• 1
  • 2
2021-08-15, 10:52
Medlem
Hivmannnens avatar
Går hur bra som helst att betala räkningar/grejer man köpt kontant via banken.

Du får gå in på banken och ta en bankgiro-lapp och skriva mottagarens plus eller bankgiro samt ocr-nummer sen lämnar du bara över den till tanten bakom disken samt dina pengar du ska betala med.

Det brukar kosta runt 50 spänn extra per betalning då banken tar ut en avgift för att sköta sånt manuellt.

EDIT: När man betalar på det viset så kan man inte se vem som har betalat. bara att det har blivit betalt. Sen har jag svårt att tro att soc ska kunna se om du har beställt grejer då dom bara insyn på ditt bankkonto, inte hela ditt liv.
Citera
2021-08-15, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hivmannnen

Du får gå in på banken och ta en bankgiro-lapp och skriva mottagarens plus eller bankgiro samt ocr-nummer sen lämnar du bara över den till tanten bakom disken samt dina pengar du ska betala med.

Det brukar kosta runt 50 spänn extra per betalning då banken tar ut en avgift för att sköta sånt manuellt.

EDIT: När man betalar på det viset så kan man inte se vem som har betalat. bara att det har blivit betalt. Sen har jag svårt att tro att soc ska kunna se om du har beställt grejer då dom bara insyn på ditt bankkonto, inte hela ditt liv.

Det är väl ganska få kontor kvar nu där du kan göra det?

Är du säker på att inte banken numera registrerar dig som betalare?

Citat:
Ursprungligen postat av unknownreality
Är du säker på de? har du testat kassagirot och kan gröna?

Det står svart på vitt i kassagirots vilkor att du ska visa leg. Som jag skrev registreras dessa uppgifter.

Uppgifter som finns registrerade på det sättet går inte att "gröna". Däremot låter det väldigt långsökt att dom ska komma till socialtjänstens kännedom om du i övrigt sköter dig.

https://www.kassagirot.se/tjanster/betala-rakningar/
Citera
2021-08-17, 15:48
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unknownreality
Lever på bidrag för tillfället men har lite cash vid sidan som jag vill nyttja på nått sätt utan att ta in det på kontot. Är det lugnt att beställa grejer på nätet betala inom 14-30 dar och så löser jag det kontant hos något kassagirot-ombud betala räkningen.

Vad tror ni om detta? Får jag problem?

Varför krångla till det onödan? Använd pengarna till mat och andra utgifter.
Vad är det för fel på folk som inte kan tänka logiskt!!!
Citera
2021-08-23, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hivmannnen

När min inkomst är så låg så stoppar dom mig väl för misstänkt penningtvätt eller vad som helst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in