2021-08-17, 00:49
Medlem
Allcopsarebastardss avatar
kör ofta rygg eftersom jag tycker det är roligast och slänger alltid in det i dom andra passen också. Vet att man kan få problem om man tränar för mycket bröst men kan man träna för mycket rygg?
Citera
2021-08-17, 07:39
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allcopsarebastards
kör ofta rygg eftersom jag tycker det är roligast och slänger alltid in det i dom andra passen också. Vet att man kan få problem om man tränar för mycket bröst men kan man träna för mycket rygg?
du får ILS - imaginary lats syndrome
(tror faktiskt inte det finns någon stor nackdel förutom att du ser lite rolig ut)
Citera
2021-08-17, 07:47
Medlem
Så klart kan man träna rygg för mycket, som allt annat. Men ryggen tål rätt mycket, det går ju att variera och träna olika delar av ryggen olika pass. Bara inte biceps är inblandad för mycket varenda gång.
Citera
2021-08-17, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
du får ILS - imaginary lats syndrome
(tror faktiskt inte det finns någon stor nackdel förutom att du ser lite rolig ut)
Jag tycker man ser lite rolig ut om man mest fokuserar på bröst och biceps. Med ben och vader som snören. Och underarmar som inte är i proportion med överarmarna.
Citera
2021-08-17, 08:00
Medlem
F.Hansens avatar
Så länge du inte tränar så du sliter ut leder eller får andra överbelastningsskador så finns det inga nackdelar.
Muskulär oballans stark baksida och svag framsida är inget som helst problem.

Problemet med folk som bara tränar bröst är att de har en otränad/svag rygg/baksida och får problem av dålig kroppshållning och lätt får överbelastnings/förslitningsskador i rumpa/rygg/nacke.
Citera
2021-08-17, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-min-sak
Jag tycker man ser lite rolig ut om man mest fokuserar på bröst och biceps. Med ben och vader som snören. Och underarmar som inte är i proportion med överarmarna.

Ungefär som hälften av dom som tränar på gym då
Citera
2021-08-17, 10:05
Citat:
Ursprungligen postat av Dr0n3g4n
Ungefär som hälften av dom som tränar på gym då

Ja det är nog fan över 50%
Det ser ju förjävla roligt ut..
Som han den där masken Earth Worm Jim haha

Jag har alltid undrar över hur dom själva tycker det ser ut.
Jag menar man måste ju se det själv.. Oj vilka jävla storkben jag har
Jag ser ut som en stork haha
Citera
2021-08-17, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Ja det är nog fan över 50%
Det ser ju förjävla roligt ut..
Som han den där masken Earth Worm Jim haha

Jag har alltid undrar över hur dom själva tycker det ser ut.
Jag menar man måste ju se det själv.. Oj vilka jävla storkben jag har
Jag ser ut som en stork haha

Hahaha ja det är fan helt sjukt att dom inte inser det själva hur jävla fult det ser ut.
Tycker nästan det är värre att ha en tränad överkropp och storkben än att vara fet och otränad.
Citera
2021-08-17, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allcopsarebastards
Ja man kan få en ojämn fördelning om man har för mycket lats jämfört med mellersta traps, baksida axlar mm.
Citera
2021-08-18, 11:28
Medlem
RollonHomies avatar
Tränar du rygg för mycket så blir den stor.

Förövrigt tycker jag bara det är bra att lägga lite extra krut på ryggträningen, då du har mycket nytta av det senare i livet vad det gäller åldersrelaterade skador, intalar jag mig i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in