2021-12-18, 18:13
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
LOL när du försöker mästra andra och misslyckas helt.

Mästra är det du som försöker med förföljelsemani uppenbarligen. Jag kunde ju inte för mitt liv tro att någon skulle komma med en så komplett ointressant uppgift så jag förbisåg den sista meningen. Men du tyckte väl att det var en viktig uppgift att en 22-åring är yngsta vinnaren sedan 2018. Ska du kanske rabbla vem som var det före och fortsätta att berätta period för period hur det sett ut med yngsta vinnare under de senaste tre åren?

»Mästra« det behövs inte i den här klubben för navelskåderi, inbördes beundran och idoliserande.
Citera
2021-12-18, 18:18
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Mästra är det du som försöker med förföljelsemani uppenbarligen. Jag kunde ju inte för mitt liv tro att någon skulle komma med en så komplett ointressant uppgift så jag förbisåg den sista meningen. Men du tyckte väl att det var en viktig uppgift att en 22-åring är yngsta vinnaren sedan 2018. Ska du kanske rabbla vem som var det före och fortsätta att berätta period för period hur det sett ut med yngsta vinnare under de senaste tre åren?

»Mästra« det behövs inte i den här klubben för navelskåderi, inbördes beundran och idoliserande.

Nu var det inte jag som kom med den uppgiften så du skall kanske rikta dina tirader mot den som faktiskt skrev den.
Citera
2021-12-18, 18:22
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Nu var det inte jag som kom med den uppgiften så du skall kanske rikta dina tirader mot den som faktiskt skrev den.

Jag riktade den till den personen som jag citerade och gav en upplysning om att det inte var någon »bragd« som utspelade sig rent åldersmässigt. Det var du som sedan bröt in och ville försöka tvåla dit mig med en fullkomligt idiotisk kommentar om »läskunnighet«. Se dig själv i spegeln innan du pekar finger mot andra med felaktiga påståenden. Tre fingrar pekar tillbaka på dig själv.
Citera
2021-12-18, 19:07
Medlem
Citat:
Oj då, vilken fullständigt ointressant uppgift må jag säga.

Citat:
Jag kunde ju inte för mitt liv tro att någon skulle komma med en så komplett ointressant uppgift så jag förbisåg den sista meningen. Men du tyckte väl att det var en viktig uppgift att en 22-åring är yngsta vinnaren sedan 2018. Ska du kanske rabbla vem som var det före och fortsätta att berätta period för period hur det sett ut med yngsta vinnare under de senaste tre åren?

Citat:
Jag riktade den till den personen som jag citerade och gav en upplysning om att det inte var någon »bragd« som utspelade sig rent åldersmässigt.

Det är helt fantastiskt vilken grinkuk du är.
Citera
2021-12-18, 20:30
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Det är helt fantastiskt vilken grinkuk du är.

Nej, jag visar bara på vilka fullständigt ointressanta uppgifter du kommer dragande med. Förstår att det är lite jobbigt att du själv inser att det inte var något att lyfta fram och att du då behöver hitta på några invektiv mot mig som försvar.

Du borde i stället utan omsvep medge att det var ganska ointressant det du skrev eftersom 22 år inte är särskilt ungt. Jag visade vad Neuner har gjort som en konstrast så att ingen får för sig att dagens seger var något unikt utöver att det var Elvira Öbergs första, vilket räcker mer än väl.

Du gjorde hennes seger till något som inte behövde nämnas.
Senast redigerad av HerrGickhan 2021-12-18 kl. 20:34.
Citera
2021-12-18, 21:43
Medlem
Citat:
Nej, jag visar bara på vilka fullständigt ointressanta uppgifter du kommer dragande med. Förstår att det är lite jobbigt att du själv inser att det inte var något att lyfta fram och att du då behöver hitta på några invektiv mot mig som försvar.

Du borde i stället utan omsvep medge att det var ganska ointressant det du skrev eftersom 22 år inte är särskilt ungt. Jag visade vad Neuner har gjort som en konstrast så att ingen får för sig att dagens seger var något unikt utöver att det var Elvira Öbergs första, vilket räcker mer än väl.

Du gjorde hennes seger till något som inte behövde nämnas.

Jag läste det på ett annat ställe och tyckte det var värt ett omnämnande här, inte mer än så. Sluta fjanta dig.
Citera
2021-12-18, 21:50
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Jag läste det på ett annat ställe och tyckte det var värt ett omnämnande här, inte mer än så. Sluta fjanta dig.

Du måste väl, om du ger det lite distans, hålla med om att det var en tämligen ointressant uppgift med tanke på att hon inte är så särskilt ung och att det alltså bara var tre år sedan någon var yngre. Visst var det väl en större bedrift bara det faktum att hon vann sin första seger?
Citera
2021-12-18, 22:30
Medlem
Citat:
Du måste väl, om du ger det lite distans, hålla med om att det var en tämligen ointressant uppgift med tanke på att hon inte är så särskilt ung och att det alltså bara var tre år sedan någon var yngre. Visst var det väl en större bedrift bara det faktum att hon vann sin första seger?

Jag tycker varken det var helt ointressant eller nån jättegrej och har inte försökt få det till något annat. Det finns ingenting att diskutera kring detta så du kan släppa detta nu.

Sen var det väl närmare fyra år sedan än tre som Hanna tog sitt OS-guld.
Citera
2021-12-18, 22:37
Medlem
Nu vill jag att Elvira ska fortsätta vara skidskytt, men det vore roligt att se vad hon kan göra på 10 km fritt eller på en stafettsträcka (fristil 5 km).
Citera
2021-12-19, 00:56
Medlem
Tycker stina gör det bra ändå.
Hennes skytte är minnst sagt helt jävla otroligt.
Snabb som tusan ibland och kan sätta skott även om hon bommar första.

Hon måste få göra sånna här lopp och nån gång då och då men för ofta är såklart inte bra.
Hon slår ändå typ 45% av alla i startfältet idag.
Citera
2021-12-19, 01:08
Medlem
Citat:
Oj då, vilken fullständigt ointressant uppgift må jag säga.
Det var kanske inte en uppgift som är sensationell men den var ju inte heller helt ointressant. Det har väl varit närmare 50 individuella lopp sen Hanna vann sitt OS guld. Så det säger ju något om hur bra prestation Elvira gjorde idag. Hon kommer bli vår stora stjärna och kanske dominera VC de närmsta 5-7 åren tror jag.
Citera
2021-12-19, 01:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Det var kanske inte en uppgift som är sensationell men den var ju inte heller helt ointressant. Det har väl varit närmare 50 individuella lopp sen Hanna vann sitt OS guld. Så det säger ju något om hur bra prestation Elvira gjorde idag. Hon kommer bli vår stora stjärna och kanske dominera VC de närmsta 5-7 åren tror jag.

Tycker inte att den uppgiften sade ett smack faktiskt. Prestationen behöver inte sättas in i något konstruerat sammanhang. den räcker som den är i sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in