Citat:
Ursprungligen postat av
jupiter08
Säg att du dejtar en man/kvinna under en period och ni blir sedan ett par, älskar varandra o yadda yadda.
Du har inte träffat/legat med någon annan under perioden men du får tillslut veta att din partner gjort det. Hade detta påverkat er relation eller är det skitsamma då ni ej kommit överens om att vara exklusiva under dejtingperioden?
Diskuterade detta med några vänner(kvinnliga) och de tycker det är ok OM man ej tagit snacket innan. Vad tycker ni? Är det liksom inte naturligt att man inte knullar med andra om man träffar någon man tycker om och kan leda till ett seriöst förhållande?
Jag själv skulle inte vilja träffa andra utan se hur det utvecklsde sig med den som jag är förälskad i.
Men förstår också de som har flera krokar ute och redan har bestämt dejt med flera andra.
Däremot är det inte okej från den dagen man bestämmer tillsammans att man vill ha en exklusiv relation.
Det som händer innan är inte något att bli sur över tycker jag.
Min väninna tycker inte det, i samma sekund som hon (exempelvis på Tinder) får syn på någon hon gillar och skriver "hej" så ska han tydligen bli störtkär i hennes bilder och avsluta alla andra.
Redan innan han har hunnit svara på hennes "hej" så sitter hon och är arg för att han träffar andra
Visst det är en ytterlighet men jag vet att många känner något mitt emellan och innerst inne vill vara exklusiva från dag ett.