2021-08-10, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Herrejesus tid saknar TS all form av grundläggande intelligens?

Hade friktionen på vattnet inte funnits så hade man kunnat spänna på en sele på en gädda och låta den dra gotlandsbåten.

Friktionen är relativt låg i deplacementerande hastigheter... den största förlusten är den som försvinner i skapandet av häck och bogvåg som härstammar ifrån att du flyttar båtens vikt i vatten hela tiden... låt säga att en finlandsfärja väger 100 000 ton, då flyttar du hela tiden 100 000 ton vatten framför och runt skrovet.. Säg att boundry-lagret där friktionen till största del finns väger 10 ton... där har du förhållandena i förluster.
Citera
2021-08-10, 12:43
Avslutad
Friktionen är högre ute till sjöss. Sen är 40 knop = 75km/h och det är inte jättebekvämt att åka i den farten hela tiden med alla vågor.
Citera
2021-08-10, 12:47
Moderator
Mr.Woodss avatar
Skärpning nu om ni vill slippa varningar.

OT raderat.

/Moderator
Citera
2021-08-10, 12:51
Medlem
Swe1227s avatar
Det är alltid "uppförsbacke" på sjön.
Citera
2021-08-10, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Det är alltid "uppförsbacke" på sjön.
Inte om man åker ned för ett vattenfall eller kanotar i en fors.
Citera
2021-08-10, 14:20
Medlem
Fantastiskt underhållande troll-tråd. Roligast är att det verkar finnas flera som tror att TS menar allvar.

Vatten halare än asfalt osv...

"En dyr fin bil med bra aerodynamik som går väldigt fort även om man håller hastighetsgränserna" är för övrigt fantastisk humor!
Citera
2021-08-10, 15:22
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
"En dyr fin bil med bra aerodynamik som går väldigt fort även om man håller hastighetsgränserna"

Så berätta nu hur mycket fortare går eran bil på en 90 väg jämfört med en gammal och ful bil om ni håller hastighetsgränsen?

Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Det räcker att läsa rubriken. Där ser man att ts skriver som ett barn. 🙄

TS skriver som en förstakladdare eller retarderad person. Bara rubriksättningen får mig att tro att TS antingen är dum i huvudet eller inte har svenska som förstaspråk. Nu tror jag dock mest på det förstnämnda. Sen att hon är tvungen att nämna släktgods och dyr aerodynamisk bil gör ju att man inte tror ett dyft på det här. Sannolikt sitter TS i en etta i Nybro som betalas av soc. För några år sen var detta tramsbeteende mer vanligt på Flashback men har lyckligtvis försvunnit mer och mer, för alla med mer än en hjärncell fattar ju att det är rent båg.

På vilket sätt är en aerodynamisk bil snabbare i 90 km/h än en Dacia sandero i samma hastighet. Tillbaka till skolan med dig TS. TRAMS!
Citera
2021-08-10, 17:25
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Det räcker att läsa rubriken. Där ser man att ts skriver som ett barn. 🙄
TS har nog inte åldern inne för att vara på detta forum.
Citera
2021-08-10, 17:53
Medlem
Långsammare* 😀
Citera
2021-08-10, 19:13
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Dra armen fort genom luften. Sen gör du likadant i vatten...

Citat:
Ursprungligen postat av IH8Juice
Nu har ju vi min man och jag en ganska dyr snabb bil med god aerodynamik så även om man håller hastighetsbegränsningen går det väldigt fort!

Citera
2021-08-10, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
TS har nog inte åldern inne för att vara på detta forum.
Eller är alldeles för iqbefriad.
Citera
2021-08-10, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IH8Juice
"Nu har ju vi min man och jag en ganska dyr snabb bil med god aerodynamik så även om man håller hastighetsbegränsningen går det väldigt fort!"
Är du seriös? Om du håller hastighetsbegränsningen så går det väl inte väldigt fort? Oavsett om din bil har bra aerodynamik så färdas du lika snabbt som en opel corsa som håller samma hastighet ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in