• 2
  • 3
2021-08-14, 16:58
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75

Vissa av sakerna går att få ordning på med enkla medel om personen så vill och då blir det ingen grej. Andra saker i listan är mer kopplade till personlighet och inställning till sig själv och livet i stort. Dessa kan vara mycket svåra att ändra på.

Utgångsläget är ju lite av att köpa paketet, de flesta av punkterna är ju sådana som människor varken kan eller vill ändra på.

Citat:
En del av punkterna är även kopplade till ålder och mogenhet. Vissa av sakerna har jag lättare att acceptera om personen är ung och kanske inte så mogen men om personen är äldre och jag anser att personen borde ha kommit längre i sin utveckling, då blir det svårare.

Så är det helt klart, det människor kommer undan med när de är 20 fungerar sämre eller inte alls när de är 30.

Citat:
Ovan svar ska således inte ses som något som är helt hugget i stel

Mycket tolerant och kompromissande inställning totalt sett enligt min bedömning.
Citera
2021-08-14, 16:59
Medlem
Rick.Blaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Jag förstod det, därav frågan. Fast då träffar du ändå vad du anser vara lämpliga matchningar och givet är att varianten utan barn också måste finnas, om än de blir alltmer sällsynta i stigande åldrar.
Självklart finns det ett överflöd av potentiella partners, även om det nu är svårare att finna sådana som är mer i min ålder än bland yngre.
Citera
2021-08-14, 17:34
Medlem
Citat:
Under coronaåret har flera av mina singelbekanta gett sig hän nätdejting med mycket underhållande återrapportering för den som sitter på publikplats. Om jag jämför mina nätdejtande bekanta och vad som går att läsa på denna forumdel så finns det en gemensam nämnare i rätt bittra recensioner gällande det motsatta könet. Kritiken gäller både motparts överdrivna kravprofil samt kritik gällande detekterade defekter.

Flertal hävdar att de "knappt har några krav" eller "högst standardiserade krav" men när det kommer till kritan finns där en del krav som i princip gallrar bort större delen av singelmarknaden.

Eftersom det verkar vara män som huvudsakligen skriver i denna forumdel, vilka av er anser att ni är ofrivilliga singlar och hur ser er kravprofil ut? Vad fungerar, vad går bort?
Exempelkriterier tagna från coronaåret med dejter 25-45 år:

1. Tredje vågens feminist (extremist) / inkl. miljöaktivist/djurrättsaktivist etc
2. Genuin anhängare till V/Mp
3. Hängiven spiritualist, spådomar, horoskop, ande, själ etc
4. Har häst/hund/är idrottande, bränner mycket tid utanför hemmet, fullt upp jobb och aktiviteter
5. Har kanin/råtta/hamster eller exotiska reptiler/fåglar
6. Latent dålig andedräkt, svett eller annan knepig odör
7. Ekonomiska problem/skulder/kronofogde
8. Återkommande sjukskrivningar/förtidspensionär
9. En eller flera neuropsykiatriska funktionsnedsättningar
10. Personlighetsstörning (borderline etc)
11. Skiftarbetande kväll, natt, helger
12. Karriärist
13. Arbetsnarkoman
14. Har barn/vill ha barn
15. Vill inte ha barn
16. Överviktig
17. Lever med sin mobiltelefon
18. Influencer eller influencer-wannabe som jagar likes (narcissisten)
19. Slappt underliv
20. Fillers, silikon, löshår etc
21. Max grundskola
22. Max gymnasium
23. Röker/snusar
24. Problem med alkohol/droger/spel etc
25. Går ut varje helg, gärna lite aw också
26. Måste umgås med andra hela tiden
27. Har fler vänner av motsatt kön än samma kön
28. Kaosperson, oförmögen att hålla ordning, grejer överallt, disk, skitig tvätt osv
29. Arbetsskygg, blir gärna försörjd
30. Står på låg tröskel och saknar ambitioner, passiv
31. Noll kroppsbehåring under hakan
32. Inget större intresse av att hålla efter kroppsbehåring
33. Över 170-175 cm
34. Tjänar betydligt mer
35. Rakad skalle
36. Egentligen ganska perfekt men inte tillräckligt snygg för att skapa attraktion
37. Osv

Har du aldrig dejtat på nätet? Vet du inte hur det går till? Asså, man skannar genom en massa bilder och grovsorterar. De flesta man ser är så fula att de går bort direkt. Det är bara ett fåtal profiler jag bryr mig om att läsa. De flesta har mer eller mindre kopierat sin profil från någon annan och följer en mal så jag blir alldeles deppig. Fett bort! Resten skriver jag till men de är sega med att svara. Får ett ord eller två. När jag skriver igen är det tyst. Några undantag dyker upp som jag får kontakt med, men det leder sällan till något och jag lär henne inte känna.

Asså, dina 36 punkter! Tror du jag pumpar henne för info? Vi småpratar och flörtar. När vi eventuelt bestämmar oss för att träffas vet vi inte mycket om varann. Ingen av oss vill lämna ut sig själv om det ändå inte blir något.

Ja, jag är ofrivillig singel. Det är så jävla hopplöst för män på nätet. IRL är det mycket lättare. Det är bara att prata med tjejen på Coop eller grannflickan eller någon på gymmet eller på tåget eller var som helst. Nätet är väl till för dem som vill knulla obegränsat många och/eller är sjuka.
Citera
2021-08-14, 17:52
Medlem
TheGriffins avatar
Citat:
Under coronaåret har flera av mina singelbekanta gett sig hän nätdejting med mycket underhållande återrapportering för den som sitter på publikplats. Om jag jämför mina nätdejtande bekanta och vad som går att läsa på denna forumdel så finns det en gemensam nämnare i rätt bittra recensioner gällande det motsatta könet. Kritiken gäller både motparts överdrivna kravprofil samt kritik gällande detekterade defekter.

Flertal hävdar att de "knappt har några krav" eller "högst standardiserade krav" men när det kommer till kritan finns där en del krav som i princip gallrar bort större delen av singelmarknaden.

Eftersom det verkar vara män som huvudsakligen skriver i denna forumdel, vilka av er anser att ni är ofrivilliga singlar och hur ser er kravprofil ut? Vad fungerar, vad går bort?
Exempelkriterier tagna från coronaåret med dejter 25-45 år:

1. Tredje vågens feminist (extremist) / inkl. miljöaktivist/djurrättsaktivist etc
2. Genuin anhängare till V/Mp
3. Hängiven spiritualist, spådomar, horoskop, ande, själ etc
4. Har häst/hund/är idrottande, bränner mycket tid utanför hemmet, fullt upp jobb och aktiviteter
5. Har kanin/råtta/hamster eller exotiska reptiler/fåglar
6. Latent dålig andedräkt, svett eller annan knepig odör
7. Ekonomiska problem/skulder/kronofogde
8. Återkommande sjukskrivningar/förtidspensionär
9. En eller flera neuropsykiatriska funktionsnedsättningar
10. Personlighetsstörning (borderline etc)
11. Skiftarbetande kväll, natt, helger
12. Karriärist
13. Arbetsnarkoman
14. Har barn/vill ha barn
15. Vill inte ha barn
16. Överviktig
17. Lever med sin mobiltelefon
18. Influencer eller influencer-wannabe som jagar likes (narcissisten)
19. Slappt underliv
20. Fillers, silikon, löshår etc
21. Max grundskola
22. Max gymnasium
23. Röker/snusar
24. Problem med alkohol/droger/spel etc
25. Går ut varje helg, gärna lite aw också
26. Måste umgås med andra hela tiden
27. Har fler vänner av motsatt kön än samma kön
28. Kaosperson, oförmögen att hålla ordning, grejer överallt, disk, skitig tvätt osv
29. Arbetsskygg, blir gärna försörjd
30. Står på låg tröskel och saknar ambitioner, passiv
31. Noll kroppsbehåring under hakan
32. Inget större intresse av att hålla efter kroppsbehåring
33. Över 170-175 cm
34. Tjänar betydligt mer
35. Rakad skalle
36. Egentligen ganska perfekt men inte tillräckligt snygg för att skapa attraktion
37. Osv
Funkar ej:
1,6, 16 (om hon inte jobbar på att bli av med det, annars är våra livsstilar ej kompatibla)
17, 18, 24, 26, 28, 29, 36(kan väl inte vara tillsammans med någon man ej är attraherad av?).
Många andra punkter kan vara skarpa varningsflagg men med rätt person kan man jobba runt det.
Citera
2021-08-15, 02:52
Medlem
Din lista är ju extrema krav. Inom flera av dom som är på listan finns ju rätt stor variation, t.ex. orsak, funktion, eller hur stor del det utgör av personen i fråga. Att någon inte har större intresse av att hålla efter kroppsbehåring behöver ju knappast vara något permanent eller som personen inte vill eller kan ändra på. Långtidssjukskrivna kan ju varit drabbade svinhårt efter någon trafikolycka exempelvis och i övrigt vara hur nice som helst.

Listan låter som skriven av en fascistiskt-neurotisk lagd person.
Man får se lite mer till helheten och hela personens berättelse och inte bestämma så jävla fort, brukar jag tänka när jag kollar in damer på dejtingsajter. Många av dom grejer osm nämns i listan kan vara temporära eller utgöra en liten del i personens liv.
Citera
2021-08-15, 22:08
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av homofil.styrka
Din lista är ju extrema krav. Inom flera av dom som är på listan finns ju rätt stor variation, t.ex. orsak, funktion, eller hur stor del det utgör av personen i fråga. Att någon inte har större intresse av att hålla efter kroppsbehåring behöver ju knappast vara något permanent eller som personen inte vill eller kan ändra på. Långtidssjukskrivna kan ju varit drabbade svinhårt efter någon trafikolycka exempelvis och i övrigt vara hur nice som helst.

Listan låter som skriven av en fascistiskt-neurotisk lagd person.
Man får se lite mer till helheten och hela personens berättelse och inte bestämma så jävla fort, brukar jag tänka när jag kollar in damer på dejtingsajter. Många av dom grejer osm nämns i listan kan vara temporära eller utgöra en liten del i personens liv.

Fascistisk-neurotisk? Jag samlade ihop de sågningspunkter främst manliga bekanta delat med sig av efter sina dejter och som du ser finns det några stycken i tråden som anammat några få till nästan hela listan. Se det som så här, det blir bara fler kvar för dig att dejta.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in