2021-08-15, 10:37
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Från större företags håll har det redan förra året yttrats att om inte stabiliteten kan försäkras så kommer de att lämna Sverige.

Speciellt Volvo har ju den möjligheten.
Då frågar man sig vilka PK-eliten prioriterar - Volvo eller Ali-Khans? Vilka är viktigast för deras Sverige...
Citera
2021-08-15, 11:47
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PC-Dator
Vi har länge vetat att det mörkas väldigt mycket i detta land. Här är ännu en rapport som i princip säger att de gängkriminella muslimska klanerna styr, eller åtminstone försöker styra Göteborg, inte enbart med våld och kriminalitet utan även politiskt och hotar därmed i förlängningen hela landets demokrati och säkerhet.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...te-polisanmala

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...lla-1.52619041

Hur illa är det här på en skala? Kan problemet vara större och mer utbrett än "bara" Göteborg?

Du har inte funderat på att det är lite ologiskt att skriva att "det mörkas väldigt mycket" när du själv länkar till artiklar i public service och stadens största tidning?
Citera
2021-08-15, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Då frågar man sig vilka PK-eliten prioriterar - Volvo eller Ali-Khans? Vilka är viktigast för deras Sverige...
https://youtu.be/w7IB9p0xHaI
Citera
2021-08-15, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Är så långt från hysterisk man kan komma, är däremot förbannad att bl a. mina och svenska folkets pensionspengar går åt h-te.

Bättre lagar och utvisningar har du däremot rätt i!

När du skriver: men inte ens det duger ni till? Vad menar du med det? Kan du förtydliga dig?
Ni har haft flera år på er att förbättra ert land och den situationen som ni befinner er i.

Ett exempel är att Sverige har Världens högsta skatter med det mest komplicerade skattesystemet i hela världen. Och trots detta har ni så mycket brister och kriser. Bostadsbrist, lärarbrist, sjuksköterskebrist, polisbrist, längsta köerna i vården, sämsta järnvägarna i EU, underbemannade brandmän som lipar till zigenarländer som Polen och Italien om hjälp under skogsbränderna som härjade 2018. Det är ett totalt misslyckande.

Även om sossarnas väljare består till hälften invandrare så är det fortfarande extremt många etniska svenskar som röstar MP, Soc, V, och andra röstar på bönder som Centerpartiet och KD.

Svenskarna inser inte allvaret, dom flesta borde gjort sig av med kartelldemokratin som pågår, och röstat på nationalistiska partier. (((För länge länge sen)))

Det är det jag menar när jag säger - inte ens det duger "ni" till. Inte ens rösta rätt gör ni. Sverigedemokraterna är väl ett steg, men dom borde fått makten för länge sen, (makten) alltså, nu ser vi bara att dom sakta ökar vart fjärde år. Det är sjukt försent.

Jag är själv nationalist, men jag kan inte hjälpa att hata etniska svenskar för segheten, långsamheten, byråkratin, feminismen, humanismen. Sekularism är väl en annan sak, men den är också för överdriven. Man tjatar hela tiden om jämställdhet och jämliket, i tusen miljoner år har dom skrikit om det, kvinnliga rättigheter hit och dit, regnbågsdyrkande i åratal. Kvinnor ska ha sina rättigheter, men dom ska förtjäna det. kolla hur kvinnor sliter och jobbar i andra länder, här har dom vabb, mammaledigheter och allt helvete som går till kvinnobidrag och såna organisationer. Och nu ser vi att inget av det har hjälpt, män och kvinnor blir bara ensamma och mer deprimerade trots att Sverige är världens "bästa" land för kvinnor. Lägg till könskvoteringen som är galet hög nu för tiden. Man vill alltså tvinga yrken som av naturliga skäl domineras av män för att öka "jämställdhet och jämlikhet".

Man kan också skylla på invandring när det kommer till vissa saker, men bostadsbristen blev extremt akut redan 2010, man varande om detta redan 2008 att en akut bostadsbrist var på väg. Och då snackar vi innan massinvandringen 2014/2015 som ni ändå inte hade ansvar för.

Problemet med bostadsbristen är självklart byråkrati men också extremt dålig planering. Man slutade typ bygga hyresrätter sen 90-talet, och bostadsrätter sen 70-talet, men nu dom senaste 4-5 åren har man helt plötsligt börjat igen. Vilket tyder på extremt dålig planering. Det är inte rättvist för dom skatterna man betalar.

Ett annat exempel är nu sossarnas ändring av straffrabatten. Att dom gör detta så oacceptabelt sent tyder bara på att dom aldrig skulle göra det om dom inte hade varit under press. Dessutom är den fortfarande skev, den rör bara folk som är 18.

Den borde bli hårdare och även straffa 9-13 åringar som jobbar för kriminella, man borde hota orterna redan nu, att om barnen till nyanlända eller infödda barn till första generationen invandrare begår brott och hjälper kriminella så måste dom utvisas. Punkt slut. Svårare än så är det inte.

Jag är extrem i mitt tänkande, men jag menar också att invandrare inte borde få bli politiker om dom inte har haft rötter i Sverige sen 80 år tillbaks, men det kommer aldrig hända om ens nånting av det jag nämner kommer hända. Raslagar hade också varit på sin plats, stoppa blandrasning där svenska kvinnor och män gifter sig med andra folkgrupper osv.
Citera
2021-08-16, 08:28
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WorldGraveCenter
Ni har haft flera år på er att förbättra ert land och den situationen som ni befinner er i.

Ett exempel är att Sverige har Världens högsta skatter med det mest komplicerade skattesystemet i hela världen. Och trots detta har ni så mycket brister och kriser. Bostadsbrist, lärarbrist, sjuksköterskebrist, polisbrist, längsta köerna i vården, sämsta järnvägarna i EU, underbemannade brandmän som lipar till zigenarländer som Polen och Italien om hjälp under skogsbränderna som härjade 2018. Det är ett totalt misslyckande.

Även om sossarnas väljare består till hälften invandrare så är det fortfarande extremt många etniska svenskar som röstar MP, Soc, V, och andra röstar på bönder som Centerpartiet och KD.

Svenskarna inser inte allvaret, dom flesta borde gjort sig av med kartelldemokratin som pågår, och röstat på nationalistiska partier. (((För länge länge sen)))

Det är det jag menar när jag säger - inte ens det duger "ni" till. Inte ens rösta rätt gör ni. Sverigedemokraterna är väl ett steg, men dom borde fått makten för länge sen, (makten) alltså, nu ser vi bara att dom sakta ökar vart fjärde år. Det är sjukt försent.

Jag är själv nationalist, men jag kan inte hjälpa att hata etniska svenskar för segheten, långsamheten, byråkratin, feminismen, humanismen. Sekularism är väl en annan sak, men den är också för överdriven. Man tjatar hela tiden om jämställdhet och jämliket, i tusen miljoner år har dom skrikit om det, kvinnliga rättigheter hit och dit, regnbågsdyrkande i åratal. Kvinnor ska ha sina rättigheter, men dom ska förtjäna det. kolla hur kvinnor sliter och jobbar i andra länder, här har dom vabb, mammaledigheter och allt helvete som går till kvinnobidrag och såna organisationer. Och nu ser vi att inget av det har hjälpt, män och kvinnor blir bara ensamma och mer deprimerade trots att Sverige är världens "bästa" land för kvinnor. Lägg till könskvoteringen som är galet hög nu för tiden. Man vill alltså tvinga yrken som av naturliga skäl domineras av män för att öka "jämställdhet och jämlikhet".

Man kan också skylla på invandring när det kommer till vissa saker, men bostadsbristen blev extremt akut redan 2010, man varande om detta redan 2008 att en akut bostadsbrist var på väg. Och då snackar vi innan massinvandringen 2014/2015 som ni ändå inte hade ansvar för.

Problemet med bostadsbristen är självklart byråkrati men också extremt dålig planering. Man slutade typ bygga hyresrätter sen 90-talet, och bostadsrätter sen 70-talet, men nu dom senaste 4-5 åren har man helt plötsligt börjat igen. Vilket tyder på extremt dålig planering. Det är inte rättvist för dom skatterna man betalar.

Ett annat exempel är nu sossarnas ändring av straffrabatten. Att dom gör detta så oacceptabelt sent tyder bara på att dom aldrig skulle göra det om dom inte hade varit under press. Dessutom är den fortfarande skev, den rör bara folk som är 18.

Den borde bli hårdare och även straffa 9-13 åringar som jobbar för kriminella, man borde hota orterna redan nu, att om barnen till nyanlända eller infödda barn till första generationen invandrare begår brott och hjälper kriminella så måste dom utvisas. Punkt slut. Svårare än så är det inte.

Jag är extrem i mitt tänkande, men jag menar också att invandrare inte borde få bli politiker om dom inte har haft rötter i Sverige sen 80 år tillbaks, men det kommer aldrig hända om ens nånting av det jag nämner kommer hända. Raslagar hade också varit på sin plats, stoppa blandrasning där svenska kvinnor och män gifter sig med andra folkgrupper osv.

Felet i hur du tänker är att du dömer alla svenskar när du skriver ni svenskar.

Om du tänker att ett land är som en båt (Titanic) så är det inte passagerarnas fel att fartyget förliser, det är befälhavarnas fel och om dom är "stolpskott" är det bara att beklaga.

Finns hur många riktiga svenskar som helst som håller med dig i det du skriver.

Det är en sjuk värld vi lever i med stora problem, det är fel att småbarn (i väst?) kan kolla obegränsat på porr medans det även är fel att tvinga en kvinna att ha på sig burka. Ja, du förstår!
Citera
2021-08-16, 13:05
Medlem
Njursaltares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Korruption är precis vad hela tråden handlar om. Jag tycker att du ska ta dina bvitaminer och antabus oftare, kanske bromsa demensutvecklingen något.
Precis, då skall du kanske inte ta upp HOT FRÅN KRIMINELLA PÅ 70-TALET din knallkork!

Du skriver emot dig själv!

Hot mot tjänstemän är en annan sak är korrumperade fetton i kommunala inköpspisitioner men det fattar inte du.

Bankrån = korruption???
Citera
2021-08-16, 15:30
Medlem
Den 4 augusti skrev Linda Jerneck en ledare i Expressen om svensk flathet. Hon liksom många andra skribenter håvar in gratispoäng genom sina kritiska artiklar om gängkriminalitet. Och visst är det mesta korrekt det de skriver och visst måste det till nya krafttag och nya lagar som är anpassade till vår nutid. När Jerneck nu skriver om svensk flathet så måste jag hålla med. Mycket av den kriminalitet som sker utförs av invandrare och mycket får fortsätta då vi svenskar (och anpassade invandrare) inte vågar ta tag i problemen. Inte bara pga risk för hot och våld utan för att det finns inget stöd från politiker och media. Därför blir jag även provocerad av det hon skriver om flathet. Det hade varit klädsamt om journalister överlag kunde erkänna att deras yrkeskår är de som varit
drivande och till viss del liksom format oss svenskar till en grupp lallande lydiga och flata medborgare som inte längre vågar säga ifrån eller vågar ha egen åsikt. Åtminstone inte offentligt! Ve den som under gågna decenier uttrykt sig om invandring och kriminella klaner; en garanterad första sida som dagens rasist hade blivit belöningen. Men lek med tanken att Sverige och svenskarna från början vågat ställa krav på våra invandrare. Vågat säga ifrån. Vågat anpassa lagar och regler för att anspassa oss till den nya ordningen. (byt ut ordet "vågat" mot "fått tillåtelse av journalisterna").
Hade vi sett mindre av de stora gängen? Hade vi sett färre bilbränder? Tja, vi kommer aldrig få svar på det, men hoppas vi ändå kan lära oss av historien.
Det händer saker och även visa journalister vågar stå upp för sina åsikter, men känns väldigt mycket för sent. Som att få stopp på en supertanker när någon fallit överbord.

https://www.expressen.se/ledare/lind...affiaklanerna/
Citera
2021-08-16, 18:16
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njursaltare
Precis, då skall du kanske inte ta upp HOT FRÅN KRIMINELLA PÅ 70-TALET din knallkork!

Du skriver emot dig själv!

Hot mot tjänstemän är en annan sak är korrumperade fetton i kommunala inköpspisitioner men det fattar inte du.

Bankrån = korruption???

Haha du är verkligen utvecklingsstörd.
Jag skrev om 70 som en replik att det fan inte var samma korruption då som nu.
Ta några groggar till nu
Citera
2021-08-26, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Felet i hur du tänker är att du dömer alla svenskar när du skriver ni svenskar.

Om du tänker att ett land är som en båt (Titanic) så är det inte passagerarnas fel att fartyget förliser, det är befälhavarnas fel och om dom är "stolpskott" är det bara att beklaga.

Finns hur många riktiga svenskar som helst som håller med dig i det du skriver.

Det är en sjuk värld vi lever i med stora problem, det är fel att småbarn (i väst?) kan kolla obegränsat på porr medans det även är fel att tvinga en kvinna att ha på sig burka. Ja, du förstår!
Du har självklart fel. Eftersom majoriteten av befolkningarna i andra länder inte är så knäppa som er. Här är majoriteten gravt efterbliven, medan endast en liten minoritet av ursprubngsbefolkningen tänker rätt.

Man kan undra hur ni umgås med varandra? Hade jag varit etnisk svensk och haft föräldrar eller nära som hade röstat på andra partier i en sån situation som landet befinner sig i, så hade jag gjort slut på dom kontakterna.

Jag har rätt att döma alla svenskar i detta fallet, då en överväldigande majoritet av alla svenskar röstar på dessa partier.

Titanic exemplaret fungerar dock inte här, då besättningen i detta fallet skulle vara majoritet om vi pratar om Sverige.

Dom som röstar SD är lika knöppa dom, varför röstar dom SD? Dom borde rösta AFS.
Citera
2021-08-26, 15:05
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Du har självklart fel. Eftersom majoriteten av befolkningarna i andra länder inte är så knäppa som er. Här är majoriteten gravt efterbliven, medan endast en liten minoritet av ursprubngsbefolkningen tänker rätt.

Man kan undra hur ni umgås med varandra? Hade jag varit etnisk svensk och haft föräldrar eller nära som hade röstat på andra partier i en sån situation som landet befinner sig i, så hade jag gjort slut på dom kontakterna.

Jag har rätt att döma alla svenskar i detta fallet, då en överväldigande majoritet av alla svenskar röstar på dessa partier.

Titanic exemplaret fungerar dock inte här, då besättningen i detta fallet skulle vara majoritet om vi pratar om Sverige.

Dom som röstar SD är lika knöppa dom, varför röstar dom SD? Dom borde rösta AFS.

Jag vet f-n inte vad jag skall svara dig! Jag behöver betänketid, svarar imorgon.
Citera
2021-08-27, 09:28
Medlem
Greenskys avatar
Citat:

Ok! Här får du svaret! Ta in det noga i skallen, självklart har jag rätt!

Intelligensmässigt har du rätt men ditt tänk leder rakt ner till psykiska helvetet, ångest, depressioner, ptsd nervsjukdomar självmord med mera.

Anledningen varför kommer här:

Du bor på planeten jorden och här är du vardagligen tvungen att umgås med människor därför måste du lära dig att se det positiva i dom men du ser procentuellt mest det negativa i dom.

Det du ska göra kommer här:

Se det positiva i andra människor, undvik se det negativa. När du lägger dig för natten så skall du tänkt mer positiva tankar (i timmar räknat) om andra människor än negativa, då är du på väg åt rätt håll. Överlåt alla problem åt naturen och släpp det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in