2021-08-12, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Vad menar du?
De håller på att politiskt förbjuda bemanning. Lite försenad ofta Corona. Senaste förslag går ut på totalförbjud all bemanning från och med ett visst datum. Dessa människor får tvingas tillbaka till region och kommunanställningar eller bli arbetslösa. På sikt menar de att vården blir bättre.
Citera
2021-08-12, 18:18
Medlem
EulaliaIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenHeligaBullfitta
HAHA, den va bra, KLETI, lol.
Kreti heter det.
Det låter faktiskt litet kletigt.
Citera
2021-08-12, 18:21
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
De håller på att politiskt förbjuda bemanning. Lite försenad ofta Corona. Senaste förslag går ut på totalförbjud all bemanning från och med ett visst datum. Dessa människor får tvingas tillbaka till region och kommunanställningar eller bli arbetslösa. På sikt menar de att vården blir bättre.
Ah, var kan man läsa om det här?

Sen är ju SKR en arbetsgivarförening, så de har inte behörighet att utfärda några regler.
Citera
2021-08-12, 19:19
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruckUrban
Utvecklar styrsystem till flygplan i Dubai. Eget företag, brukar plocka ut 800k i månaden. Har 17 anställda så brukar inte göra så mycket slitgöra, sitter oftast med papper och på möten 8-12 sen stämplar jag ut. Jobbar 3 dagar i veckan mån-ons

Aha, du också? 😂

Men var inte så snål mot dig själv när du köper bil
(FB) V70 II budget 70k - vilken modell?
Citera
2021-08-12, 19:26
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysch
I genomsnitt tjänar jag 48k efter skatt.

Men denna månad efter att ha jobbat över några timmar (helger) så kommer jag få 62500 efter skatt.

Outbildad. Jobbar som maskinoperatör. 32 år

Jahopp, då har du gjort ett bra lyft sedan 20e juni i år 😂
(FB) Jag jobbar som Maskinoperatör för ett livsviktigt företag, ställ dina frågor.
Citera
2021-08-12, 19:33
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaredguy
Jobbar som privatlärare i bland annat Dubai, Saudiarabien m.m är givetvis egen företagare och tar ut en nettolön på minst 2-300 000 kr varje månad. Har en lång utbildning i bagaget så det är inte vilken kleti eller pleti som skulle lyckas med det här. får ofta åka med privata flyg eller åtminstone åka first class de gångerna jag behöver beblanda mig med vanligt folk.

Skulle lätt kunna ta ut det dubble eller trippla min lön men har inga ekonomiska krav längre utan undervisar mest för att jag tycker det är roligt.

För att vara så värdsvan och ekonomiskt framgångsrik är du ruskigt, ruskigt omogen
Du är säker på att det inte bara var 2-30 000 kr / månad du plockade ut?

(FB) Jag är snällare än alla kristna plus jesus

"Kristna är bara "snälla" för att det står i bibeln att de ska vara det. Jesus är bara snäll om man gör som han vill. Gud vill att man ska döda folk. Jag tror inte på den där skiten och är snäll för att det kommer från mig. Jag behöver inte ha någon som dyrkar mig, även om jag tycker folk ska följa mig på insta och jag tycker det känns fel att slå ihjäl palestinier.

Varför är jag så pass mycket snällare än alla kristna, Jesus och gubben i lådan?

Jag kanske kan typ turnera omkring i kyrkor och berätta hur man kan vara snäll utan att läsa en tråkig bok? "

(FB) Varför är bibeln så tråkigt skriven?

"Varför var det så dålga författare till bibeln? Försökte bläddra i jesaja för jag ville imponera på min pojkvän men gud vad den var tråkig. Sånt tjat och upprepningar, "frukta mig" hit och frukta mig dit, Var mer tjat än en Gardell föreläsning för fan.

De kunde väl ha anlitat några greker som kunde kommit på någon rolig twist och inte behövt upprepa varje sak om och om igen. De kunde ju även ha granskat böckerna så det blev lite mer av en story.

Tänk : Sagan om ringen. Det är bra, det är spännande.

Eller "it" av Stephen King, Sånt skulle mitt böghjärta orka läsa men fyyyyy va tråkig bibeln är.

kan man inte göra om den lite o låta några bra thriller/skräckförfattare skriva om bibeln så det blev lite mer action o mindre tjat?

Undrar bara liksom "

Med mera med mera
Citera
2021-08-12, 19:43
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruckUrban
Utvecklar styrsystem till flygplan i Dubai. Eget företag, brukar plocka ut 800k i månaden. Har 17 anställda så brukar inte göra så mycket slitgöra, sitter oftast med papper och på möten 8-12 sen stämplar jag ut. Jobbar 3 dagar i veckan mån-ons
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Aha, du också? 😂

Hahaha, snacka om att bli tagen med byxorna nere!

Citat:
I genomsnitt tjänar jag 48k efter skatt.

Men denna månad efter att ha jobbat över några timmar (helger) så kommer jag få 62500 efter skatt.

Outbildad. Jobbar som maskinoperatör. 32 år
Citat:
(FB) Jag jobbar som Maskinoperatör för ett livsviktigt företag, ställ dina frågor.
Citat:
Exakt. Men, jag jobbar olika tider varje vecka.
Men snittlönen ligger på 50k före skatt i månaden
Eller så har han hittat världens bästa skatteplanerare. 50K före skatt, 48K efter skatt. Det var jäklar i mig imponerande!

Citat:
Ursprungligen postat av scaredguy
Jobbar som privatlärare i bland annat Dubai, Saudiarabien m.m är givetvis egen företagare och tar ut en nettolön på minst 2-300 000 kr varje månad. Har en lång utbildning i bagaget så det är inte vilken kleti eller pleti som skulle lyckas med det här. får ofta åka med privata flyg eller åtminstone åka first class de gångerna jag behöver beblanda mig med vanligt folk.

Skulle lätt kunna ta ut det dubble eller trippla min lön men har inga ekonomiska krav längre utan undervisar mest för att jag tycker det är roligt.
Citat:
För att vara så värdsvan och ekonomiskt framgångsrik är du ruskigt, ruskigt omogen

"Kristna är bara "snälla" för att det står i bibeln att de ska vara det. Jesus är bara snäll om man gör som han vill. Gud vill att man ska döda folk. Jag tror inte på den där skiten och är snäll för att det kommer från mig. Jag behöver inte ha någon som dyrkar mig, även om jag tycker folk ska följa mig på insta och jag tycker det känns fel att slå ihjäl palestinier.

Varför är jag så pass mycket snällare än alla kristna, Jesus och gubben i lådan?

Jag kanske kan typ turnera omkring i kyrkor och berätta hur man kan vara snäll utan att läsa en tråkig bok? "

"Varför var det så dålga författare till bibeln? Försökte bläddra i jesaja för jag ville imponera på min pojkvän men gud vad den var tråkig. Sånt tjat och upprepningar, "frukta mig" hit och frukta mig dit, Var mer tjat än en Gardell föreläsning för fan.

De kunde väl ha anlitat några greker som kunde kommit på någon rolig twist och inte behövt upprepa varje sak om och om igen. De kunde ju även ha granskat böckerna så det blev lite mer av en story.

Eller "it" av Stephen King, Sånt skulle mitt böghjärta orka läsa men fyyyyy va tråkig bibeln är.

kan man inte göra om den lite o låta några bra thriller/skräckförfattare skriva om bibeln så det blev lite mer action o mindre tjat?

Undrar bara liksom "

Med mera med mera
"kleti och pleti"

Tack för det här fact-checking inlägget, Silver.Swe., du har förgyllt min dag. Jäklar vad roligt det var!
Citera
2021-08-12, 19:49
Medlem
Går på CSN. Får 64000 kr per månad. Utnyttjar deras 25+ upplägg där man får 4000 kr extra i bidrag per penis-cm som överstiger 25 cm.
Citera
2021-08-12, 20:35
Medlem
Dubbla utbildningar, Ekonomi + IT. Får ut ca 50, men sen har jag bra lånevillkor + lite bonus så det borde bli runt 60k/mån efter skatt. Kanske närmare 57...

Hursomhelst. Jobbar med all typ av data inom banken. Koordinerar och dokumeneterar hur olika defekter ska lösas. Hjälper till att försvara och förändra IT-system baserat på feedback från myndigheter och liknande. Kort sagt: IT, men väldigt brett inom storbankernas värld. Inte arktitekt direkt, men know-how expert och problem-lösare...
Citera
2021-08-12, 20:45
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Aha, du också? 😂

Citat:

Citat:

Undrar bara liksom "

Med mera med mera
Världsklass!

Finniga snorungar som fantiserar hemma i pojkrummet.
Citera
2021-08-12, 21:17
Medlem
Palacinkas avatar
Jag säljer pannkakor på stranden, utbildad. 40-60k per månad.
Citera
2021-08-12, 22:00
Medlem
Trollar FB hela dagarna. För 100 tkr per fiskat svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in