2021-12-13, 17:19
Medlem
Teobald Thors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
I vanliga världscupstävlingar är det de 25 bästa som har säker startplats i masstarterna.
Det är bara i mästerskap som de är de 15 bästa.
Så mona har nog en startplats.
Borde kanske varit tydligare, men det är startplats i OS som diskuteras.

Citat:
Ursprungligen postat av Teobald Thor
Jag tror inte Mona kommer vara topp 15 efter Antholz
Antholz (21/22) är sista VC före OS.

Citat:
Ursprungligen postat av Teobald Thor
Mona missade i Antholz
I mitt förra inlägg syftar jag på VM 2020.
Senast redigerad av Teobald Thor 2021-12-13 kl. 17:27.
Citera
2021-12-14, 09:30
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Varför struntar Sverige och Norge att skicka deltagare till IBUs juniorcup?
Citera
2021-12-14, 09:35
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Varför struntar Sverige och Norge att skicka deltagare till IBUs juniorcup?

Vet ej, men så har man alltid gjort (i Sverige).
Citera
2021-12-14, 19:14
Medlem
Elvira var med i den tyska skidskyttepodden Extrarunde. Pratar bland annat om varför hon åker så snabbt och hur det känns att börja få favoritskapet lagt på sig.
https://www.youtube.com/watch?v=8wWbB36NuG8&t

Det spelades in innan Hochfilzen och hon får bland annat frågan om hur hon kommer hantera att ha chansen till seger på sista stå och hur det känns att vara snabbare än Hanna.
Citera
2021-12-15, 10:33
Medlem
hittanemoos avatar
Är det bara jag som alltid blir så jävla glad av att höra Linn i intervjuer. Hon verkar så ödmjuk och glad.

Sedan tycker jag att man borde gett Stina Nilsson chansen i någon av stafetterna innan OS... där har de ju extraskott och kan minska pressen lite och hon kan åka snabbt.
Citera
2021-12-15, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hittanemoo
Är det bara jag som alltid blir så jävla glad av att höra Linn i intervjuer. Hon verkar så ödmjuk och glad.

Sedan tycker jag att man borde gett Stina Nilsson chansen i någon av stafetterna innan OS... där har de ju extraskott och kan minska pressen lite och hon kan åka snabbt.

Stina får nog chansen i nästa, om hon håller formen dit.

Åkte en stafett ifjol i IBU-cupen, då blev det en runda och fem extraskott.
Citera
2021-12-15, 12:57
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hittanemoo

Det är inte bara du Radiosporten hade lite fördjupade intervjuer med några av skidskyttetjejerna häromåret och Linn stack ut lite extra. En väldigt rejäl och jordnära värmländska som är lätt att tycka om.
Citera
2021-12-15, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Det är inte bara du Radiosporten hade lite fördjupade intervjuer med några av skidskyttetjejerna häromåret och Linn stack ut lite extra. En väldigt rejäl och jordnära värmländska som är lätt att tycka om.

Det är ingen bullshit med Linn. Hon verkar vara en trevlig, rak och självständig person. Inför förra säsongen var hon med i ett avsnitt av Tyngre distans. Den intervjun kan jag rekommendera att lyssna på.
Citera
2021-12-16, 08:07
Medlem
FNLSs avatar
Hur skiljer man bäst på fransyskorna? Det känns som alla har samma kvalitéer, heter likadant trots att ingen är släkt med någon. Vilka är mest/ minst utpräglad skidåkare respektive skytt?
Citera
2021-12-16, 08:37
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Hur skiljer man bäst på fransyskorna? Det känns som alla har samma kvalitéer, heter likadant trots att ingen är släkt med någon. Vilka är mest/ minst utpräglad skidåkare respektive skytt?

Braisaz och Simon bästa skidåkare och sämre skyttar? Men nu höftade jag bara.
Citera
2021-12-16, 08:38
Medlem
Alkibiadess avatar
Marte Olsbu Röisealnd kör med eget upplägg inför OS. Hon skall stå över Antholz men tävlar Ruhpolding. Norska OS-laget gör tvärtom, står över Ruhpolding men tävlar i Antholz.
Senast redigerad av Alkibiades 2021-12-16 kl. 09:07.
Citera
2021-12-16, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS

Simon har hög högsta nivå och låg lägsta nivå i skyttet. Kan skjuta grymt snabba nollor, men också bomma fem skott i en serie. Bra i skidåkningen, framför allt slutvarvet. Bättre i kvinna mot kvinna än i intervallstarterna.

Braisaz-Bouchet har väl definitivt sin styrka i skidåkningen.

Chevalier-Bouchet och Bescond är väl mer jämnbra i skidåkning och skyttet är min känsla.

Lillasyster Chevalier (ett släktskap är där ju) har väl lite mer att hämta i både skidåkning och skytte än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in