerkoftan" som "toxic" och "giftig?
Utifrån den definitionen av "giftig" som jag skrev ovan, så KAN offerkoftapspel och klagande vara del utav den toxiska (giftspridande) personens strategi att manipulera sin omgivning. Sätten att manipulera är fler än så.
Citera
2021-08-17, 16:31
Medlem
Mobscenes avatar
-Hur bryter man ner en kvinna psykiskt
-Feminister styr män
-Feminismen har gjort män mesigare
-Säger en man ifrån är man kvinnohatare
-Varför feminismen vill importera mörka män
-Feminismen kör känslomässig manipulation

Nu får du ta och ge dig. Du är toxisk.
Citera
2021-08-17, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mobscene
-Hur bryter man ner en kvinna psykiskt
-Feminister styr män
-Feminismen har gjort män mesigare
-Säger en man ifrån är man kvinnohatare
-Varför feminismen vill importera mörka män
-Feminismen kör känslomässig manipulation

Nu får du ta och ge dig. Du är toxisk.

Den som delar ut piskan får piskan tillbaka.

Kvinnor har börjat utmana hingstarna och då börjar de slåss!!
Citera
2021-08-17, 16:39
Bannlyst
Citat:
Utifrån den definitionen av "giftig" som jag skrev ovan, så KAN offerkoftapspel och klagande vara del utav den toxiska (giftspridande) personens strategi att manipulera sin omgivning. Sätten att manipulera är fler än så.

Jag förstår, men ibland kan det som upplevs "toxic" för vissa vara det dolda vissa behöver höra som utan lyse inget ser I mörkret.
Citera
2021-08-17, 16:42
Medlem
Pungpuckels avatar
Menar du klaga på samhället/vädret/ryggen/skatten i ett förhållande, eller att sitta med klagosången på första dejten?
Citera
2021-08-17, 16:45
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Män som inte visar känslor är ju "toxic-man" enligt feminismen. "Toxic-man" männen har fastnat i gamla mansroller anser feministerna.

Så då undrar jag om det e ok att visa känslor som gnäll och där man klagar som man?

Alla vet ju att feminister hatar män som klagar men älskar kvinnor som klagar. Män som klagar är oattraktiva, svaga, energi-tjuvar, incel, kvinnohatande rasistiska troll. Kvinnor löser detta med psykisk misshandel som "shame:ing" för att mannen ska sluta klaga och börja ge energi till kvinnan istället så att hon kan rida på lyckoruset lite extra medans mannen lider i mörkret.

Så då undrar jag om det fortfarande är okej att visa känslor som man där man klagar och gnäller? Eller är man "toxic-man" då? Det kan man väll inte vara. Det är ju inte "gamla mansroller" att gnälla? "Gamla mansroller" e ju där man INTE visar känslor men då e man ju toxic man igen o de e ju inte okej om man e PK?

Så vad tror ni? Är det okej för en man att gnälla? Eller blir han dissad av kvinnorna då? Eller är det okej att inte visa känslor? Eller blir han dissad av kvinnorna då med?

Får man bara visa vissa känslor för att inte bli dissad då eller? Jävla krav isåfall. E man inte perfekt så blir man dissad? Fyfan de e väll "toxic-woman" som fan isåfall??
Män som inte är som kvinnor eller gör som kvinnor vill är alltid toxiska.
Citera
2021-08-17, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Menar du klaga på samhället/vädret/ryggen/skatten i ett förhållande, eller att sitta med klagosången på första dejten?

Klagar män på kvinnor så blir han ju avrättad direkt av 100 feminister.

Klagar kvinnor på män så får de bekräftelse. De e detta som inte "klingar" rätt.
Senast redigerad av Jokern.ger.er.allt 2021-08-17 kl. 16:55.
Citera
2021-08-17, 16:55
Medlem
Det är okej att visa positiva känslor som har med kvinnan att göra - det är det kvinnor menar med att män ska visa känslor. Inte att du ska visa dig sårbar och dela med dig av svåra känslor, det är kvinnans roll.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in