Citat:
Ursprungligen postat av
Greensky
Är så långt från hysterisk man kan komma, är däremot förbannad att bl a. mina och svenska folkets pensionspengar går åt h-te.
Bättre lagar och utvisningar har du däremot rätt i!
När du skriver: men inte ens det duger ni till? Vad menar du med det? Kan du förtydliga dig?
Ni har haft flera år på er att förbättra ert land och den situationen som ni befinner er i.
Ett exempel är att Sverige har Världens högsta skatter med det mest komplicerade skattesystemet i hela världen. Och trots detta har ni så mycket brister och kriser. Bostadsbrist, lärarbrist, sjuksköterskebrist, polisbrist, längsta köerna i vården, sämsta järnvägarna i EU, underbemannade brandmän som lipar till zigenarländer som Polen och Italien om hjälp under skogsbränderna som härjade 2018. Det är ett totalt misslyckande.
Även om sossarnas väljare består till hälften invandrare så är det fortfarande extremt många etniska svenskar som röstar MP, Soc, V, och andra röstar på bönder som Centerpartiet och KD.
Svenskarna inser inte allvaret, dom flesta borde gjort sig av med kartelldemokratin som pågår, och röstat på nationalistiska partier. (((För länge länge sen)))
Det är det jag menar när jag säger - inte ens det duger "ni" till. Inte ens rösta rätt gör ni. Sverigedemokraterna är väl ett steg, men dom borde fått makten för länge sen, (makten) alltså, nu ser vi bara att dom sakta ökar vart fjärde år. Det är sjukt försent.
Jag är själv nationalist, men jag kan inte hjälpa att hata etniska svenskar för segheten, långsamheten, byråkratin, feminismen, humanismen. Sekularism är väl en annan sak, men den är också för överdriven. Man tjatar hela tiden om jämställdhet och jämliket, i tusen miljoner år har dom skrikit om det, kvinnliga rättigheter hit och dit, regnbågsdyrkande i åratal. Kvinnor ska ha sina rättigheter, men dom ska förtjäna det. kolla hur kvinnor sliter och jobbar i andra länder, här har dom vabb, mammaledigheter och allt helvete som går till kvinnobidrag och såna organisationer. Och nu ser vi att inget av det har hjälpt, män och kvinnor blir bara ensamma och mer deprimerade trots att Sverige är världens "bästa" land för kvinnor. Lägg till könskvoteringen som är galet hög nu för tiden. Man vill alltså tvinga yrken som av naturliga skäl domineras av män för att öka "jämställdhet och jämlikhet".
Man kan också skylla på invandring när det kommer till vissa saker, men bostadsbristen blev extremt akut redan 2010, man varande om detta redan 2008 att en akut bostadsbrist var på väg. Och då snackar vi innan massinvandringen 2014/2015 som ni ändå inte hade ansvar för.
Problemet med bostadsbristen är självklart byråkrati men också extremt dålig planering. Man slutade typ bygga hyresrätter sen 90-talet, och bostadsrätter sen 70-talet, men nu dom senaste 4-5 åren har man helt plötsligt börjat igen. Vilket tyder på extremt dålig planering. Det är inte rättvist för dom skatterna man betalar.
Ett annat exempel är nu sossarnas ändring av straffrabatten. Att dom gör detta så oacceptabelt sent tyder bara på att dom aldrig skulle göra det om dom inte hade varit under press. Dessutom är den fortfarande skev, den rör bara folk som är 18.
Den borde bli hårdare och även straffa 9-13 åringar som jobbar för kriminella, man borde hota orterna redan nu, att om barnen till nyanlända eller infödda barn till första generationen invandrare begår brott och hjälper kriminella så måste dom utvisas. Punkt slut. Svårare än så är det inte.
Jag är extrem i mitt tänkande, men jag menar också att invandrare inte borde få bli politiker om dom inte har haft rötter i Sverige sen 80 år tillbaks, men det kommer aldrig hända om ens nånting av det jag nämner kommer hända. Raslagar hade också varit på sin plats, stoppa blandrasning där svenska kvinnor och män gifter sig med andra folkgrupper osv.