Citat:
Ursprungligen postat av
Ducadream
Du kan till att börja med lugna ner dig. Okej?
Det är inte alla kvinnor som är så. Du gör en farlig generalisering när du tror att alla kvinnor är så. Jag har t.ex. personligen ingen intresse av att sälja mig själv i Dubai. Det finns kvinnor som vill ha stabila relationer med vanliga män. Tro inte allt du läser på nätet.
Nej det är naturligtvis inte
alla kvinnor som är så (våldtäktsanklagar kändisar, ser ner på vanliga män, är självgoda på IG, säljer sig i Dubai, lever ett utsvävande liv osv).
Men å andra sidan är det tiofaldigt mer vanligt än för bara några år sedan. Kvinnor som levt på lyxhotell i Dubai ett tag, ser på vanliga män, bemöter vanliga män hemma i Sverige, på ett annat sätt tids nog. Särskilt efter mottagen uppmärksamhet till sexiga bilder på IG från män med resurser.
Så jag tycker inte det var en "farlig generalisering". Hur skulle den vara farlig? Många kvinnor far till Dubai utan syfte och bor på lyxhotell samt får pengar. Någon betalar. Det är inte så att de gör det för att överleva. De bara vill det. Det är något nytt. Skulle detta inte kunna diskuteras för att det skulle gå vanliga kvinnor ("kvinnor som vill ha stabila relationer med män"), för när?