2021-08-13, 17:35
Min tid och kraft är begränsad. Den vill jag använda till att slappna av. Jag orkar inget onödigt. Jag vill inte inget sådant, särskilt inte dagtid när allt är lönlöst.
Ett par minuter sen kör jag hem för att få lägga mig. Natten känns frisk. Jag brukar ibland nattvandra och tänka på universum.

På morgonen vill jag ligga kvar i sängen men då är där nya meddelanden som väntar på att bli besvarade, och dom stressar mig.
Det är runkkontakter, dvs tjocka tjejer som vill chatta och veta när vi ska gifta oss typ. Det finns även ett antal vänner som undrar vad som pågår. Sanningen är att jag varken vill eller orkar göra något, men det kan jag inte säga.

Långtidscovid.. Vad hade ni sagt som låter bra, och som duger som ursäkt utan att folk surnar eller ställer frågor?
Citera
2021-08-13, 17:42
Medlem
Carnills avatar
Dom du inte vill ha kontakt med alls är det väl bara att du blockar? Vänner ska man vara rädd om så skriv ett enda meddelande till dom hur det är och att du hör av dig sen när du blir piggare. Det måste dom ju respektera. Dom blir ju oroligare om du inte hör av dig alls.

Krya på dig!
Citera
2021-08-13, 18:02
Citat:
Ursprungligen postat av Carnill
Dom du inte vill ha kontakt med alls är det väl bara att du blockar? Vänner ska man vara rädd om så skriv ett enda meddelande till dom hur det är och att du hör av dig sen när du blir piggare. Det måste dom ju respektera. Dom blir ju oroligare om du inte hör av dig alls.

Krya på dig!
Tack men jag ser inte sängliggandet som något negativt, sjukt eller konstigt.

OT: Hur orkar folk vara ute på stan? Vad som driver dom är ett mysterium.
Citera
2021-08-13, 18:13
Medlem
Carnills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnill
Krya på dig!

Citat:
Ursprungligen postat av AngolanKwanza

Nej, jag menade inte så heller, du gör som du vill Hur folk orkar vara ute? Du känner nog så bara nu när du inte har nån ork. Sen är vi ju alla olika, en del tycker det är kul och andra inte.
Citera
2021-08-13, 18:14
Medlem
Svara under arbetstid. Då är det ju inte din egen tid så att säga.
Citera
2021-08-13, 20:02
Medlem
styckets avatar
Citat:
Sanningen är att jag varken vill eller orkar göra något, men det kan jag inte säga.

Långtidscovid.. Vad hade ni sagt som låter bra, och som duger som ursäkt utan att folk surnar eller ställer frågor?

Varför kan du inte säga att behöver space just nu? Respekterar inte folk det är det inga riktiga vänner.
Citera
2021-08-14, 00:01
Medlem
Heauxms avatar
Citat:

Jag har perioder av total orkeslöshet där jag vill vara ifred. Men jag åker in till stan väldigt ofta. Ibland har jag flertalet ärenden om dagen.

Exempelvis; läkarbesök, hånfull nagelsvamp g, luncha med syrran i stan, köpa nya badkläder inför nästa resa, lounga på någon resturang med vänner.
Det är kul ibland men oftast gör jag det mer strategiskt. Jag vill vara med, jag vill vara relevant och jag slipper vara så rastlös
Citera
2021-08-14, 02:02
Minst negativa saker händer i sängen. Där får min kropp och själ ro. Det kan gå lång tid. Jag vill gärna ha en specifik anledning om jag ska gå upp.
Ibland känner jag mig ensam och ledsen. Ibland till fullo tillfreds. Men ensam och ledsen har knappast med huruvida man ligger i sängen eller sitter i ett öltält att göra.
Äh, det blir ingen ändring här kan jag slå fast redan nu. Det är en principsak. Sånt ska inte gynnas. Det är fortsatt bojkott till alla sociala aktiviteter och all samvaro.
Citera
2021-08-15, 02:46
Medlem
Fan vilka jävla hobbies du har. Säg bara att du är trött och ska sova, eller att du måste städa för du ska ha besök av någon viktig person. Eller säg att du just tänkt röka på och sedan ska ligga som en grönsak i din säng några timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in