2021-08-12, 01:43
Medlem
Flaklypans avatar
Tycker att TS gjorde fel i att "fösa" undan kvinnan. Bara genom att göra detta så slängde han ju bensin på elden så att säga!

Jag hade börjat med att be henne kliva åt sidan och hade hon inte gjort det så hade jag helt sonika stått kvar och blockerat henne från att komma på vagnen. Vem vet, kanske hade hon då brukat våld för att ta sig på vilket då enkelt skulle resultera i en anmälan!

För övrigt så måste hon vart jävligt fet för att blockera hela utgången! Eller så kanske TS är superfet.
Citera
2021-08-12, 01:44
Bannlyst
Spänn i med blicken och res ragg så flyttar de flesta på sig. Jag har skrämt en muslim man i min by med den taktiken . Han vänder alltid bort blicken nu när han ser mig

Det gäller att reagera med 100% säkerhet och självförtroende, då vet de på en primitiv nivå att det är du som är alpha
Citera
2021-08-12, 01:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av XfileDK
Spänn i med blicken och res ragg så flyttar de flesta på sig. Jag har skrämt en muslim man i min by med den taktiken . Han vänder alltid bort blicken nu när han ser mig

Det gäller att reagera med 100% säkerhet och självförtroende, då vet de på en primitiv nivå att det är du som är alpha

Yes precis. Och om det inte räcker brukar en dansk skalle över näsroten ofta kunna hjälpa dem att se saker ur rätt perspektiv!
Citera
2021-08-12, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Alla med lite iq fattar att folk på tåget stiger av först, de som ska gå på ska stiga åt sidan för detta.

Hon kommer knappast få några antirasistsympatier för detta då även analfabetiska invandrare förstår logiken.

Men om vi säger att ts bufflade bort en kvinna som faktiskt lämnat tillräckligt med rum, och ts går in i henne ändå är det inte försvarligt.

Bara för att definiera, när någon ska av t-banan anser jag att de som stiger av ska ha fri passage helt rätt fram minst 1,5 meter.
Det innebär att påstigande ställer sig på utsidan perpendikulärt från tågvagnens utsida.
Om kvinnan stod innanför, hennes fel.
Om hon stod utanför, ts fel.
TS är rätt otydlig med hur kvinnan ska ha stått placerad som. Han påstår ena sekunden att han gick rakt fram och att hon då stod i vägen för honom. Sedan påstår han i nästa sekund att han gick rakt fram och att hon då "bara" föstes lite åt sidan.

Hon kan inte ha stått rakt framför dörren om hon "bara" föstes lite åt sidan när TS gick rakt fram. För att fösa någon åt sidan så behöver man själv vara placerad till sidan om den andra personen. Man kan inte gå rakt fram och in i en människa framför sig och få den att fösas åt sidan. Då "föses" den bakåt istället.

Sedan så, för det andra, så skriver du att du anser att folk bör stå placerade si eller så. Men det finns ingen regel som säger att man ska göra det. Så även om du nu anser det så rättfärdigar inte det att knuffa folk som inte anpassar sig efter dina påhittade regler. De vet inte ens om dina påhittade regler, så hur ska de kunna anpassa sig efter dem?
Senast redigerad av bomchakalaka 2021-08-12 kl. 02:01.
Citera
2021-08-12, 01:56
Medlem
neuron-drones avatar
Ska testa på Ica nästa gång där det alltid står 70-åriga tanter mitt i gången och pratar med varandra. Bara gå fram och putta dem. Tror ni det funkar? Det är fel att stå i gången. Jag måste visa min dominans.
Citera
2021-08-12, 02:17
Medlem
Yinool0401s avatar
TS har ballar av ostbågar, han hade knappast gjort samma sak om det var en två meters neger som stod vid hans dörr.

TS var väldigt tuff när det var en kvinna, en lavette ska TS få.
Citera
2021-08-12, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
TS har ballar av ostbågar, han hade knappast gjort samma sak om det var en två meters neger som stod vid hans dörr.

TS var väldigt tuff när det var en kvinna, en lavette ska TS få.

Lite svårt att följa logiken i ditt resonemang men jag tolkar det som att ingen människa bör nånsin tillrättvisa någon, om han inte är beredd att tillrättvisa en två meters neger?
Citera
2021-08-12, 02:32
Medlem
Undercoverss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
I morgon ska jag åka tunnelbana igen, vi får se om det händer nånting som ger mig anledning att starta en ny tråd efter succén med denna
Förmodligen spelar det ingen roll huruvida du ens lämnar (pojk)rummet ditt eller ej(?), en ny tråd med nya "eskapader" är nog att vänta oavsett?

....men underhållande är du!
Citera
2021-08-12, 02:34
Medlem
Citat:
Mindre och svagare? Vi pratar BIG MAMA här.
Att prata med nån som slänger ur sig OJ OJ OJ vilket språk är det tro? Sorry I don't speak OJ OJ OJ!
Ska jag föra en dialog med någon när dörrarna håller på och stängs?

Nej du.

Jag är på min slutdestination och ska av tåget, det är syftet med min resa och det är det jag betalat för. Reglerna är glasklara - lämna plats för avstigande.
Klarar man inte att följa dom regler som gäller för att åka med SL då bör man välja ett annat färdsätt.

Att vara så självisk att allt kretsar kring en att man ställer sig och med flit står i vägen när folk ska av tåget och tror att allt bara handlar om en själv och att man inte behöver visa hänsyn utan man bara kan gå på när och hur man vill DET är ouppfostrat och oförskämt och hur du kan försöka försvara ett sånt egoistiskt SKITBETENDE visar bara vilken liten mask du själv är.

"Oj" är svenska. Här ser du vad det betyder: https://svenska.se/tre/?sok=oj&pz=1

Tänk om hon hade ramlat när du trängde dig förbi? Tänk om hon stod där för att hon inte mådde bra? Nä, du bara utgår ifrån att hon står där enbart för att irritera lilla unika snöflingan du, på väg att akutoperera en hjärntumör eller vad fan det nu är som gör att du har så jävla bråttom att du inte ens kan ta ett steg åt sidan eller öppna käften och prata med henne utan måste tränga dig fram. Du förtjänade inte något så vänligt som ett "Oj", faktiskt.

Jo du, försök slå i mig att du skulle ha gjort detsamma om det var Daniel Ståhl som stod i vägen för dig, du. Knappast. Då hade du garanterat klämt fram ett blygt "Ursäkta" eller försiktigt och väldigt hänsynsfullt klivit runt honom, inte fan hade du föst undan honom med överkroppen i alla fall, den saken är glasklar!
Citera
2021-08-12, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare

Jo du, försök slå i mig att du skulle ha gjort detsamma om det var Daniel Ståhl som stod i vägen för dig, du. Knappast. Då hade du garanterat klämt fram ett blygt "Ursäkta" eller försiktigt och väldigt hänsynsfullt klivit runt honom, inte fan hade du föst undan honom med överkroppen i alla fall, den saken är glasklar!

Varför skulle Daniel Ståhl stå ivägen? Då kommer ju ingen av och då kan han ju inte gå på? Otroligt korkat sagt.
Citera
2021-08-12, 02:53
Medlem
Citat:
Varför skulle Daniel Ståhl stå ivägen? Då kommer ju ingen av och då kan han ju inte gå på? Otroligt korkat sagt.

Har du inte sett honom i ringen? Han är vigare än du tror, några graciösa piruetter bara så kommer alla som vill både av och på utan problem. Se och lär! HAN skulle minsann ALDRIG göra som du gjorde!
Citera
2021-08-12, 06:10
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Lite svårt att följa logiken i ditt resonemang men jag tolkar det som att ingen människa bör nånsin tillrättvisa någon, om han inte är beredd att tillrättvisa en två meters neger?

Det är inte sååå viktigt att tillrättavisa någon, om det är en tvåmeters neger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in