• 4
  • 5
2023-02-04, 11:05
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Inte en enda HBTQ person? Slussvakterna var ärkebögen Edvin Törnblom och transvestiten Tone/Thomas Sekelius.

Har nyss kollat på filmen, otroligt förutsägbart manus som utspelar sig på den första filmen av Göta kanal. Den otursdrabbade kanotisten, den snobbiga motståndaren och den hederliga arbetaren som nästan förlorar men vinner i sluttampen. Självklart har man slängt in en teknikintresserad ung tjej som ska visa att ”kvinnor kan” tillsammans med den manhaftiga feministen Eva Röse som är expert på båtmotorer och alltid har ett äss i rockärmen.

Vad gjorde den tjocka lilla pojken för nytta? Åt mat och pratade om chokladfondanter? Såg senare i eftertexterna att det är Henrik Dorsin son. Han saknar pappas talang för skådespeleri, den saken är klar.
Okej, jag är heterosexuell och inte intresserad av samma saker som du så det visste jag inte. sry
Citera
2023-02-04, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Okej, jag är heterosexuell och inte intresserad av samma saker som du så det visste jag inte. sry

Hahaha, hörrudu det räcker med att titta på dom. Och lyckas man inte ens förstå att dom är fikusar efter att man hört hur dom pratar så har man nog svårt att förstå 1 + 1 också
Citera
2023-02-23, 21:39
Medlem
liten.igelkotts avatar
Ja det var ju inte direkt någon höjdare. Det har varit fritt fall efter första filmen som vad jag minns var rolig. Man ska inte göra uppföljare
Citera
2023-02-24, 12:48
Medlem
MontyMoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Jag gillade ettan medan tvåan kan ha varit den absolut sämsta skitfilm jag någonsin har sett.

Jag kan informera om att en ännu sämre film än Göta Kanal 2 är "Vi hade i alla fall tur med vädret igen", för det är den sämsta skitfilmen jag har sett ;-)
Citera
2024-04-05, 22:05
Medlem
Crapmagics avatar
Röse ser ut som Michael Jackson i den

Den extremt störiga invandrar turken/greken från nån spelreklam tv4 som hade en roll och pratade
om sin båt, han kunde inte prata svenska, var det poängen eller har jag uppfunnit ett oavsiktligt störningsskämt?
Senast redigerad av Crapmagic 2024-04-05 kl. 22:08.
Citera
2024-04-06, 17:38
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psak

Vad gäller woke så är det ju spelreglerna idag. Det är inte många anarkister som får filmstöd i Sverige 2023. Tycker ändå de klarade det hyfsat att blidka båda 'sidor'. Inget överdrivet.
Det är inte spelregler alls, när man ansöker om pengar till filmstöd är det ju inte så att man skriver under på vilka man kommer casta, eller att man får stödet indraget under produktionen, det här torde vara individuella
aktivister som väljer att vara woke
Citera
2024-04-07, 10:06
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Det är inte spelregler alls, när man ansöker om pengar till filmstöd är det ju inte så att man skriver under på vilka man kommer casta, eller att man får stödet indraget under produktionen, det här torde vara individuella
aktivister som väljer att vara woke
Vi kan kalla det oskrivna regler, som finns mest överallt i samhället idag (i filmbranschen ser ju filmarna woke-böjandet som sättet att ligga bra till även inför NÄSTA ansökan)
Citera
2025-10-18, 18:58
Medlem
Svartskäggs avatar
Jag såg lite av den igår. Jag tycker att den fåniga musiken förstör filmen. Det vore nog bättre utan musiken.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in