LÖRDAG: RYGG
Körde 38 minuter rygg i går. Ett högeffektivt, bra pass. Jag gjorde inga styrkeökningar den här gången men tröttade ut ryggen ordentligt och hade bra fokus från början till slut. Lite beroende på övning varierade repetitionerna mellan 4 och 10-12.
Övningar
* Sittande, låg rodd i maskin med fria vikter: 4 set
* Pulldowns i maskin med fria vikter: 5 set
* Sittande maskinrodd för övre rygg: 4 set
* Latsdrag med smalt grepp: 4 set
* Sittande T bar-rodd med fria vikter: 4 set
Senare samma dag blev det Mat- & Vinmässan på Stockholmsmässan för att därefter åka hem med tjejen och dricka bubbel och laga middag ackompanjerat av ett bättre, italienskt vin. Knullade som kaniner och somnade redan vid 22.30. Helt färdiga.
SÖNDAG: BEN, VADER & RYGG
Ett något kortare benpass - 30 minuter - för jag hade dåligt med ork (vin och maratongökning tar ut sin rätt

) och hade 1000 ursäkter för att ta en vilodag i dag. Men bara för att det är veckans tråkigaste pass och jag var lat, fick jag någon slags whiplash-effekt och bestämde mig just därför för att ta mig i kragen och ta mig till gymet. Vilket jag gjorde. Inte mitt bästa benpass i år men som Ove Rytter brukar säga "Hellre ett dåligt pass än inget alls".
Övningar
* Sittande vadpress: 4 set
* Benspark: 4 x 12
* Sittande lår curls: 4 x 12
* Sittande vadpress: 4 set
* Benspark: 3 set (jag hade planerat 4 set men efter tre set så gick luften ur mig)
* Sittande rövmaskin med viktmagasin: 4 set
Åt lite pasta till lunch men i övrigt inga direkta onyttigheter. Nu blir det en kycklingbröstfilé med kikärtor frästa i olivolja, chili och rosmarin och senare ikväll en proteinpudding eller lätt-kvarg med jordgubbar och proteinpulver.
I morgon stundar bröst, triceps & mage men är det jobbigt mycket folk blir det sannolikt bara bröst. Då blir det istället ett dedikerat armpass senare i veckan. Ska ladda upp lite senare i kväll med att kolla YouTube och hur några av mina favoriter tränar sina pecs. Återvänder som alltid till Dorian, Jeff Nipard, Ronnie C, Branch Warren, Mountain Dog och min senaste favorit: Svenska Magnus Samuelsson som har en rad riktigt bra träningsvideos - He's legit, som Joe Rogan skulle säga!
Kör hårt nu! // Ivan