Citat:
Ursprungligen postat av
unknownreality
Lever på bidrag för tillfället men har lite cash vid sidan som jag vill nyttja på nått sätt utan att ta in det på kontot. Är det lugnt att beställa grejer på nätet betala inom 14-30 dar och så löser jag det kontant hos något kassagirot-ombud betala räkningen.
Vad tror ni om detta? Får jag problem?
Jag lever inte på socialbidrag däremot betalade jag en räkning kontant för en tid sedan och då krävde dom samtliga mina personuppgifter + att jag var tvungen att uppge vart pengarna kom i från. Allt noterades.
Men det borde du väl kunna lösa genom att skicka in en kompis (som inte lever på socialbidrag) och låta honom betala, kanske även beställa i hans namn.
Sen är väl dom här lagrade uppgifterna främst för skattemyndighetens möjlighet att kontrollera, jag tycker det låter väldigt långsökt att dom ska nå din handläggare på socialen.
Badar du i pengar eller varför handlar du inte bara mat och förnödenheter för dom?
Citat:
Ursprungligen postat av
frange
De lär fråga hur du betalade den räkningen - och framförallt med vilka pengar du betalade den räkningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
unknownreality
Jag kan ju strunta i att visa upp räkningen bara?
Citat:
Ursprungligen postat av
frange
Och då kan de ju strunta i att betala ut fler bidrag....
Varför ska dom strunta i att betala ut bidrag för att TS inte visar upp en räkning för något han beställt via nätet?