2021-08-10, 13:45
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Det är uppförsbacke att locka folk över 30 år till de nya öppnade biograferna är mitt intryck efter tre besök sista veckorna.

Detta kan på papperet/bidragsansökan låta som en vettig idé men kommer oavsett hur manus utformas inte fungera 2021.....sista svenska komedi jag gapskrattade åt var ställvis i Kopps (2003).

Vi får väl vara tacksamma de inte fick förslag om att göra en tv-serie. 🤫
Citera
2021-08-10, 13:46
Medlem
godboys avatar
Det blir Eva Röse, Per Andersson och Tomas von Brömssen som axlar huvudrollerna i den kommande komedin Göta Kanal 4.
I filmen ska Röse och Andersson spela makarna Petra och Emil, som ska skiljas och som tävlar mot varandra i ett kanal-race där vinnaren får med sig parets gemensamma båtvarv i bodelningen.

Detta enligt Göteborsposten.

Bara att ens Röse är med gör ju att man avskriver filmen direkt. Någon mer PK och woke får man ju leta efter.
Citera
2021-08-10, 13:47
Medlem
Readyfreddies avatar
Ja, vad kan resultatet bli när en kvinnlig regissör som utan inkvotering och skattebetalares bidragspengar aldrig skulle tjänat en krona på sin "humoristiska talang" ska göra film i filmskitlandet Sverige?
Och självklart hade inte denna film kommit till utan skattebidrag. Svenska kulturarbetare formligen suger i sig offentliga medel i sin skyddade verkstad.

Jag tror det blir både en fantastisk film och en enastående ekonomisk framgång... eller inte.
Senast redigerad av Readyfreddie 2021-08-10 kl. 13:49.
Citera
2021-08-10, 13:53
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Deodorant
Det är uppförsbacke att locka folk över 30 år till de nya öppnade biograferna är mitt intryck efter tre besök sista veckorna.

Detta kan på papperet/bidragsansökan låta som en vettig idé men kommer oavsett hur manus utformas inte fungera 2021.....sista svenska komedi jag gapskrattade åt var ställvis i Kopps (2003).

Vi får väl vara tacksamma de inte fick förslag om att göra en tv-serie. 🤫
Nu har jag aldrig gillat särskilt att gå på bio, hatar att sitta inklämd bland godissmaskande läsksörplande idioter. Störs man inte av dem så lär man ju störas av blatteidioter. Idag har man ju dessutom ofta fina ljudsystem och stora TV hemma. Visst kanske det inte blir exakt lika svulstig upplevelse som på bio, men hemma störs man i alla fall inte av någon.

Även om folk inte säger de rätt ut så tror jag att allt fler har fått negativa upplevelser från bio.
Citera
2021-08-10, 14:06
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Nu har jag aldrig gillat särskilt att gå på bio, hatar att sitta inklämd bland godissmaskande läsksörplande idioter. Störs man inte av dem så lär man ju störas av blatteidioter. Idag har man ju dessutom ofta fina ljudsystem och stora TV hemma. Visst kanske det inte blir exakt lika svulstig upplevelse som på bio, men hemma störs man i alla fall inte av någon.

Även om folk inte säger de rätt ut så tror jag att allt fler har fått negativa upplevelser från bio.
Du har helt rätt. Tror inte jag har varit på bio sedan 2005.
Citera
2021-08-10, 14:20
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Det blir Eva Röse, Per Andersson och Tomas von Brömssen som axlar huvudrollerna i den kommande komedin Göta Kanal 4.
I filmen ska Röse och Andersson spela makarna Petra och Emil, som ska skiljas och som tävlar mot varandra i ett kanal-race där vinnaren får med sig parets gemensamma båtvarv i bodelningen.

Detta enligt Göteborsposten.

Bara att ens Röse är med gör ju att man avskriver filmen direkt. Någon mer PK och woke får man ju leta efter.
Lätt att förutse hela filmen. Emil är ondskan själv som varit otrogen och försöker blåsa Petra på företaget. Petra är underdog som får ta massor med skit från den onde Emil som tankar sin båt med malda delfinfoster och saboterar för henne under hela filmen. Det slutar med att Petra förnedrar Emil och vinner.
Citera
2021-08-10, 14:28
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Lätt att förutse hela filmen. Emil är ondskan själv som varit otrogen och försöker blåsa Petra på företaget. Petra är underdog som får ta massor med skit från den onde Emil som tankar sin båt med malda delfinfoster och saboterar för henne under hela filmen. Det slutar med att Petra förnedrar Emil och vinner.
Exakt så, Petra (Röse) kör självklart på el som laddas via solceller eller så kör hon möjligen på det optimala bränslet E85. Självklart så framställs Emil som ett svin och som en som gärna går över lik för att vinna, precis så som man vill framställa svenska vita män.

I slutet blir dock Petra tillsammans med Muhammad som hon träffat på något helt osannolikt sätt, självklart framställs Muhammad som den perfekta mannen. Inte alls förutsägbart. Sorry manusförfattare och regissör, men det var inte så svårt att räkna ut.
Citera
2021-08-10, 14:38
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Exakt så, Petra (Röse) kör självklart på el som laddas via solceller eller så kör hon möjligen på det optimala bränslet E85. Självklart så framställs Emil som ett svin och som en som gärna går över lik för att vinna, precis så som man vill framställa svenska vita män.

I slutet blir dock Petra tillsammans med Muhammad som hon träffat på något helt osannolikt sätt, självklart framställs Muhammad som den perfekta mannen. Inte alls förutsägbart. Sorry manusförfattare och regissör, men det var inte så svårt att räkna ut.
Lika PK vore om hon blir ihop med Mia Skäringers roll. Att Mia skulle ha en framträdande roll vore grädde på moset, hennes "humor" där hon kräkhatar på vita män skulle representera det komiska medan Emils misshandel av Petra står för samhällsspeglingen.

Hoppas dom har hunnit spelat in mycket redan när dom läser den här tråden, ridå liksom.
Citera
2021-08-10, 15:18
Medlem
Man undrar varför de måste hänga upp en ny film på gamla meriter? Att komma med en 4:a när man kunde gjort en egen historia men likväl runt Göta kanal som plats. Tänker typ som Lasse Åberg skulle hanterat en semester på Göta kanal.

Vad händer i pandemitider när svensken ska semestra på hemmaplan i hyrd, lånad eller nyköpt båt längs det gemytliga Göta kanal? Hur samarbetar familjer, vänner och partygänget i båt och längs ständiga samarbetsövningar i slussarna?

Hur blir man sjösjuk på Göta kanal? Båtkrockar på ...? Hur navigerar man fel på ...? Osv, Osv. Det måste finnas mängder av roliga händelser, tragik och drama längs det stilla vattnet. Någon mer händelse som binder ihop allt än bara plats och att alla ska semestra i båt.

Filmskapare och regissör fick gärna vara Lasse Åberg, Colin Nutley eller liknande som är bra på att koka ner svensken i historier om livet och speciella händelser. Naturligtvis måste skådespelare handplockas efter sin roll men även kunna vara nya utan tidigare bagage.
Citera
2021-08-10, 19:05
Medlem
Gaffelpärms avatar
Göta Kanal 1: Kultrulle! Med många klassiska ”oneliners”

Göta Kanal 2: Helt kass är den inte men innehåller mängder med smygreklam under hela filmen (dessa sponsrade delvis filmen).

Göta Kanal 3: Bedrövlig och behövs inte slösas energi för att se på.

Att Göta Kanal 4 känns inte lovande.
Citera
2021-08-10, 21:37
Medlem
Krickerts avatar
Blir väl som nyinspelningarna av Jönssonligan.
D vs kalkon.
Citera
2021-08-10, 21:44
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Kemin som finns i gamla svenska filmer är borta. Titta tex på Repmånad, Sällskapsresorna 1 och 2, SOS, Den Ofrivillige Golfaren, Nionde kompaniet, Jönssonliganfilmerna så är det härliga stämningar som man inte kan återskapa idag. Med Änglagård började feminismen och bögeriet smyga sig in. Till vissa delar fina filmer men når inte upp i samma stämning som de tidigare nämnda enligt min åsikt.
Det gamla Sverige är borta, det är en ny "kemi" nu (PK-godhet-hbtq-PernillaWahlgrenfamiljen-mångkultur-hataSD-kemi) som ska bakas in i allt.

Men trean tyckte jag var bra, och det kom oväntat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in