• 4
  • 5
2021-08-18, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Kan du utveckla? Vad för förtroende och lojalitet kan man ha (eller ska ha) för någon man precis har träffat?

Är det skillnad på dejt 1-3 och dejterna efter det? Är det skillnad på en "träff" som i alla fall jag uppfattar som mer "casual"?

// CC

Man visar att man är lojal genom att dejta en i taget.
Man demonstrerar att man håller sig till en och visar att man vill lägga ner tid och energi på den personen. Det är fördelar och visar att man inte väljer att lämna ett sjunkande skepp utan istället försöker få det flytande igen.

Men visst du kanske är sugen på att dejta en människa som redan dejtar 20 andra?
Det är helt upp till dig.
Citera
2021-08-18, 22:34
Medlem
mendokses avatar
Så länge det sker med ärlighet är det såklart okej, men det sker oftast inte med ärlighet.
Om man medvetet gömmer eller inte berättar att man samtidigt träffar andra gör man fel då man går bakom ryggen på den andra. Det är därför man inte är ärlig, för skulle man berätta hur det egentligen låg till skulle den man dejtade inte vilja dejta en längre.
Är väldigt lite skillnad egentligen på det och att vara otrogen, man lurar den andra att vara tillsammans med en eller dejta en på falska grunder.
Citera
2021-08-19, 07:55
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukkarusellen
Man visar att man är lojal genom att dejta en i taget.
Man demonstrerar att man håller sig till en och visar att man vill lägga ner tid och energi på den personen. Det är fördelar och visar att man inte väljer att lämna ett sjunkande skepp utan istället försöker få det flytande igen.

Men visst du kanske är sugen på att dejta en människa som redan dejtar 20 andra?
Det är helt upp till dig.

Du skriver "dejta". Personligen skiljer jag på att dejta och att "träffa" någon. Jag tror folk blandar ihop dessa två termer. De flesta möten idag är "träffar" som jag anser är mer causal och handlar mer om att man träffas och har kul ihop. En fika, en promenad eller en aktivitet är t ex i min värld ingen dejt. Det är en träff. Det handlar om att på ett mindre seriöst sätt lära känna någon utan att ha förstora förväntningar eller förhoppningar. Det kan leda till "dejt" eller bara vänskap om båda så vill.

Dejt för mig är mer formell och innebär att någon har bjudit ut (eller in) den andre. Intentionen och förhoppningen / förväntningarna är där större och mer seriös. Börjar man dejta någon då har man i min värld tagit relationen till nästa nivå och då håller jag med om att det är en i taget som gäller.

Jag medger dock att ovan är svårt då paret kan ha olika uppfattningar om det är träff eller dejt man går på. Detta i sin tur beror kanske på hur intresserad man är...

// CC
Citera
2021-08-19, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Du skriver "dejta". Personligen skiljer jag på att dejta och att "träffa" någon. Jag tror folk blandar ihop dessa två termer. De flesta möten idag är "träffar" som jag anser är mer causal och handlar mer om att man träffas och har kul ihop. En fika, en promenad eller en aktivitet är t ex i min värld ingen dejt. Det är en träff. Det handlar om att på ett mindre seriöst sätt lära känna någon utan att ha förstora förväntningar eller förhoppningar. Det kan leda till "dejt" eller bara vänskap om båda så vill.

Dejt för mig är mer formell och innebär att någon har bjudit ut (eller in) den andre. Intentionen och förhoppningen / förväntningarna är där större och mer seriös. Börjar man dejta någon då har man i min värld tagit relationen till nästa nivå och då håller jag med om att det är en i taget som gäller.

Jag medger dock att ovan är svårt då paret kan ha olika uppfattningar om det är träff eller dejt man går på. Detta i sin tur beror kanske på hur intresserad man är...

// CC

Jag har använt ordet "dejt" och andra böjningar av det ordet i alla mina inlägg i den här tråden. Om du sen lagt din egen mening på det ordet/orden så är det upp till dig.
Citera
2021-08-20, 07:20
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukkarusellen
Jag har använt ordet "dejt" och andra böjningar av det ordet i alla mina inlägg i den här tråden. Om du sen lagt din egen mening på det ordet/orden så är det upp till dig.

Visst är det så men det är också det som skapar mycket problem här på forumet. Folk missförstår varandra för att de talar om olika saker. Det hade hjälpt om folk var tydliga med att definiera olika termer och begrepp och inte utgå från att "alla" andra har samma definition som en själv.

// CC
Citera
2021-08-20, 09:57
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jupiter08
Säg att du dejtar en man/kvinna under en period och ni blir sedan ett par, älskar varandra o yadda yadda.

Du har inte träffat/legat med någon annan under perioden men du får tillslut veta att din partner gjort det. Hade detta påverkat er relation eller är det skitsamma då ni ej kommit överens om att vara exklusiva under dejtingperioden?

Diskuterade detta med några vänner(kvinnliga) och de tycker det är ok OM man ej tagit snacket innan. Vad tycker ni? Är det liksom inte naturligt att man inte knullar med andra om man träffar någon man tycker om och kan leda till ett seriöst förhållande?

Jag själv skulle inte vilja träffa andra utan se hur det utvecklsde sig med den som jag är förälskad i.
Men förstår också de som har flera krokar ute och redan har bestämt dejt med flera andra.
Däremot är det inte okej från den dagen man bestämmer tillsammans att man vill ha en exklusiv relation.

Det som händer innan är inte något att bli sur över tycker jag.

Min väninna tycker inte det, i samma sekund som hon (exempelvis på Tinder) får syn på någon hon gillar och skriver "hej" så ska han tydligen bli störtkär i hennes bilder och avsluta alla andra.
Redan innan han har hunnit svara på hennes "hej" så sitter hon och är arg för att han träffar andra

Visst det är en ytterlighet men jag vet att många känner något mitt emellan och innerst inne vill vara exklusiva från dag ett.
Citera
2021-08-20, 10:34
Medlem
För mig hade människor som ägnar sig åt sådant blivit bortvalda, har inget intresse av att utsätta mig för risk för div könssjukdomar och förväntar mig samma sak från en ev partner.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in