Citat:
Ursprungligen postat av
scaredguy
Jobbar som privatlärare i bland annat Dubai, Saudiarabien m.m är givetvis egen företagare och tar ut en nettolön på minst 2-300 000 kr varje månad. Har en lång utbildning i bagaget så det är inte vilken kleti eller pleti som skulle lyckas med det här. får ofta åka med privata flyg eller åtminstone åka first class de gångerna jag behöver beblanda mig med vanligt folk.
Skulle lätt kunna ta ut det dubble eller trippla min lön men har inga ekonomiska krav längre utan undervisar mest för att jag tycker det är roligt.
För att vara så värdsvan och ekonomiskt framgångsrik är du ruskigt, ruskigt omogen
Du är säker på att det inte bara var 2-30 000 kr / månad du plockade ut?
(FB) Jag är snällare än alla kristna plus jesus
"Kristna är bara "snälla" för att det står i bibeln att de ska vara det. Jesus är bara snäll om man gör som han vill. Gud vill att man ska döda folk. Jag tror inte på den där skiten och är snäll för att det kommer från mig. Jag behöver inte ha någon som dyrkar mig, även om jag tycker folk ska följa mig på insta och jag tycker det känns fel att slå ihjäl palestinier.
Varför är jag så pass mycket snällare än alla kristna, Jesus och gubben i lådan?
Jag kanske kan typ turnera omkring i kyrkor och berätta hur man kan vara snäll utan att läsa en tråkig bok? "
(FB) Varför är bibeln så tråkigt skriven?
"Varför var det så dålga författare till bibeln? Försökte bläddra i jesaja för jag ville imponera på min pojkvän men gud vad den var tråkig. Sånt tjat och upprepningar, "frukta mig" hit och frukta mig dit, Var mer tjat än en Gardell föreläsning för fan.
De kunde väl ha anlitat några greker som kunde kommit på någon rolig twist och inte behövt upprepa varje sak om och om igen. De kunde ju även ha granskat böckerna så det blev lite mer av en story.
Tänk : Sagan om ringen. Det är bra, det är spännande.
Eller "it" av Stephen King, Sånt skulle mitt böghjärta orka läsa men fyyyyy va tråkig bibeln är.
kan man inte göra om den lite o låta några bra thriller/skräckförfattare skriva om bibeln så det blev lite mer action o mindre tjat?
Undrar bara liksom "
Med mera med mera