Citat:
En sak som inte alls är bra är att media går ut med sån här information. Visst är det en ”bra” nyhet, men att visa allmänheten och de kriminella att det faktiskt lyckas med att tysta ner kommunanställda ger bara signaler att det fungerar och att ge kan fortsätta med det. Samma sak som när polisen gråter i tv och säger att ”dessa brott är omöjliga att döma någon för”. Ja men jättebra, då öppnas ögonen för ännu fler som kan begå samma brott.
Jag förstår verkligen inte varför de förmedlar vilka brott som är i stort sett strafflösa. En annan gång såg jag på nyheterna då polisen talade om stölder från bagage på tex flygplatser. Då visade polisen hur enkelt det var att öppna en stängd väska med en vanlig penna. Inget jag visste förut, men tack vare polisens demonstration fick man se tillvägagångssättet och hur enkelt det var.
Det är bara en tidsfråga innan folk börjar loota butiker precis som i usa under BLM. Och media kommer såklart gå ut med att brotten är svårlösta o tidskrävande för poliser. Dvs fritt fram.
Jag förstår verkligen inte varför de förmedlar vilka brott som är i stort sett strafflösa. En annan gång såg jag på nyheterna då polisen talade om stölder från bagage på tex flygplatser. Då visade polisen hur enkelt det var att öppna en stängd väska med en vanlig penna. Inget jag visste förut, men tack vare polisens demonstration fick man se tillvägagångssättet och hur enkelt det var.
Det är bara en tidsfråga innan folk börjar loota butiker precis som i usa under BLM. Och media kommer såklart gå ut med att brotten är svårlösta o tidskrävande för poliser. Dvs fritt fram.
Det beror på att journalisten i grund och botten vill ha ett kriminellt samhälle där tillvaron ständigt är på randen till kaos. Det ger nämligen mycket att skriva om och berättigar journalistens existens enligt journalisten själv.
Du tror väl inte att en journalist vill ha ett samhälle där alla lever i harmoni, fred och samförstånd? Då skulle de ju inte ha något existensberättigande och bli arbetslösa.
Nej, kriminalitet, otrygghet och ett samhälle på randen till kollaps är vad journalisten vill ha. Det är deras livsluft. Det är därför de agerar så som du beskriver. De VILL ha kriminalitet. Brottslingen och journalisten behöver varandra.
Folk måste börja förstå detta.