2021-08-09, 11:39
Moderator
evilhoneys avatar
Det beror väl på i vilket skede det händer. Du kanske ligger med någon idag men hade kaffe med den som kommer bli din framtida fru igår. Det är lite skillnad om du bara haft ett fåtal (1-3?) dejter eller om ni är 20 träffar in och har träffat varandras vänner osv.

Rent generellt skulle jag säga att det är okej att ligga med andra under tiden man dejtar men personligen så märker jag rätt snabbt om jag är intresserad på riktigt av personen och vill då inte ligga med nån annan.
Citera
2021-08-09, 11:41
Medlem
Pissarsyras avatar
Jag är man.

Jag tycker inte att det är okej att dejta andra eller ligga med andra om man dejtar en person redan.

Dock verkar de flesta tjejer jag träffat (25-35) att det är helt okej - ”man köper Vell inte ett par skor utan att prova flera storlekar, sen är det bra att ha flera val ifall det inte skulle funka med den första”

Ja, så sa en tjej ordagrant, som jag träffade. Blev inget mer efter den kvällen.
Citera
2021-08-09, 11:50
Medlem
swebarbs avatar
rätt pissigt att göra, men det är säkert accepterat idag hos dom flesta..
Citera
2021-08-09, 11:58
Medlem
Carnills avatar
Jag skulle inte tycka det är okey om killen jag dejtar har sex med andra även om vi inte är ihop "på riktigt". Känns nog då som vi inte riktigt har samma moral och att han tar lite lätt på att ligga runt.
Citera
2021-08-09, 12:01
Medlem
styckets avatar
Eftersom killar är polgyna rent biologiskt är det bara naturligt att män gör det.

Kvinnor är biologiskt monogama vilket betyder att det större chans beror på någon slags psykisk ohälsa så som bekräftelse behov, sex
Beroende eller nägot annat likande.

Sen finns det såklart alltid undantag.
Senast redigerad av stycket 2021-08-09 kl. 12:04.
Citera
2021-08-09, 12:13
Medlem
IcyHearts avatar
Tycker det är rätt ofräscht att ligga med och dejta runt med flera samtidigt, speciellt om de andra inte vet om det arrangemanget.

Tycker det är stor skillnad dock på ”hur långt man går” med personerna. Som exempel: Att chatta/prata med flera olika, känns väl helt okej. Att kanske ha en första dejt med flera olika under tex en period om ett par veckor, likaså. Då finns det fortfarande inte så jättestort engagemang.

Men att fortsätta att ”jonglera” längre utöver det känns inte okej för mig. Tex att jag skulle vara på dejt nummer 5 med en kille, samtidigt som jag då går ut på damrummet och smsar en annan kille för att boka in dejt nummer 2… Och sen går hem och ligger med den förste killen.. Yuck. 🥴

Skulle kännas alltför ”schizofrent” för mig och inte så snällt mot personerna man dejtar. För att undvika det här scenariot kan man ju prata om det i ett tidigt skede, kanske. Hur man ser på dejtande överlag osv.
Citera
2021-08-09, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jupiter08
Säg att du dejtar en man/kvinna under en period och ni blir sedan ett par, älskar varandra o yadda yadda.

Du har inte träffat/legat med någon annan under perioden men du får tillslut veta att din partner gjort det. Hade detta påverkat er relation eller är det skitsamma då ni ej kommit överens om att vara exklusiva under dejtingperioden?

Diskuterade detta med några vänner(kvinnliga) och de tycker det är ok OM man ej tagit snacket innan. Vad tycker ni? Är det liksom inte naturligt att man inte knullar med andra om man träffar någon man tycker om och kan leda till ett seriöst förhållande?
Jag hade reagerat negativt på om den jag dejtar skulle ha sex under tiden med andra. Då känns det smutsigt på något sätt.
Citera
2021-08-09, 13:38
Medlem
Det är okej för män att ligga med andra under den perioden men inte för kvinnor
Citera
2021-08-09, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Jag pallade aldrig detta som singel.
Blir för krångligt för mig och sitta och försöka engagera mig i flera olika kvinnors liv.

Minns även hur avtänd jag blev när jag hade en lyckad första dejt med en tjej och frågar om nästa.
"Imorgon kan jag tyvärr inte, för då har jag en dejt! Men på söndag??"

Nej tack.

Hahaha... som någon jävla anställningsintervju.
Efteråt:
- Tack för visat intresse. Antalet sökande har varit mycket stort och jag måste tyvärr meddela att tjänsten har gått till en annan sökande.
Önskar dig lycka till i ditt fortsatta dejtande.
Citera
2021-08-09, 14:32
Medlem
Farbaute666s avatar
Mitt ledord i mitt liv vad gäller relationer och sexualitet har varit det modernt traditionella " seriell monogami". Det vill säga att när jag en partner så är jag trogen mot den (hon, inte "hen").

Så har nog de flesta i min generation resonerat, sedan kanske moralen sviktar hos de yngre men jag tycker att det är rätt att resonera på det viset. Lojalitet mot den du är intim med.
Citera
2021-08-09, 14:55
Medlem
xposures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IknowwhatIknow
Hahaha... som någon jävla anställningsintervju.
Efteråt:
- Tack för visat intresse. Antalet sökande har varit mycket stort och jag måste tyvärr meddela att tjänsten har gått till en annan sökande.
Önskar dig lycka till i ditt fortsatta dejtande.

Lite så känns det ju tyvärr.
Citera
2021-08-09, 15:09
Medlem
Det är bara mänskligt avfall som tar in mer än en person i taget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in