2021-08-09, 23:02
Medlem
fattigakrakens avatar
Jag är hungrig som fan nu grabbar men orkar inte ställa mig i köket och dona. Har ett pack Gøl "Cabanossy" och jag undrar om jag kan smälla dessa korvar i min mun direkt ur kylskåp och förpackningen bara som dom är? Man vet fan inte nuförtiden vad som är vad.

Här är körven > https://www.xn--gl-fka.se/produkter/korv/cabanossy/
Citera
2021-08-09, 23:05
Medlem
Ja, de kan du bara smälla i dig som de är, de är rökta och ätklara.
Citera
2021-08-09, 23:12
Medlem
jagarinleggens avatar
Ja, för fan. Går utmärkt att äta som de är. Brukade förr äta de ibland tillsammans med potatissallad. Billigt fyllekäk som inte behövde värmas.
Citera
2021-08-09, 23:18
Medlem
fattigakrakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bastilleday
Ja, de kan du bara smälla i dig som de är, de är rökta och ätklara.
Citat:
Ursprungligen postat av jagarinleggen
Ja, för fan. Går utmärkt att äta som de är. Brukade förr äta de ibland tillsammans med potatissallad. Billigt fyllekäk som inte behövde värmas.
Tack för svar! Jo det gick fint att äta dessa, har redan smällt i mig tre nu och fan vad gott det är.
Citera
2021-08-09, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fattigakraken
Tack för svar! Jo det gick fint att äta dessa, har redan smällt i mig tre nu och fan vad gott det är.
Prova ostfrankfurter; det är min favorit från Gøl.
Den blir bättre om du grillar eller steker den förstås…
Bör avnjutas med brød og ristet løg!
Citera
2021-08-10, 00:23
Medlem
fattigakrakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjohan71
Prova ostfrankfurter; det är min favorit från Gøl.
Den blir bättre om du grillar eller steker den förstås…
Bör avnjutas med brød og ristet løg!
Tack för tipset! Jag ska testa den med bröd och rostad lök när mer ambition finnes. Men var inte helt dumt ändå att äta detta direkt. Hela paketet gick åt.
Citera
2021-08-10, 02:08
Medlem
Bonnatorps avatar
Går det ens att köpa korv i svenska mataffärer som inte redan är åtminstone delvis tillagad?
Citera
2021-08-10, 02:21
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Går det ens att köpa korv i svenska mataffärer som inte redan är åtminstone delvis tillagad?

Jodå, färska korv finnes överallt.
Citera
2021-08-10, 06:26
Bannlyst
Nu har det gått 7 timmar, men om du lyssnar nu så kan du få en varm och omtänksam måltid genom att koka lite pasta och äggstanning och tärna korven. Gratinera i ugnen med lite ost däruppe. Och med en fräsch sallad. Det vore väl så mycket roligare?

Och få en korv och makaronigrej. Relativt gott.

Det är lite mer stil i det än vad du funderade på för 7 timmar sedan. Äta korv direkt från förpackningen?

Bara en idé! Försök vara lite mer stilren innan du käftar med de renläriga.
Senast redigerad av Bensindriven 2021-08-10 kl. 06:57.
Citera
2021-08-10, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fattigakraken
Jag är hungrig som fan nu grabbar men orkar inte ställa mig i köket och dona. Har ett pack Gøl "Cabanossy" och jag undrar om jag kan smälla dessa korvar i min mun direkt ur kylskåp och förpackningen bara som dom är? Man vet fan inte nuförtiden vad som är vad.

Här är körven > https://www.xn--gl-fka.se/produkter/korv/cabanossy/
Du får ett mittemellan-tips här också:

Mikra korven. Låter jäkligt B men många korvar kan verkligen tillagas så. Det går ju fortare än att skapa en diskussionstråd på FB och vänta på svar. Ja du hade ju hunnit både steka och koka korven på den tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in