• 1
  • 2
2021-08-10, 15:11
Medlem
Emolls avatar
Märker en markant skillnad på hur män från olika länder värderar sina inhemska kvinnor. Men även hur synen har förändrats genom tiden.

Det fanns en tid då man ofta hörde svenskar hylla sina egna kvinnor som de bästa i världen. De överlägset mest vackra. Jag var en av dem. Men skulle aldrig hävda något liknande idag.

För hur är det idag? Man hör aldrig svenska män säga något positivt om svenska kvinnor längre. Här skiljer vi oss åt från hur män från andra länder ser på sina kvinnor.
Frågar du östeuroper om vad de tycker om sina kvinnor kommer de svara väldigt positivt. Så är det inte bland svenska män längre. Ytterst sällan man hör en svensk man säga något positivt om svenska kvinnor. Det finns en extrem polarisering idag mellan könen, något du inte ser i många andra länder.

Men ärligt talat. Vad finns det att vara positiv över med den svenska kvinnan idag? Majoriteten av kvinnorna mellan 18-35 är egotrippade naccisister som inte bryr sig om någonting annat än hur de sjävla uppfattas av den breda massan. Det går inte att skoja med dem, för då blir de kränkta. Alla ska haka på vartenda trend och vara vegan, bisexuell, klimatfanatiker och feminist. Man kan inte endast vara något utav det utan man måste haka på varje trend som det ickesjälvtänkande kollektiv man är.

Detta märker inte jag bland män från andra länder. De ser sina kvinnor som väldigt feminina, jordnära, sympatiska, som har bägge fötterna på jorden. Det är min generella uppfattning jag fått. Framförallt från män i öst och Centraleuropa.

Jag kan inte nämna en positiv sak om den svenska kvinnan längre. De har blivit så överprivilegierade att de fullständigt tappat sin egna kompass. Sen pratar jag givetvis ur ett generellt perspektiv. Det finns vettiga svenska kvinnor också, som är individer, och inget kollektiv. Men tyvärr inget vanligt fenomen.

Märker ni också en skillnad på hur män från olika länder ser på sina kvinnor?

(OBS. Och innan någon superkränkt feminist lägger sin standard "incel" kommentar i brist på argument kan jag försäkra er om att jag inte har några problem att få ligga och var i ett förhållande så sent som för 2 månader sen. Så, nu kan ni inte skylla på DET).
Senast redigerad av Emoll 2021-08-10 kl. 15:54.
Citera
2021-08-10, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Märker en markant skillnad på hur män från olika länder värderar sina inhemska kvinnor. Men även hur synen har förändrats genom tiden.

Det fanns en tid då man ofta hörde svenskar hylla sina egna kvinnor som de bästa i världen. De överlägset mest vackra. Jag var en av dem. Men skulle aldrig hävda något liknande idag.

För hur är det idag? Man hör aldrig svenska män säga något positivt om svenska kvinnor längre. Här skiljer vi oss åt från hur män från andra länder ser på sina kvinnor.
Frågar du östeuroper om vad de tycker om sina kvinnor kommer de svara väldigt positivt. Så är det inte bland svenska män längre. Ytterst sällan man hör en svensk man säga något positivt om svenska kvinnor. Det finns en extrem polarisering idag mellan könen, något du inte ser i många andra länder.

Men ärligt talat. Vad finns det att vara positiv över med den svenska kvinnan idag? Majoriteten av kvinnorna mellan 18-35 är egotrippade naccisister som inte bryr sig om någonting annat än hur de sjävla uppfattas av den breda massan. Det går inte att skoja med dem, för då blir de kränkta. Alla ska haka på vartenda trend och vara vegan, bisexuell, klimatfanatiker och feminist. Man kan inte endast vara något utav det utan man måste haka på varje trend som det ickesjälvtänkande kollektiv man är.

Detta märker inte jag bland män från andra länder. De ser sina kvinnor som väldigt feminina, jordnära, sympatiska, som har bägge fötterna på jorden. Det är min generella uppfattning jag fått. Framförallt från män i öst och Centraleuropa.

Jag kan inte nämna en positiv sak om den svenska kvinnan längre. De har blivit så överprivilegierade att de fullständigt tappat sin egna kompass. Sen pratar jag givetvis ur ett generellt perspektiv. Det finns vettiga svenska kvinnor också, som är individer, och inget kollektiv. Men tyvärr inget vanligt fenomen.

Problemet med västerländska kvinnor idag är att de behandlar män som cucks men vill ha män.

Svårare än så är det inte.

Tyvärr finns det många villiga white knight cucks som försvarar dessa oavsett.

Var mitt i en diskussion på twitter med en tjej, där vi pratade om investeringar på engelska.
Ägd i diskussionen som hon blev började hon skriva till sina 15 tusen följare att jag stalkade henne, varav jag fick ta emot runt 5 dödshot och massrapportering. Dagens värld idag alltså.

Alla ska underlåta sig till kvinnor annars försöker de förstöra ditt liv
Citera
2021-08-10, 15:21
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Problemet med västerländska kvinnor idag är att de behandlar män som cucks men vill ha män.

Svårare än så är det inte.

Tyvärr finns det många villiga white knight cucks som försvarar dessa oavsett.

Var mitt i en diskussion på twitter med en tjej, där vi pratade om investeringar på engelska.
Ägd i diskussionen som hon blev började hon skriva till sina 15 tusen följare att jag stalkade henne, varav jag fick ta emot runt 5 dödshot och massrapportering. Dagens värld idag alltså.

Alla ska underlåta sig till kvinnor annars försöker de förstöra ditt liv

Alla vet att kvinnor både vill ha kakan men även äta den.

Typiskt dagens generation kvinnor.
Citera
2021-08-10, 15:47
Medlem
Om ni inte vill ha en svensk feminazi leta i ett annat land då. Är själv gift med en vacker och konservativ kvinna som sätter barn och make först. Hon är inte förstörd av feminism. Vi har varit gifta i 18 år och har fyra pojkar ihop.

Gräset är grönare utanför Sverige. Visst det krävs lite planering och budget för att fixa det. Sedan måste du se normal ut och vara normal i skallen också. De allra flesta kvinnor oavsett land vill inte ha en ful man.
Citera
2021-08-10, 15:54
Bannlyst
Våra "prinsessor" som blivit sönderknullade av flyktingar är inget att skryta om...
Citera
2021-08-10, 15:57
Medlem
Det är troligtvis därför som kvinnor i Sverige bara dejtar och knullar med invandrarmän/män av utländskt ursprung nu för tiden. De är riktigt bra och fina människor som respekterar kvinnor. Det har de lärt sig från sina hemländer.
Citera
2021-08-10, 16:02
Medlem
Citat:

(OBS. Och innan någon superkränkt feminist lägger sin standard "incel" kommentar i brist på argument kan jag försäkra er om att jag inte har några problem att få ligga och var i ett förhållande så sent som för 2 månader sen. Så, nu kan ni inte skylla på DET).

Känns ju som att ditt problem med kvinnor säger mer om dig än om kvinnor. Jag är en svensk man och är sambo med en svensk kvinna. Ditt problem är att du bara följer Paradise Hotel wannabes på Instagram och tror att alla kvinnor är på ett sätt.

Om du bara känner kvinnor som inte kan ta ett skämt så landar det återigen på dig: Du är en tönt som bara hamnar i sammanhang med andra töntar.

Om du är av åsikt att kvinnans roll är att stå i köket så landar det återigen på dig: Du är ett barn.

Sen att du kallar svenska kvinnor för överprivilegierade stämmer ju men inte lika överprivilegierad som dig.
Citera
2021-08-10, 16:12
Medlem
Svenska kvinnor är inte ens kvinnor.

De kan ibland se ut som kvinnor. Men de saknar kvinnliga egenskaper. De ogillar barn, egen familj är ingen prioritet, de kan inte sköta hushåll, och de kan inte göra män lyckliga på annat sätt än att sära benen ibland. Det enda de har att erbjuda en man är ett hål. Dessutom lider nästan alla svenska kvinnor av psykisk ohälsa av olika slag.

Förhoppningsvis har kvinnor i andra länder mer att erbjuda.
Citera
2021-08-10, 16:42
Medlem
Citat:

....

Du tror inte det har med rädsla för "rasism" som media trutat i oss då?
Bara tankten på att säga att svensket skulle va bättre kränker ju nån bajbrun

Svensken vågar knappt erkänna att svenskt kött är bättre än irländskt, får låtsas att dom gillar ekologiskt istället
Citera
2021-08-10, 17:24
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Gillar ju skidor så på vintern skryter jag en del om svenskor. Intressant reflektion i vilket fall ts, var väldigt länge sen man hörde någon skryta om svenskor. Sen vet jag inte på 70-talet var det porr, sen yppiga svenskor, sen skämt om bikiniteam så svenskans bild har ju i åtminstone 50 års tid varit som snygg och slampig internationellt. Sen tänker jag på mina polare och inte som att det skryts över brittiskor eller amerikanskor heller. Västerländska kvinnor överlag är ju inget att skryta om men svenskor är kanske manligaste kvinnorna i världen och det är ju inte så himla sexigt.
Citera
2021-08-10, 17:38
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomchakalaka
Det är troligtvis därför som kvinnor i Sverige bara dejtar och knullar med invandrarmän/män av utländskt ursprung nu för tiden. De är riktigt bra och fina människor som respekterar kvinnor. Det har de lärt sig från sina hemländer.
Eller hur, från världens mest ultra konservativa länder... Måste ju vara så..

Idiot.
Citera
2021-08-10, 17:39
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iKILL
Känns ju som att ditt problem med kvinnor säger mer om dig än om kvinnor. Jag är en svensk man och är sambo med en svensk kvinna. Ditt problem är att du bara följer Paradise Hotel wannabes på Instagram och tror att alla kvinnor är på ett sätt.

Om du bara känner kvinnor som inte kan ta ett skämt så landar det återigen på dig: Du är en tönt som bara hamnar i sammanhang med andra töntar.

Om du är av åsikt att kvinnans roll är att stå i köket så landar det återigen på dig: Du är ett barn.

Sen att du kallar svenska kvinnor för överprivilegierade stämmer ju men inte lika överprivilegierad som dig.

Ditt känslosåsande är inte relevanta här. Din simp. Är du så värdelös att du inte kan bemöta NÅGONTING utan att göra halmgubbar?
Senast redigerad av Emoll 2021-08-10 kl. 17:52.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in