2021-12-17, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Först säger du att ledningen inte gör nåt för att sedan föreslå att dom ska använda en mental coach och när det framkommer att dom troligtvis använder sig av sådan då är det kört?????

Ja, det är väl tur att du inte sitter i "ledningen". Virrpanna.

Hon har jobbat med Göran Käntää i flera men det har inte hjälpt någon. Hon saknar helt enkelt den mentala kapaciteten för att lyckas fullt ut. Hon blir spänd varje gång hon skall skjuta om pallplatser.
Citera
2021-12-18, 13:10
Medlem
Satan så man saknat grenemark, det inser man nu.
Han pratar mer än ferry och har liksom en possitiv attityd.
Ferry sitter typ och snackar om annat och skojar och skit.
Citera
2021-12-18, 13:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Satan så man saknat grenemark, det inser man nu.
Han pratar mer än ferry och har liksom en possitiv attityd.
Ferry sitter typ och snackar om annat och skojar och skit.

Ferry är bra men Grenemark skall ersätta Ekholm.
Citera
2021-12-18, 14:22
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14

Precis. Men det kommer aldrig att ske. Om en kvinna ersätts av en man, oavsett post, så kallas det backlash med nyfeministiskt språkbruk. Själv tycker jag inte att könet ska spela någon roll i sådana här sammanhang utan kompetensen ska avgöra (och till skillnad mot dem som sätter agendan på t.ex. SVT så anser jag inte att kön, hudfärg, etnicitet etc. i sig är en kompetens).
Citera
2021-12-18, 14:36
Medlem
Hur fan är Ferry bra? Han missar mycket som händer, kan ibland babbla på om nåt och glömma bort sig, för att inte tala om alla floskler som han slänger ut sig.

Nej bara Grenemark är kapabel till att kommentera eller ens vara framför en kamera. Sen tror jag inte att Ekholm, Magda, Yvette är inkvoterade. Ola är minst lika hemsk och Ferry, Johan Olsson, Theodor är inte mycket bättre. Det här är vad Sverige kan erbjuda tyvärr - floskler och intetsägande nonsens allt för att man absolut inte vågar fråga sånt som faktiskt intresserar för alla blir kränkta vid minsta lilla. Och nu har de flesta tittare och och producenter accepterat denna likgiltighet i ren apati.
Citera
2021-12-18, 14:37
Medlem
Elvira är tydligen den yngsta vinnaren(inklusive herrar) av ett WC-lopp sedan syster Hannas OS-guld 2018.
Citera
2021-12-18, 14:38
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14

Helena kan vara med i studion. Men ja, Kalle Grenemark vill man ju gärna ha tillbaka.
Men jag antar att han har annat för sig nu, men det är iaf kul att se honom tillbaka igen efter alla dessa år även om det bara är den här helgen.
Det är som att han aldrig slutade kommentera. Ingen ringrost överhuvudtaget.

Förhoppningsvis tar dom in honom igen nån gång i vinter.
Citera
2021-12-18, 17:54
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Elvira är tydligen den yngsta vinnaren(inklusive herrar) av ett WC-lopp sedan syster Hannas OS-guld 2018.

Kan ju inte stämma. Neuner född 1987 vann 7 VC-segrar säsongen 06/07 och 3 VM-guld 08.
Citera
2021-12-18, 17:56
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Kan ju inte stämma. Neuner född 1987 vann 7 VC-segrar säsongen 06/07 och 3 VM-guld 08.

Hur står det till med läskunnigheten? Sedan 2018 stod det ju.

LOL när du försöker mästra andra och misslyckas helt.
Citera
2021-12-18, 17:56
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Helena kan vara med i studion. Men ja, Kalle Grenemark vill man ju gärna ha tillbaka.
Men jag antar att han har annat för sig nu, men det är iaf kul att se honom tillbaka igen efter alla dessa år även om det bara är den här helgen.
Det är som att han aldrig slutade kommentera. Ingen ringrost överhuvudtaget.

Förhoppningsvis tar dom in honom igen nån gång i vinter.

Han är sedan många år lärare på skidskyttegymnasiet i Boden.
Citera
2021-12-18, 17:57
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
hur står det till med läskunnigheten. Sedan 2018 stod det ju.

Oj då, vilken fullständigt ointressant uppgift må jag säga.
Citera
2021-12-18, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Hur fan är Ferry bra? Han missar mycket som händer, kan ibland babbla på om nåt och glömma bort sig, för att inte tala om alla floskler som han slänger ut sig.

Nej bara Grenemark är kapabel till att kommentera eller ens vara framför en kamera. Sen tror jag inte att Ekholm, Magda, Yvette är inkvoterade. Ola är minst lika hemsk och Ferry, Johan Olsson, Theodor är inte mycket bättre. Det här är vad Sverige kan erbjuda tyvärr - floskler och intetsägande nonsens allt för att man absolut inte vågar fråga sånt som faktiskt intresserar för alla blir kränkta vid minsta lilla. Och nu har de flesta tittare och och producenter accepterat denna likgiltighet i ren apati.

Håller helt med. Jag undviker SVT Vinterstudion så mycket jag kan. Orkar inte höra dessa inkompetenta "experter". Bara Kalle G som vet nåt om skidskytte. Att vara bra internationell skidskytt innebär ju inte automatiskt att bli en bra kommentator (Ferry, Ekholm).
Jag va tvungen dock idag att kolla på SVT Play eftersändnignen och han som va kommentator (o bisittare Kalle G), va hemskt höra honom med floskler o amatörkommentarer.
"Svarta prickar blir vita", "Vitt, vitt, aaahhhh rött !". Istf "Träff, träff, bom...".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in