• 1
  • 2
2021-08-12, 15:12
Medlem
Lavas avatar
Under coronaåret har flera av mina singelbekanta gett sig hän nätdejting med mycket underhållande återrapportering för den som sitter på publikplats. Om jag jämför mina nätdejtande bekanta och vad som går att läsa på denna forumdel så finns det en gemensam nämnare i rätt bittra recensioner gällande det motsatta könet. Kritiken gäller både motparts överdrivna kravprofil samt kritik gällande detekterade defekter.

Flertal hävdar att de "knappt har några krav" eller "högst standardiserade krav" men när det kommer till kritan finns där en del krav som i princip gallrar bort större delen av singelmarknaden.

Eftersom det verkar vara män som huvudsakligen skriver i denna forumdel, vilka av er anser att ni är ofrivilliga singlar och hur ser er kravprofil ut? Vad fungerar, vad går bort?
Exempelkriterier tagna från coronaåret med dejter 25-45 år:

1. Tredje vågens feminist (extremist) / inkl. miljöaktivist/djurrättsaktivist etc
2. Genuin anhängare till V/Mp
3. Hängiven spiritualist, spådomar, horoskop, ande, själ etc
4. Har häst/hund/är idrottande, bränner mycket tid utanför hemmet, fullt upp jobb och aktiviteter
5. Har kanin/råtta/hamster eller exotiska reptiler/fåglar
6. Latent dålig andedräkt, svett eller annan knepig odör
7. Ekonomiska problem/skulder/kronofogde
8. Återkommande sjukskrivningar/förtidspensionär
9. En eller flera neuropsykiatriska funktionsnedsättningar
10. Personlighetsstörning (borderline etc)
11. Skiftarbetande kväll, natt, helger
12. Karriärist
13. Arbetsnarkoman
14. Har barn/vill ha barn
15. Vill inte ha barn
16. Överviktig
17. Lever med sin mobiltelefon
18. Influencer eller influencer-wannabe som jagar likes (narcissisten)
19. Slappt underliv
20. Fillers, silikon, löshår etc
21. Max grundskola
22. Max gymnasium
23. Röker/snusar
24. Problem med alkohol/droger/spel etc
25. Går ut varje helg, gärna lite aw också
26. Måste umgås med andra hela tiden
27. Har fler vänner av motsatt kön än samma kön
28. Kaosperson, oförmögen att hålla ordning, grejer överallt, disk, skitig tvätt osv
29. Arbetsskygg, blir gärna försörjd
30. Står på låg tröskel och saknar ambitioner, passiv
31. Noll kroppsbehåring under hakan
32. Inget större intresse av att hålla efter kroppsbehåring
33. Över 170-175 cm
34. Tjänar betydligt mer
35. Rakad skalle
36. Egentligen ganska perfekt men inte tillräckligt snygg för att skapa attraktion
37. Osv
Citera
2021-08-12, 15:57
Medlem
RandyWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Under coronaåret har flera av mina singelbekanta gett sig hän nätdejting med mycket underhållande återrapportering för den som sitter på publikplats. Om jag jämför mina nätdejtande bekanta och vad som går att läsa på denna forumdel så finns det en gemensam nämnare i rätt bittra recensioner gällande det motsatta könet. Kritiken gäller både motparts överdrivna kravprofil samt kritik gällande detekterade defekter.

Flertal hävdar att de "knappt har några krav" eller "högst standardiserade krav" men när det kommer till kritan finns där en del krav som i princip gallrar bort större delen av singelmarknaden.

Eftersom det verkar vara män som huvudsakligen skriver i denna forumdel, vilka av er anser att ni är ofrivilliga singlar och hur ser er kravprofil ut? Vad fungerar, vad går bort?

1. Tredje vågens feminist (extremist) / inkl. miljöaktivist/djurrättsaktivist etc
4. Har häst/hund/är idrottande, bränner mycket tid utanför hemmet, fullt upp jobb och aktiviteter
12. Karriärist
13. Arbetsnarkoman
15. Vill inte ha barn
16. Överviktig
19. Slappt underliv
21. Max grundskola
22. Max gymnasium
23. Röker/snusar
28. Kaosperson, oförmögen att hålla ordning, grejer överallt, disk, skitig tvätt osv
33. Över 170-175 cm
34. Tjänar betydligt mer
35. Rakad skalle
36. Egentligen ganska perfekt men inte tillräckligt snygg för att skapa attraktion
37. Osv

Förstår inte riktigt hur du menar. Ska punkterna på listan besvaras som om man håller med om att en av dessa kommer i vägen när jag som kille försöker imponera på en tjej (hon gillar mig o slutar gilla mig efter punkten) eller menar du om nån av dessa är så pass viktiga att jag tackar nej trots att hon var en bra "kandidat"?

Ofrivillig är en dålig beskrivning då jag tackat nej till ett par sedan senaste breakupen ca ett år sen men jag vill vara i en relation förutsatt att den är bra för mig och henne. Träffar en då och då nu men vi är inte ihop o där skulle man såklart kunna säga att det beror på vissa saker som behöver stämma mer
Citera
2021-08-12, 16:13
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:

12. Karriärist
13. Arbetsnarkoman
15. Vill inte ha barn
16. Överviktig
19. Slappt underliv
21. Max grundskola
22. Max gymnasium
23. Röker/snusar
33. Över 170-175 cm
34. Tjänar betydligt mer
35. Rakad skalle
37. Osv

Enklare att säga dom som funkar för mig!

11
12
13
15
21
22
23
24
27
30
31
32
33
34
37?

Haha vilken flummig trådstart.

Menar du för män eller för kvinnor, svarar som man jag!
Tyckte det lät lite lustigt på 31, tänkte mig först en skäggig dam med renrakad kropp, men men.
Du kanske kan förklara lite.

Annars står jag nog fast vid mina val, djur är också OK fast inga pälsdjur då jag är allergisk!
Citera
2021-08-12, 16:19
Medlem
Har träffat en tjej under året faktiskt.

Hon stämmer in på

2.
14.
33.
möjligen lite 26.

Så det funkar rätt så bra för mig
Citera
2021-08-12, 16:32
Medlem
36 är en dealbreaker för mig, kanske också 32. Annars är det lugnt.
Citera
2021-08-12, 16:32
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandyWalker
Förstår inte riktigt hur du menar. Ska punkterna på listan besvaras som om man håller med om att en av dessa kommer i vägen när jag som kille försöker imponera på en tjej (hon gillar mig o slutar gilla mig efter punkten) eller menar du om nån av dessa är så pass viktiga att jag tackar nej trots att hon var en bra "kandidat"?

Ofrivillig är en dålig beskrivning då jag tackat nej till ett par sedan senaste breakupen ca ett år sen men jag vill vara i en relation förutsatt att den är bra för mig och henne. Träffar en då och då nu men vi är inte ihop o där skulle man såklart kunna säga att det beror på vissa saker som behöver stämma mer

"Eftersom det verkar vara män som huvudsakligen skriver i denna forumdel, vilka av er anser att ni är ofrivilliga singlar och hur ser er kravprofil ut? Vad fungerar, vad går bort?"

Det handlar alltså om vilka exempelpunkter som fungerar och vilka som går bort.
Bara genom att sortera bort tredje vågens feminister och kvinnor som är genuina V/Mp så har väl 50-60% av singelkvinnorna filtrerats bort?
Citera
2021-08-12, 16:38
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Enklare att säga dom som funkar för mig!

11
12
13
15
21
22
23
24
27
30
31
32
33
34
37?

Haha vilken flummig trådstart.

Menar du för män eller för kvinnor, svarar som man jag!
Tyckte det lät lite lustigt på 31, tänkte mig först en skäggig dam med renrakad kropp, men men.
Du kanske kan förklara lite.

Annars står jag nog fast vid mina val, djur är också OK fast inga pälsdjur då jag är allergisk!

"Eftersom det verkar vara män som huvudsakligen skriver i denna forumdel, vilka av er anser att ni är ofrivilliga singlar och hur ser er kravprofil ut? Vad fungerar, vad går bort?"

Flest män verkar vara aktiva här så jag riktade mig till er men det är å andra sidan inte omöjligt för kvinnor att falla in.

Noll kroppsbehåring under hakan beskriver väl en person som håller sig renrakad överallt utom i ansikte och på huvud. Skäggiga män och kvinnor kan förvisso vara en dealbreaker för både män och kvinnor men jag grävde inte ner mig i detaljer. Hur som, det ser ut som det var rätt många punkter som trots allt inte fungerar för dig.
Senast redigerad av Lava 2021-08-12 kl. 16:42.
Citera
2021-08-12, 16:41
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Har träffat en tjej under året faktiskt.

Hon stämmer in på

2.
14.
33.
möjligen lite 26.

Så det funkar rätt så bra för mig

Är det punkter du helst hade sett inte fanns eller som du är nöjd med?
Citera
2021-08-12, 16:45
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
36 är en dealbreaker för mig, kanske också 32. Annars är det lugnt.

Klart nedslående när man träffar en person som verkar så bra men där det antingen är helt fel tid i livet eller att attraktion inte finns. Det är den biten arrangerade giftermål brukar skippa, man får helt enkelt lära sig "älska/uppskatta" den som föräldrarna anser är ett kap. Undrar hur många det fungerar för.
Citera
2021-08-12, 16:47
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:

Flest män verkar vara aktiva här så jag riktade mig till er men det är å andra sidan inte omöjligt för kvinnor att falla in.

Noll kroppsbehåring under hakan beskriver väl en person som håller sig renrakad överallt utom i ansikte och på huvud. Skäggiga män och kvinnor kan förvisso vara en dealbreaker för både män och kvinnor men jag grävde inte ner mig i detaljer.

Alltså jag har inte dejtat mycket, men varit ofrivilligt singel lång tid tidigare. Vet inte om jag får svara då.

Nu har jag varit i förhållande i 5 år nästan, för jag hittade, eller rättare sagt blev hittad av en otrolig kvinna.

Men, tycker frågan var intressant om än lite spretig.

Mitt dejtade har aldrig gått bra, fast aldrig träffat nån vettig heller.
Men försöker dessa vänner någonsin dejta utanför sina comfort zones? Typ på jobbet, gå på utbildning/aktivitet/hobby?

Det jag upplevde var att internetdejting dvs tinder o liknande är lite för "dom bortvalda" dvs. mindre socialt kapabla.

För å ena sidan fick jag hundratals likes, men nästan ingen vågade träffas.

Då undrar man ju vad dom gör på en dejtingapp liksom.

Ska man chatta massa innan går man fetbort enligt mig, tyder på feghet, comfort zone och osäkerhet.

Är väl bara o träffas, gillar man inte personen kan man gå.

Alla gör det så komplicerat. Krav liksom. Wtf?
Handlar ju om vad man kan ge!
Citera
2021-08-12, 17:17
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Alltså jag har inte dejtat mycket, men varit ofrivilligt singel lång tid tidigare. Vet inte om jag får svara då.

Nu har jag varit i förhållande i 5 år nästan, för jag hittade, eller rättare sagt blev hittad av en otrolig kvinna.

Men, tycker frågan var intressant om än lite spretig.

Mitt dejtade har aldrig gått bra, fast aldrig träffat nån vettig heller.
Men försöker dessa vänner någonsin dejta utanför sina comfort zones? Typ på jobbet, gå på utbildning/aktivitet/hobby?

Det jag upplevde var att internetdejting dvs tinder o liknande är lite för "dom bortvalda" dvs. mindre socialt kapabla.

För å ena sidan fick jag hundratals likes, men nästan ingen vågade träffas.

Då undrar man ju vad dom gör på en dejtingapp liksom.

Ska man chatta massa innan går man fetbort enligt mig, tyder på feghet, comfort zone och osäkerhet.

Är väl bara o träffas, gillar man inte personen kan man gå.

Alla gör det så komplicerat. Krav liksom. Wtf?
Handlar ju om vad man kan ge!

Nätdejting har i min bekantskapskrets blivit en grej just under corona, de flesta verkar annars även dejta irl. En fördel irl är att det går att scanna av rätt fort vilka som är lämpliga att testa och inte. På nätet finns bara presentationer, kravlistor och bilder att utgå ifrån, vilket gör dejtingen konstgjord, så jag är inte ett dugg förvånad över att många nätdejtare förbittras.

Oavsett om man dejtar via nätet eller irl så har de flesta emellertid någon sorts uppfattning om vad som fungerar och inte fungerar för dem. Det är just dessa deal breakers som gör mig nyfiken, särskilt när det gäller människor som säger att de är ofrivilliga singlar och själva inte anser sig vara kräsna. Min generella erfarenhet är att de flesta, inkl incels, har en mer eller mindre omfattande kräsenhet.
Citera
2021-08-12, 19:24
Medlem
Citat:
Nätdejting har i min bekantskapskrets blivit en grej just under corona, de flesta verkar annars även dejta irl. En fördel irl är att det går att scanna av rätt fort vilka som är lämpliga att testa och inte. På nätet finns bara presentationer, kravlistor och bilder att utgå ifrån, vilket gör dejtingen konstgjord, så jag är inte ett dugg förvånad över att många nätdejtare förbittras.

Oavsett om man dejtar via nätet eller irl så har de flesta emellertid någon sorts uppfattning om vad som fungerar och inte fungerar för dem. Det är just dessa deal breakers som gör mig nyfiken, särskilt när det gäller människor som säger att de är ofrivilliga singlar och själva inte anser sig vara kräsna. Min generella erfarenhet är att de flesta, inkl incels, har en mer eller mindre omfattande kräsenhet.

Dina vänner som kört nätdejting, är det mestadels kvinnor? Kul om du delade med dig av deras kravlistor så vi kan jämföra det med flashbackmännens "kravlista" som garanterat består av två punkter: var ej tjock och ha ej barn sedan tidigare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in