2021-08-15, 22:22
Bannlyst
vanligt jävla vägsalt , blanda kraftig blandning i en vattekanna varje kväll , ut i mörkret och vattna

vipps så är träden vissna
Citera
2021-08-15, 22:24
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyr
Tack!

Nej det är inte grannens träd. Men gubben vill gärna att de står kvar för att de ”skyddar mot vinden”.

Hur lyckas man åka fast om man smyger in tex giftplug eller skalar bark?

Nåns träd är det ju i alla fall och jag antar att det inte är dina för om det är det så är det väl bara att såga ner dem.

Om det inte är grannens träd är det väl skitsamma vad han tycker, det är väl markägaren du ska övertala.

Gör du det olagligt lär det bli utredning och eftersom du verkar ha pratat med grannen så vet ju iaf han att du vill ha bort träden, så du lär ju bli huvudmisstänkt.
Citera
2021-08-15, 23:38
Medlem
Kryptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minddevil
vanligt jävla vägsalt , blanda kraftig blandning i en vattekanna varje kväll , ut i mörkret och vattna

vipps så är träden vissna

Vipps vet jag väl ändå inte.
Saltkristallerna kommer fälla ut i jorden.

Fäll skiten och elda upp krädkramarens kåk.
Citera
2021-08-15, 23:46
Medlem
Nexus-6s avatar
Citat:
Tack!

Nej det är inte grannens träd. Men gubben vill gärna att de står kvar för att de ”skyddar mot vinden”.

Hur lyckas man åka fast om man smyger in tex giftplug eller skalar bark?

Haha! Kanonbra idé!

Grannen kommer såklart misstänka dig. Det kommer ju finnas bevis på vad som gjorts. Huruvida det kommer kunna bindas till dig är såklart svårt att säga. Men det finns helt klart en uppenbar risk.
Citera
2021-08-16, 09:45
Medlem
snivlems avatar
slå in en stor kopparspik per träd.....vänta
Citera
2021-08-21, 02:01
Medlem
Diesel
Citera
2021-09-04, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lodjuret
Diesel
Absolut inte, förstör inte evenuella vattentäkter och brunnar i samma veva.
Citera
2021-09-04, 07:25
Medlem
Citat:
Vill avverka en jävla massa träd som är i vägen för utsikten. Grannen är en hippie och trädkramare av rang så därför kan jag inte smyga ut med motorsågen.

Så förutom att kapa träden, vad har jag för alternativ? Finns det någon giftplugg som är effektiv? Att skala bark runt stammarna är inte att tänka på då det rör sig om många träd.

Mvh
Det är ju inte speciellt svårt för grannen att lägga ihop 1+1 när en massa träd helt plötsligt börjar dö till förmån för just din utsikt. Jag antar dessutom att du pratat med vederbörande om problemet då du är säker på att denne är en "trädkramare" vilket inte heller gör situationen bättre. Det finns inga bra lösningar här om du inte kommer överens med grannen. Det kan annars bli ruskigt dyrt om du trillar dit på det hela. En risk som får bedömas som mycket hög.
Citera
2021-09-04, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
slå in en stor kopparspik per träd.....vänta

En kopparspik räcker inte för att döda ett träd. En gammal myt men som gör sig bra i tex solsida n
Citera
2021-09-04, 08:20
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
En kopparspik räcker inte för att döda ett träd. En gammal myt men som gör sig bra i tex solsida n

ok, hur stor spik skulle behövas för effekt???
Citera
2021-09-04, 08:29
Medlem
Om det är granar så kanske du kan samla in och plantera ut granbarkborrar?
Citera
2021-09-04, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Absolut inte, förstör inte evenuella vattentäkter och brunnar i samma veva.

Vattentäkt?
Är ju inte frågan om flera m3...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in