Citat:
Ursprungligen postat av
SisterJones
Är det samma köer i Hermes butiken på NK?
Ja
Citat:
Ursprungligen postat av
cleovarnamnet
Det är Hermès som har orange kassar, Louis Vuitton har bruna.
Kan på ämnet rekommendera denna bok:
https://www.bokus.com/bok/9780143113...st-its-luster/
Många lyxmärken upplever det som ett påtagligt problem när folk de inte vill förknippas med (bland annat så kallade fotbollsfruar) köper deras produkter, men de kan ju inte gärna hindra dem.
Hur folk har råd? Om man bortser från de som engagerar sig i brottsliga aktiviteter: alla som har ett heltidsjobb och inga stora skulder har väl råd, men då kanske de inte kan köpa något annat den månaden. Själv köpte jag som student en sminkväska därifrån. Knappast något ekonomiskt problem att lägga 2, 3000 för den. Det är väl vad andra studenter gör av på alkohol under en månad. Prioriteringar, som sagt var.
Hörde dock helt nyligen att många lyxmärken har chockhöjt priserna på småartiklar (som just sminkväskor och plånböcker) för att försöka hålla ”fel” klientel borta. Som jag då, uppenbarligen.

Louis Vuitton är helt utdömt som märke, allt tack vare de kriminella, så fort man ser det typiska mönstret så tänker jag enbart på kriminella och fejkprodukter.
Louis Vuitton
Gucci
Chanel
Balenciaga
Fendi
Moncler
Hugo Boss
Burberry
Dior
Versace
Ja våra nya kulturer har förstört många märken. Samtidigt är det också mycket tack vare att dessa märken har expanderat. Moncler såg man inte i Sverige för 10år sen, enbart reserverat till när man vår på skidresor i Alperna, nu är det var och varannan person som har det.
Kliv in på Versace på NK, det enda man ser är orten som dregglar där inne och säger "Walla bror, den här fet asso". Hade varit roligt att få höra vad expediterna som jobbar på dessa märken tänker.
EDIT: Alla märken vars kläder börjar på 2000kr+ och har stora synliga märken blir offer för dessa kulturer, det är viktigt för dessa kulturer att VISA hela tiden, allting handlar om att VISA. Medans i Sverige så ska det vara diskret, därför vi har jante, fint som fan egentligen i rätt dos. Det blir bara patetiskt när personer kommer med kläder där det är stora loggor på.