Citat:
Ursprungligen postat av
Quandmeme
Mindre och svagare? Vi pratar BIG MAMA här.
Att prata med nån som slänger ur sig OJ OJ OJ vilket språk är det tro? Sorry I don't speak OJ OJ OJ!
Ska jag föra en dialog med någon när dörrarna håller på och stängs?
Nej du.
Jag är på min slutdestination och ska av tåget, det är syftet med min resa och det är det jag betalat för. Reglerna är glasklara - lämna plats för avstigande.
Klarar man inte att följa dom regler som gäller för att åka med SL då bör man välja ett annat färdsätt.
Att vara så självisk att allt kretsar kring en att man ställer sig och med flit står i vägen när folk ska av tåget och tror att allt bara handlar om en själv och att man inte behöver visa hänsyn utan man bara kan gå på när och hur man vill DET är ouppfostrat och oförskämt och hur du kan försöka försvara ett sånt egoistiskt SKITBETENDE visar bara vilken liten mask du själv är.
"Oj" är svenska. Här ser du vad det betyder:
https://svenska.se/tre/?sok=oj&pz=1
Tänk om hon hade ramlat när du trängde dig förbi? Tänk om hon stod där för att hon inte mådde bra? Nä, du bara utgår ifrån att hon står där enbart för att irritera lilla unika snöflingan du, på väg att akutoperera en hjärntumör eller vad fan det nu är som gör att du har så jävla bråttom att du inte ens kan ta ett steg åt sidan eller öppna käften och prata med henne utan måste tränga dig fram. Du förtjänade inte något så vänligt som ett "Oj", faktiskt.
Jo du, försök slå i mig att du skulle ha gjort detsamma om det var Daniel Ståhl som stod i vägen för dig, du. Knappast. Då hade du garanterat klämt fram ett blygt "Ursäkta" eller försiktigt och väldigt hänsynsfullt klivit runt honom, inte fan hade du föst undan honom med överkroppen i alla fall, den saken är glasklar!