Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Senast jag kollade var Tunecore bäst. Typ overall. Distrokid har fått ganska mycket klagomål på sistone.
Tunecore är dyrare att använda sig av. Det kostar per single och per album att släppa och för att ha kvar dom varje år så måste man betala igen varje år för varje single och album som man har släppt så det kommer bli dyrt i längden.
Distrokid verkar bättre än Tunecore men man måste betala 12 dollar per år för att ha kvar sin cover, det kommer också bli dyrt i längden om man vill släppa många coverlåtar. Plus så måste man betala extra för att tex få va på Shazam, det är även andra grejer som man måste betala extra på. Har också hört att de har fått extra klagomål på sistone.
Ditto har också fått mycket klagomål, att de är sega på att svara och att de tar ens royalties och kan stänga av ens konto och tar bort låtar.
Jag hittade Amuse och det verkar lite bättre än Ditto för att de har bättre kundservice, de har en app, att man kan få tillgång till Spotify artists via dom, Man kan adda andra artister om man sjunger tillsammans och tror även att de är lite snabbare att släppa låtar. Det som Amuse inte har som Ditto har är Pre-save länk och text distribution, men läste på Amuse hemsida att Pre-save länk är mycket efterfrågat och att det skulle komma inom kort.
Dock så har jag även läst att Amuse också har lite dåligt ryckte att de kan frysa ens konto och ta bort låtar. Av vad jag har förstått så är det på grund av att man har fått mer lyssnare, men det blir ju dumt för det är väl det som är meningen att man ska få mer lyssnare, annars är det ju ingen mening att släppa musik. Jag har iallafall hört av mig till dom för att fråga hur det ligger till. Om jag använder Amuse så vill jag ju inte gå runt och vara orolig för att mitt konto kan bli fryst och att ens låtar blir borttagna på grund av att man får mer och mer lyssnare (Det låter konstigt detta).