Citat:
Jag har tränat från och till i snart 30 år. Så 56 kilo är inte så tungt.
Vet faktiskt inte vad doktorn skulle säga om mitt fria testo exploderade, mätning sker var 6e månad samt PSA och röda blodkroppar och lite mer saker som var viktiga. Men jag känner att jag inte vill missbruka detta och hamna i en jobbig situation eftersom jag faktiskt hade ett äkta lågt värde. Så jag är tills vidare nöjd med att bara kunna träna. Normalt, sa doktorn och dennes kollega, så ger de inte så unga män testo utan att de ligger ännu lägre än jag gjorde. De tog 3 separata prover med 6 veckor i mellan. Många andra hormoner och värden mättes och vägdes in. Jag kunde dock tala för mig så de tyckte sammantaget att jag bör kunna må bättre allround med en svag medicinering som följs upp var 6e månad, dock vill varken jag eller doktorerna att jag vid denna ålder skall fortsätta livet ut med testot. aja, vi får se, att må bra psykiskt och fysiskt är min prioritet.
Edit : Ok ursäkta för offtopic, blir spännande att följa denna tråd !
Vet faktiskt inte vad doktorn skulle säga om mitt fria testo exploderade, mätning sker var 6e månad samt PSA och röda blodkroppar och lite mer saker som var viktiga. Men jag känner att jag inte vill missbruka detta och hamna i en jobbig situation eftersom jag faktiskt hade ett äkta lågt värde. Så jag är tills vidare nöjd med att bara kunna träna. Normalt, sa doktorn och dennes kollega, så ger de inte så unga män testo utan att de ligger ännu lägre än jag gjorde. De tog 3 separata prover med 6 veckor i mellan. Många andra hormoner och värden mättes och vägdes in. Jag kunde dock tala för mig så de tyckte sammantaget att jag bör kunna må bättre allround med en svag medicinering som följs upp var 6e månad, dock vill varken jag eller doktorerna att jag vid denna ålder skall fortsätta livet ut med testot. aja, vi får se, att må bra psykiskt och fysiskt är min prioritet.
Edit : Ok ursäkta för offtopic, blir spännande att följa denna tråd !
Nejnej, detta är otroligt ONtopic! För även om jag nu och de närmsta månaderna ligger lite högre på oljorna så är huvudsyftet under större delen av ett kalenderår ligga på minimal dos av testo, säg 75-125 mg ew. Jag ska senare testa mig fram till den optimala doseringen för just mig.
Intressant läsning. Jag hade resonerat exakt som du. Inte värt att riskera det förtroende som dina läkare har nu. Speciellt då det är oerhört svårt att i Sverige få testo utskrivet. Förresten, kör du salva eller går du och får det injicerat? Om det sistnämnda, hur ofta? För inte alls så länge sedan vet jag att de som gick till läkaren för att få inject, fick gå en gång i månaden. Trots att halveringstiden är länge än så. Vilket måste ha givit nivåer som konstant åkte bergochdalbana.
Så läkarna tror att din egenproduktion av testosteron kan/kommer att komma igång igen? Det har jag aldrig hört talas om. Vore intressant att höra hur de resonerar.
Jag har också tränat i 30 år men inte f*n curlar jag 56 kilo. Ska testa vid tillfälle men jag tror vikterna inte ens kommer i närheten av dina. Jag är faktiskt rätt svag i enskilda muskelgrupper men jag har lätt för att lägga på mig massa över axlar, rygg och bröst. Men jag har långa armar och långa ben (och har dessutom ärvt min mammas vader där muskeln fäster högt upp). Däremot är jag galet flyttstark. Då menar jag, att om någon behöver hjälp att flytta ett piano eller ett gigantiskt ekbord så är det mig de ska ringa. Då slipper de ringa in tre personer.
Märker du förresten ingen skillnad i gymet och bland vikterna? Tänker att om du legat lågt länge och sedan får ett tillskott av testo i kroppen - även om det är ack så lite - så borde kontrasten ändå bli rätt stor även om det inte är så många milligram du får.
//Ivan