2023-05-30, 09:37
Medlem
IvanDF2s avatar
PECS, PECS, PECS

I morse blev det ett gryningspass. Var på gymet redan klockan 05.15. När jag väl kommer upp så tidigt, är det en skön känsla att sparka igång dagen när alla andra fortfarande ligger och snarkar. I morse stod bröst på schemat. 20 set på 34 minuter.

Pec deck
35 kg x 12
40 kg x 10
45 kg x 8
50 kg x 6
55 kg x 6
60 kg x 6
65 kg x 6

Sned bänkpress i smithmaskinen
4 set x 80 kg x 8-10 reps

Pec deck
45 kg x 6
50 kg x 6
55 kg x 6
60 kg x 6

Maskinpress med fria vikter
80 kg x 8
80 kg x 7
80 kg x 5
80 kg x 3

Jag vet, inga monstervikter men jag körde på i ursinnigt högt tempo och vilade bara den tid det tog att öka vikterna eller byta maskin. I morgonen sista set bara tog jag slut - helt och totalt - efter 3 repetitioner. Tar det som ett tecken på att mina pecs var helt, helt söndermosade.

Annars inget nytt under solen. Sköter kardio och kost flawless. Börjar känna mig både starkare och hårdare i kroppen. Rent visuellt kan jag börja ana små resultat i spegeln. Fortsätter jag med det här - och det ska jag - fokuset så...alltså, säg så här: Jag längtar efter spegelbilden i slutet av september!

Kör hårt!

//Ivan
Citera
2023-05-31, 12:54
Medlem
IvanDF2s avatar
DELTS & RÖVSTICK

Det är onsdag och jag har klarat av två saker: Kört axlar och försett systemet med Testo C och Deca med 2 x 300 mg i ena skinkan. Det blev ett riktigt bra och tungt, snabbt och intensivt pass på gymet. 18 set på 34 minuter:

Axelpressar i maskin med fria vikter:
40 kg x 20 reps
80 kg x 12 reps
100 kg x 8 reps
120 kg x 5 reps
100 kg x 6 reps

Liggande kryssdrag för baksida axel
4 x 20 reps och de sista repsen i de två sista seten brääääände

Sittande militärpressar i smithmaskinen
4 set, slutade på 80 kilo i sista setet

Reversed Pec-deck
3 x 15 reps på 15 kg
1 x 15 reps på 10 kg

Av lite olika anledningar behöver jag sannolikt köra rygg i kväll. Så nu blir det till att äta (pytte)lite mer än jag brukar, faktiskt unna mig att vila en stund och så ladda för årets hittills bästa lats-session!

OLJOR BESTÄLLDA FRÅN V*XTG*R*NT*N
Jag tycker ovan nämnda shop bara är...bäst. Proffsiga och hög servicenivå, snabba på att återkoppla, hittills mkt bra kvalitet på allt jag beställt från dem. Nu blev det ett par Testo C 300 mg/ml samt Deca 250 mg/ml. Skickade efter så att jag har säkrat upp juni, juli, augusti och september. Därefter blir det en cruise på maximalt 250 mg ew Testo C och Mast, 50/50. Planerar att ta det lugnt med preppen i minst två men antagligen tre månader.

Kört hårt nu alla monsterdiggare, det gör jag!

//Ivan
Senast redigerad av IvanDF2 2023-05-31 kl. 12:56.
Citera
2023-06-01, 12:48
Medlem
IvanDF2s avatar
380 REPETITIONER PÅ 39 MINUTER

Ja, jag körde ett bröstpass med högreps på alla övningar och i samtliga set. Högreps är speciellt. Tunga drag eller pressar med 4-6 repetitioner kan vara blytungt. Men högreps bränner och kräver så mycket mer. På ett helt annat vis. Det förutsätter också ett annat slags fokus. Här får jag faktiskt kämpa en del för att inte förlora den totala koncentrationen. För högreps tar tid. Som när jag i första övningen precis gjort 50 stycken repetitioner och visste att jag hade 90(!) kvar att göra. Så här blev dagens första bröstpass:

Pec-deck
1 x 50 reps
1 x 40 reps
1 x 30 reps
1 x 20 reps

Bröstpress i maskin med fria vikter
4 x 20 reps

Sned bänkpress i smithen
4 x 20 reps

Maskinpressar med viktmagasin
4 x 20 reps

Högreps har lite samma fördel som en skada
En annan fördel med många repetitioner är att muskeln långsamt tröttas ut och i alla fall jag känner direkt hur en viss övning tar och var den stressar muskeln. Exakt detta blev faktiskt en fördel när jag förra året fick en segdragen inflammation i axeln. Den hjälpte mig att faktiskt ännu bättre prickskjuta bröstsmusklerna. Jag upptäckte tex att en ack så liten förändring i hur jag håller händerna och vristerna gör att pecsen isoleras så mycket bättre. I pec-deck blev jag förvånad över i vilken grad som framsida delts jobbade (iofs ingen slump att jag aldrig specifikt tränar framsida axlar) men ännu mer överraskad blev jag av att jag kopplade in baksida axlar mycket mer än vad tidigare trott. Detta kunde jag delvis åtgärda genom att ändra min sittställning i pec deck-maskinen en smula. Sist men inte minst insåg jag att maskinen som jag avslutade passet med (inte min favorit men allt annat var upptaget just då) faktiskt belastar övre bröstmusklerna. Trots att maskinen svinkel är decline. Helt ologiskt men en välkommen upptäckt! Nu ska jag se till att mer konsekvent införliva också just den här maskinen i mina kommande pecspass.

Högsta dosen oljor jag kört på 15 år
Just nu ligger jag på 300 mg Testo C och 300 mg Deca e3d. Vilket motsvarar 1.5 gram i veckan. Tidigare var 0.8 gram det mesta jag tryckt. I form av 500 mg Testo C och 300 mg deca. Nu körde jag iofs en sväng Tren förra sommaren. Det var färre milliter än nu fast å andra sidan är Tren så oerhört potent att jag har svårt att värdera och jämföra dessa två kurer. Helt kortfattat mår jag bra. Rent av jättebra! Märker inte av några sides än. Lite högre vilopuls men den är knappt märkbar. Ett visst adrenalinpåslag märks genom att jag spänner käkarna hela tiden. I går morse var jag i badrummet. Hade inte tänt taklampan eftersom morgonljuset flödade in genom fönstret. I badrumsspegeln och i det sidoljuset, såg jag att jag har en massa mini-finnar eller snarare små, små prickar på bröstkorgen. Har inte märkt av att min kroppsbehåring ökat.

Välmående, avsaknad av liten knullis mm
I övrigt leker livet. De skador jag fick i krocken tänker jag knappt på. Tur i oturen går de att träna runt. Nacken är det som just nu konstrar mest. Men det är ingen fara. Det handlar mest om att jag omedvetet antagligen spänner mig. Vilket resulterar i låsningar mest hela tiden. Mer obehagligt än vad det gör. Känns 20-30 gånger om dagen att jag ska få nackspärr och sedan släpper det när jag vrider på nacken och det knakar till så högt att jag inbillar mig att andra i samma rum skulle höra det. Men min läkare ger tummen upp och säger att nacken successivt kommer bli bra. Just nu saknas egentligen bara en fast KK. Å andra sidan har jag inga problem med att bränna den rastlösa energin på gymmet
Bra bränsle, helt enkelt!

Idiotisk idé? Säkert men just därför ska jag testa det!
Jag leker med tanken på att köra ett andra bröstpass i dag. Jag har aldrig gjort det tidigare. Men tanken föddes i och med högrepspasset i morse. Morgon: 20-50 reps. Eftermiddag: 4-6 reps. Bara för att se hur pecsen reagerar på den här behandlingen. Nej, det kanske inte är direkt optimalt med tanke på återhämtning men ibland kastar jag in sådana här infall och ser vad som händer. Parallellt med att man aldrig ska underskatta insikten och erfarenheten man får av Trial and Error.

Kör hårt nu alla monsterdiggare!

//Ivan
Senast redigerad av IvanDF2 2023-06-01 kl. 12:52.
Citera
2023-06-01, 15:36
Medlem
IvanDF2s avatar
DAGENS ANDRA BRÖSTPASS.

Högreps i morse, tunga 4-6r nu på eftermiddagen. Detta var ett alldeles för roligt experiment - att köra två bröstpass samma dag, alltså - för att jag inte skulle testa det. Nu blev det 16 set på 34 minuter (då räknar jag bort uppvärmningen) och med tre övningar:

PEC-DECK
4 x 55 kg, 6 reps

BRÖSTPRESS I MASKIN, FRIA VIKTER
4 x 100 kg, 4-6 reps

PEC-DEC
4 x 55 kg, 5-6 reps

SNEDBÄNK I SMITH-MASKINEN
4 x 80 kg, 6 reps

Kände mig stark och fräsch. Märkte av att jag konsekvent genom hela passet körde tyngre än normal. Så 16 set tog lite mer tid än vanligt pga av längre vila. Det ska bli intressant att se hur pecsen känns i morgon. Det är fint väder nu och det lutar åt en lugn löprunda innan solen går ner.

Kör hårt! // Ivan
Senast redigerad av IvanDF2 2023-06-01 kl. 15:38.
Citera
2023-06-02, 00:25
Medlem
Starkt!!

Kommer det någon formbild kanske?
Citera
2023-06-02, 07:17
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilten
Starkt!!

Kommer det någon formbild kanske?

Tack Bilten!
Jadå, när jag kommer i just form slänger jag antagligen upp en bild eller två!

//Ivan
Citera
2023-06-02, 10:27
Medlem
IvanDF2s avatar
FREDAGSFUNDERING

Jag har hunnit med ett snabbt benpass. Var lite väl tidspressad pga inbokat skärmmöte för att det skulle bli helt optimalt. Men, jag fick i alla fall till de mest väsentliga övningarna. Annars går jag mest och väntar och hoppas på att mina oranga 25 mm-nålar ska komma från kanyler.se (kan rekommendera dom). Skinkorna värker flera dagar senare efter att jag satt testo och deca där med 16 mm-kanyler. Aldrig varit med om tidigare. Måste vara att jag sätter i fettet. Vilket i sig inte borde vara ett problem. Det finns nya studier som visar att kroppens upptagningsförmåga via fettstick är marginellt bättre än att sätta i en muskel. Men det spelar mindre roll. Eftersom jag kommer fortsätta köra inject i musklerna. Bara jag får min beställning.

I går körde jag två pass. Båda för bröstet. Högreps på morgonen och tunga set med få repetitioner sen eftermiddag. Upplevde inget negativt. Mina pecs är hårda i dag men jag har ingen träningsvärk. Om vi bortser från alla teorier, sanningar och åsikter om överträning och leker med tanken på att en muskelgrupp kan piskas två gånger på samma dag...om vi tänker att det fungerar liksom att kroppen återhämtar sig på ett bra vis (speciellt med oljor i systemet), då borde 2 pass/dag var optimalt.

Jag har varit inne på Pull & Push. Jag har verkligen försökt och velat göra det till "min grej" men bara för att varje gång inse att det inte är ett koncept för mig. Men jag ser uppsidan med det eftersom man kör igång varje muskel 2 ggr på 6-7 dagar. Men om det fungerar att köra samma muskelgruppen två gånger på en dag, innebär det att man tränar den muskeln 4 ggr på 8 dagar. Då adderar jag till armar och mage på de åtta dagarna. Tex rygg/biceps, bröst/triceps, axlar/mage osv.

Men, man vet inte om något fungerar förrän man testat och utvärderat det. Så det är exakt vad jag ska göra med start på söndag. Om inte annat kan det bli en kul grej. Skulle jag känna mig sliten, om muskler och leder börjar ömma osv - Ja, då avbryter jag testet. Inte svårare eller mer komplicerat än så.

I kväll ska jag köra ett tungt ryggpass. Ska göra ett försök att tangera mitt PB från i höstas i maskin-pull downs. I övrigt kommer jag köra de övningar som jag tycker är optimala just nu: T-bar, latsdrag, sittande rodd, pullowers och kanske att jag också testar stående rodd (jag lär snabbt märka om det gör ont någonstans).

Kör nu nu extra fredagshårt alla monsterdiggare!

//Ivan
Citera
2023-06-03, 09:12
Medlem
IvanDF2s avatar
TIDIGT LÖRDAGSPASS OCH SNART OLJA I AXLARNA

Tjenixen alla monsterdiggare!

Ivan släntrar in på F161 och är på toppenhumör. Ja, det är han (javisst, jag pratar om mig själv i 3:e person, det är jag och älskade Mona Sahlin). Blå himmel över Stockholms innerstad, vattnet runt Gamla Stan glittrar och redan 06.15 var jag på gymet för att köra rygg. Jag skulle gjort det i går men kastade om lite. Det blev ett riktigt bra och tungt pass. Ca 20 set på runt 40 minuter.

Jag ska strax ge mig på att sätta 1.2 ml i vardera axel. Tyvärr hann inte mina kompletterande, längre oranga nålar (25 mm) komma och efter att jag fått sådana röv-PIP av 16 mm-nålarna vägrar jag sätta mer i skinkorna. Vet inte varför det blir så. Men konstaterar att det blir det gång på gång. Så jag sticker inte glutten mer förrän jag har fått hem mina vanliga nålar.

I övrigt är välmåendet på topp. Just nu märker jag av att Testo och Deca är i full gång. Jag blir starkare för varje pass. Känslan är underbar. Ni som vet ni vet. Ni som inte vet: Det går inte att förklara för er.

Kör hårt nu!

//Ivan
Citera
2023-06-04, 13:28
Medlem
IvanDF2s avatar
PIP & PECS

Tjenare F161!

Klockan är strax efter ett och jag kom precis hem från gymet. Kört första passet av två i dag. I mitt experiment att två gånger samma dag piska en och samma muskelgrupp. Ena passet med tunga basövningar och relativt få repetitioner i intervallet 6-8 stycken, det andra med hjälp av högreps och tex kabelövningar. Jag vet ännu inte hur min kropp reagerar eftersom jag precis har påbörjat det här.

Nyss blev det bland annat tunga flyes i pec-deck (55-65 kg) och pressövningar. Redan halvvägs in i passet var jag mör i bröstet men kunde ändå relativt obehindrat reppa 85 kilo i snedbänk i Smith-maskinen. Ge mig ett par veckor så är jag återigen uppe på +100 kilo.

Jag ska nu än mer noggrant börja föra träningsdagbok och skriva ner övningar, set, vikt, repetitioner och tider. För att mer strukturerat se till att göra ökningar, om än små, under varje pass. För att konsekvent säkra upp konstant progression.

Förresten blev det inga stick i axlarna. Jag påbörjade det men avbröt då det inte kändes bra. Fick bli röven igen. Och ja: PIP igen. Min lilla stuss tycker helt klart inte om 16 mm-kanylerna. Men till tisdagens stick så bör mina oranga, längre (25 mm) nålar landa på dörrmattan i hallen.

Nu ska jag softa, äta, softa och softa ännu mer inför pass #2 om ett par timmar.

Kör hårt! // Ivan
Citera
2023-06-04, 21:21
Medlem
IvanDF2s avatar
SÅ: DAGENS ANDRA PASS AVKLARAT!

Som planerat blev det en kvällsvisit på gymet. Körde högreps för bröst i drygt en trekvart. Lite längre än vad jag brukar snitta men långt fler reps tar längre tid. Körde genomgående 20 repetitioner på samtliga fyra arbetsset i fyra olika övningar. Pecsen darrade, svetten rann. Det är en skön känsla att kliva in i "zonen" och med snudd på tunnelseende och totalt fokus bara mata på med alla reps.

Kände mig stark och fräsch. Får se hur det känns i morgon.
I dag har mina pecs totalt fått kötta sig igenom 32 set. Tungt i morse med få reps, lättare i kväll men med långt fler reps.

Nu ska jag strax gå och lägga mig. För att orka upp i morgon för att köra ett gryningspass för ben och röv. Har fått avstå benpressen en dryg vecka men hoppas mitt ena knä ska klara av pressarna.

Kör hårt! // Ivan
Citera
2023-06-05, 09:22
Medlem
IvanDF2s avatar
MÅNDAG OCH DET PIPER FORTFARANDE

I gryningen bockade jag av ett benpass. Körde två specifika övningar för glutten. Jag behöver lite mer röv, helt enkelt. Försökte mig på benpressen men mitt högra knä sade direkt nej. Istället fick jag bygga passet på i huvudsak benspark och legcurls. Kanske inte ett av de bättre benpassen på mitt CV men helt ok med tanke på förutsättningarna. Eftersom det inte blev blyhårt kanske jag tar en lättare löprunda på lunchen.

I dag hoppas jag att leveransen av min "vanliga" nålar kommer. Dvs de oranga som är 25 mm långa. Jag blir inte klok på varför de som är 16 mm ger mig sådant PIP i skinkorna. Men så är det. Jag känner fortfarande av sticken jag satte för en vecka sedan(!). Det är helt nytt för mig, jag har aldrig tidigare varit med om det. Trots att jag genom åren ändå måste ha satt hundratals stick.

Ska på en jobbgrej i kväll så i dag blir det bara ett pass. I morgon ska jag fira nationaldagen genom att ånga på något så inihelvete brutalt bland vikterna. Ja, det ska jag.

När det kommer till mitt välmående är det fortsatt på topp. Än så länge märker jag inte av några som helst sides av min hittills tyngsta kur och framför allt inte av 600 mg deca e6d (fördelat på två stick). Hoppas det fortsätter så. Å andra sidan har jag aldrig märkt av några negativa bieffekter och jag har - dum som jag är - alltid klivit av mina kurer helt tvärt. Fast nu slirade jag på sanningen. För när jag körde Tren förra sommaren så svettades jag på en nivå som var nära att knäcka mig och när jag klev av blev jag för första gången nedstängd. Men, men - en nyttig läxa som jag oavsett inte skulle vilja ha ogjord. Skulle dessutom ljuga om jag sade att det inte var en alldeles övermäktig upplevelse att ligga on på Tren. Herregud, säger jag bara.

Kör hårt nu!

//Ivan
Citera
2023-06-06, 08:58
Medlem
IvanDF2s avatar
GLAD NATIONALDAG ALLA HÄR PÅ F161!

Den 6 juni ska firas. Med dubbla pass. Oh yes. Axlar står på schemat. Hela nationaldagen. Ett tungt pass med relativt få repetitioner inleder nationaldagen. Senare i eftermiddag/tidig kväll blir det högreps (15-30 st per set, skissar jag på just nu) samt att jag avslutar med ett par övningar för triceps. Som då i sådana fall kör med lite mer vanliga 8-12 repetitioner. Tror jag. Vem vet, kanske hinner ändra mig antingen innan pass nummer två eller om jag gör det där och då, på gymet.

Jag kör relativt mekaniskt. I den mening att jag använder mig av de övningar och maskiner som jag vet passar mig bäst. Men det finns en nytta i att kasta om ordningen på övningarna eller kanske rent av tvingas köra något annat än planerat. För en massa år sedan blev jag irriterad om någon annan tagit "min maskin" eller "min bänk" eller "mitt rack". I dag ser jag det som ett bra tillfälle att köra något helt annat än planerat.

Jag kanske är en av få men jag sätter inget direkt övertro till "du måste chocka musklerna" även om det säkert finns ett visst mått av sanning i påståendet. Däremot tror jag att förändring är bra; att mellan varven bryta invanda mönster. Men då mer för att man själv får en nytändning och därför presterar snäppet bättre i form av intensitet, teknik och en (ny) vilja att göra några repetitioner till eller mojot att höja viken en aning, fast man redan är slutkörd.

I går kom så äntligen mina kanyler. Mina 25 mm-nålar. Så Nationaldagen firas inte bara med dubbla pass utan också med dubbla stick. För jag allt över säg 1.5 ml delar jag upp. Jag kommer inte äta jordgubbar och glas i dag men jag unnar mig 300 mg Testo C och 300 mg Deca. Snacka om party

Kör hårt, det ska jag göra (om drygt en timme)!

//Ivan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in