• 1
  • 2
2021-08-14, 00:47
Medlem
Tja. min polare med icke existerande logiska tankesätt och matchande plånbok med Ove Sundberg skrev up sig på ett tv abonnemang från telia då dom erbjöd 3 månader grattis tv och serier på ett flertal streaming tjänster. han tänkte aldrig betala detta och var endast ute efter dom 3 gratis månaderna.

jag sa till han att dom kommer förmodligen inte ge dig några gratis månader tills dom sett en betalning för annars hade alla bars tecknat 3 månader och sedan avslutat sina abonnemang.

han såklart drog nån monolog om att det står första 3 månaderna gratis och att han vet vad han gör.
Idag fick han en räkning på 500 kr och var förbannad då kan påstått han blivit lurad.

till er nu som jobbat/jobbar med att sälja eller support för dessa företag. är det vanligt att man sätter en betalning innan grattis perioder för att undvika snyltare som bara vill ha abonnemanget under grattis perioden eller har min polare bara blivit lurad och han egentligen inte betala .
Citera
2021-08-14, 00:52
Medlem
Toasterrrs avatar
Tecknade väl sig för 3 månader gratis (med bindningstid ála 12 månader) eller så sa han inte upp det i tid. Hur ska vi veta?
Citera
2021-08-14, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toasterrr
Tecknade väl sig för 3 månader gratis (med bindningstid ála 12 månader) eller så sa han inte upp det i tid. Hur ska vi veta?
Han tecknade det utan uppsägnings tid och detta var hans första månad (Augusti)
Citera
2021-08-14, 01:03
Medlem
Toasterrrs avatar
Låter märkligt att han fick en räkning direkt om han nu verkligen tecknat sig för tre månader gratis. Första fakturan/debiterade period borde ju rimligtvis komma efter dessa tre månader.

Flashback kan inte svara på hur avtalet ser ut, be han ringa Telia som han avtalat tjänsten med.
Citera
2021-08-14, 01:07
Medlem
Citat:
Låter märkligt att han fick en räkning direkt om han nu verkligen tecknat sig för tre månader gratis. Första fakturan/debiterade period borde ju rimligtvis komma efter dessa tre månader.

Flashback kan inte svara på hur avtalet ser ut, be han ringa Telia som han avtalat tjänsten med.

Han skulle ringa supporten efter helgen men tänkte det finnas någon på Flash som vet hur dom jobbar där. finns ju många Telia anställda i Sverige och skulle gissa på att iaf 20% av menen där hänger på Flashback iaf
Citera
2021-08-14, 01:12
Medlem
Toasterrrs avatar
20% av Telias anställda hänger på Flashback? Det tror jag icke... men ok!

Be "din polare" ringa Telia. Ett svar här hjälper dig inte oavsett då ingen har tillgång till hur avtalet ser ut. Är det fel så får dem väl rätta upp det. God natt!
Citera
2021-08-14, 03:01
Medlem
Citat:

Dessa företag brukar ta betalt för att starta en tjänst för någon.
Citera
2021-08-14, 03:33
Medlem
Dom där avtalen brukar va ganska luddiga men ofta så får man 3 mån gratis sedan fortsätter abb med 3 månaders uppsägnings tid i princip så måste man avsluta abbinemanget samma dag man tecknar det annars övergår det till ett tillsvidare abb 1 år i taget han är nog körd men måste nog läsa avtalet noga för att veta vad som gäller innan han ska försöka avsluta
Citera
2021-08-14, 07:39
Medlem
Räkningen är på abonnemanget som inte är gratis. Däremot så ingå 3 månader gratis abonnemang på andra streamingstjänster när han tecknade abonnemanget han nu fick räkningen för?
Citera
2021-08-14, 14:47
Medlem
Fina Gubbens avatar
Telefoni, surfplattor och läsplattor --> Telefoni: operatörer
/Moderator
Citera
2021-08-17, 14:09
Medlem
Det är väl bara att läsa på beställningsbekräftelsen vad som egentligen köpts och vad villkoren var?

Startavgift, avgift för eventuell TV-box, bindningstid etc bör ju framgå där…
Citera
2021-08-17, 14:34
Medlem
En gång ringde en snubbe på dörren till min hyresrätt i ett stort hus, han sa att han var från Telia och att dom ska erbjuda alla i huset gratis HBO och stort tv-paket i 3 månader så att man får testa det (i huset hade alla redan digital-tv från Telia med ett lagom-paket), allt han behövde var min mailadress och namn (lägenhetsnumret var redan nedskrivet). Mot bättre vetande tänkte jag att de var ju schyst och skrev upp mina uppgifter.

Sedan visa det sig att jag tecknat upp mig för ett 12 månaders abonnemang där de tre första månaderna var gratis, det framgick först när en beställningsbekräftelse damp ner i brevlådan där det framgick att det kommer dras pengar om 3 månader när gratistiden är slut.

Så mycket möjligt att någon säljare lurat din polare, har även varit med om att dom sagt att man kan säga upp det när gratisperioden är slut när man sedan läser på sig att det är ett bindande abonnemang.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in